Rammeltje linksachter klinkerweg

jan 2775164

Wegverkenner
Goedenavond menzen,

Ik ben in het bezit van een Toyota Yaris 1.5 Benzien 2021 fijne auto aleen op klinkerwegen zit er een irritante rammel links achter,
1) Acherbank is het niet alles geprobeerd.
2)Alles eruit gehaald de kunstofbak met gereedschap, pomp voor als de band lek is hoedenplank de hele mik mak en nee ook niet.
3)Tussen het kunstof scherm (achterwiel en wielbak een doek gepropt en nee ook niet het verbaast mij enorm want het is net of er iets los legt dus alleen op klinker wegen.

Lijkt mij enorm sterk dat het een schokbreker is of iets eronder deze auto is immers 2021 en heeft 9800 km gelopen toen ik hem kocht bij de dealer.

Nu begint er voor rechts ook heel af en toe iets te rammelen maar dat zit in het deurpaneel daar ga ik nog mee aan de gang.

Misschien iemand die ook een Yaris heeft en dezelfde irritante gerammel hoort ?

Jazeker. Mijn Yaris uit 2022 heeft exact dezelfde rammel linksachter op klinkerwegen. Ik heb besloten om het te negeren, om frustratie te voorkomen. Je zou eens op het toyotahybrideforum kunnen kijken. Hoewel ik daar alleen de kentekenplaat als mogelijke oorzaak zag en die is het bij mij niet.

Jazeker. Mijn Yaris uit 2022 heeft exact dezelfde rammel linksachter op klinkerwegen. Ik heb besloten om het te negeren, om frustratie te voorkomen. Je zou eens op het toyotahybrideforum kunnen kijken. Hoewel ik daar alleen de kentekenplaat als mogelijke oorzaak zag en die is het bij mij niet.
Ik denk dat ik dat ook maar doe enorme fijne auto en ach je gaat er automatisch op letten edoch als ik ( en dat valt mij naderhand op) radio of iemand naast mij zit merk ik het niet beetje zeikerd ik misschien✌️

Kan vanalles zijn. En het kan ook zijn dat je het als een rammel ervaart, maar dat het "normaal" is bij die auto's.
Je kunt altijd kijken of het de schokdemper is of de montagepunten daarvan. Speling op die onderdelen is te voelen als je de auto op een brug zet. Als de speling in het toplager zit moet de auto in geveerd zijn om dat te kunnen onderzoeken.

Bij m'n nieuwe i20 indertijd zat het in de blokkeerknop van de leuning van de achterbank.... werd opgelost met wat isolatietape om de metalen beugel. Je hoorde het niet als er iemand op de achterbank zat.

Mensen heb het gevonden de kentekenplaat achter die op kunst stof plaat is gemonteerd trilde eronder isolatie aangebracht klaar
Normaal kom je achter zulke probleempjes doordat er een grote subwoofer in de achterbak ligt :LOL:

Vastzetten met speciale dubbelzijdigetape is de beste remedie, haalt de diefstalgevoeligheid ook onderuit.
Let op met isolatie. Als dat materiaal is dat vocht vasthoudt (zoals schuim) kan het roest veroorzaken op de lange termijn.

Terug
Bovenaan