Range Rover Sport

MCW 41

Petrolhead
Huidige:
n8QVLjt.jpg

Nieuw:
range-rover-sport-2022.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/584938/2023-land-rover-range-rover-sport-debuts/

Wat spektakel bij de presentatie:

Wat langer genieten van het grootste spektakelstuk:

En een filmpje over wat de wagen allemaal te bieden heeft: van Covidfilter, over gestuurde achterwielen tot actieve ruisonderdrukking.
Toch wel indrukwekkend (en in stijl, Bentley?)

Mooie kleur, saai en veel te voorspelbaar ontwerp, geen enkele durf meer om met iets nieuws te komen. Achterzijde lijkt veel te grof.

Prachtige opvolger. De huidige vind ik van achteren te lomp/zwaar. Jammer dat je zovaak een zwart of zwart-uitvoering ziet. Het heeft wel een beetje een fout imago gekregen.

Range Rover Sport S
beC96x1.png

Range Rover Sport Autobiography
vX806xz.png

Range Rover Sport S
donWG3c.png

Range Rover Sport Autobiography
Aw5nlLn.png

Een vergelijkbare formule als bij de grote Range Rover: een zeer evolutionaire koets, maar toch iets chiquer met dank aan een vereenvoudiging van lijnen. Land Rover maakt de strakst gelijnde SUV's ter wereld. Ik vind beide Range Rovers erg geslaagd: een ijzersterk basisontwerp zonder franje.

CD9LOP zei:
Frits79 zei:
Wouter82 zei:
CD9LOP zei:

Kijk, dat zijn nou de goed gefundeerde bijdragen waar we wat aan hebben, één berichtje van Mr. Cox in de Daily Mail Online (y)
Had je anders van hem verwacht? Maar ze staan niet bekend om hun betrouwbaarheid.

Lees de reacties bij bericht..... . Maar uiteraard algemeen bekend dat deze Softroaders kwalitatief zeer onder de maat zijn.
Je bijdrage staan niet bekend om hun gefundeerdheid, je plaats toch zeer regelmatig onzin.

De producten van JLR bungelen onderaan in de betrouwbaarheidsstatistieken, maar da's algemeen bekend toch?

DeeTwee zei:
De producten van JLR bungelen onderaan in de betrouwbaarheidsstatistieken, maar da's algemeen bekend toch?
Maar doet niks af aan het succes blijkbaar: de 'VW Golf' van Saint-Tropez is de RR Sport: die rijdt daar met bosjes rond.
Blijkbaar is daar een mooie wagen belangrijker dan een erg betrouwbare (waarbij je het uiterlijk dan op de koop toe moet nemen).

CD9LOP zei:
Geen idee wat ik hier mee moet, dit is algemeen bekende informatie, maar blijkbaar wist je het zelf nog niet.

Maar goed OT:
Ik vind het weer geen mooie auto en ze worden ook steeds weer zwaarder, straks als elektrische auto heb je een vrachtwagen rijbewijs nodig want over 3500 kilo.

Je vroeg om 'gefundeerde' reactie, dus vandaar wat extra werk voor je verricht als Dailymail onvoldoende 'fundatie' voor je biedt.

Gisteren de nieuwe RaRo Sport bekeken in de showroom: Wat een prachtige auto! Ik ben geen fan van SUV’s (in tegendeel), maar Landrover is daar een uitzondering op. Deze Sport ziet er echt gelikt uit, van buiten en van binnen. Zou zomaar mijn volgende auto kunnen worden (als 6 cilinder plug-in), al ben ik na 20 jaar BMW en Mercedes-Benz wel wat huiverig voor de kwaliteit van de auto.

Vanaf het eerst moment vindt ik het echt een prachtige SUV. Vorige week bij de dealer geweest en ook het interieur ademt luxe en comfort uit. Echt hele mooie materialen van leder tot metaal. Zit meesterlijk.

Had graag een V8 gehad, maar die kan je momenteel niet bestellen. Ga met een PHEV model rijden, ben benieuwd......in die uitvoering is de Range Rover Sport wel erg zwaar met bijna 2800 kg!

De Range Rover Sport electric gespot in Duitsland (bron autoexpress.co.uk)

Het wordt het tweede volledig elektrische Range Rover -model, nadat de volledig elektrische Range Rover volgend jaar arriveert. De range rover sport staat op het nieuwe MLA-Flex-platform, een flexibele architectuur dat niet alleen mild-hybride en plug-in hybride aandrijflijnen mogelijk maakt, maar ook volledig elektrische. Details over de aandrijfsystemen en/of accucapaciteit zijn nog niet bekend.

Twee andere volledig elektrische Range Rovers zullen ook in 2026 arriveren, als EV-vervangers voor de huidige Evoque en Velar. Die twee zullen gebaseerd zijn op de Electric Modular Architecture (EMA).

Range-Rover-Sport-EV-front-3-4_lvmr0w.jpg

Range-Rover-Sport-EV-rear-3-4_w7zpsi.jpg

Range-Rover-Sport-EV-side-profile_nytrt3.jpg

Range-Rover-Sport-EV-front-end_ofzbbh.jpg

Range-Rover-Sport-EV-rear-end_s4ez6j.jpg

Range-Rover-Sport-EV-front-angled_xxadon.jpg

Terug
Bovenaan