RAV4 XA60 PHEV 300 AWD - reservewiel inbouwen

Engineer

Startmotor
Wie heeft ervaring met een thuiskomer inbouwen in deze nieuwe RAV4 2026. Als nieuw in NL is die af fabriek deels voorbereid, maar in NL is gekozen om een stukje piepschuim te plaatsen. Wie kent de onderdelen om van Toyota uit buitenland te bestellen. Nederland vertikt om te leveren. Als je tempex eruithaalt zie je dat het in buiyenland ook gedaan wordt. De lokatie van krik en moersleutel is al in bovenste deel plastic. Ik zoek origineel Toyota spul. Wilde fotos uploaden maar blijkbaar kan dat niet

Weliswaar geen Toyota, maar boeit dat echt?

Hoeft niet, liefst wel. Een thuiskomer kan ik gewoon bestellen. Maar de schroef en tempex eromheen in juist formaat vind ik wel fijn. Ook moet die vulling steun geven aan de "afdicht plank/klep" die erop ligt, anders zakt die met zware belading door. En natuurlijk ga ik iets fruebelen, maar liever niet het "wiel" opnieuw uitvinden. Reacties welkom.

Misschien bij een dealer in Duitsland of België informeren? Kijken of je het daar kan bestellen?

Volgens de BE configurator heeft enkel de Dynamic Plus een reservewiel - overige versies een kit.
Moet dus zeker aan te geraken zijn, ik begrijp alleen niet waarom het van Toyota moet zijn.

Juiste maat etc, universele velg en klaar. Dezelfde maatvoering qua velg / band zal even goed of slecht passen als het onderdeel van Toyota zelf.
Goedkoper uit en de kans dat je het nodig hebt is klein - in BE met zijn rotwegdek had ik 2 lekke banden de voorbije 500.000km om een idee te geven...

Het gaat denk ik meer om het voorgevormde hardschuim deel waar het wiel in ligt.

CXXX you right!! En de schuim inlay zorgt ook voor steun van de laadvloer. Tevens geeft dat minder geluid door en condens vorming. En houd graag die nieuwe Rav4 ook nog zo origineel mogelijk.
Niseko dank voor die BE tip!! Ik ga eens kijken.
Helaas heb ik nog wel eens een lekke band. Daarom nu maar Geolandar G015 geworden.

Hopelijk is het schuim los te krijgen. Een complete set incl. krik en wiel kan zomaar naar de 500-600euro gaan.

Terug
Bovenaan