Regensensor ingebouwd

Japsuh

Net ingestapt
Goedemorgen,

Ik heb een Fiat Bravo uit 2010. Omdat de voorruit vervangen moest worden en de binnenspiegel ook niet al te best was heb ik bij de vervanging de originele regensensor ingebouwd. De bekabeling daarvoor was al aanwezig. Via het programma Multiecuscan (software waarmee de computersystemen in Fiat auto's kan worden uitgelezen/bijgesteld) heb ik de regensensor geactiveerd. De stand regensensor zou de intervalstand moeten vervangen, er is geen aparte knop. Dit weet ik omdat ik nog een Bravo heb, met regensensor. Helaas krijg ik de regensensor niet aan de gang. Het volgende heb ik vastgesteld/gevonden:
- Als ik de regensensor loskoppel (de stekker lostrek), geeft de auto de melding dat de regensensor niet werkt. De boordcomputer ziet hem dus.
- Op een ander forum was er iemand die het omgekeerde wilde en juist de regensensor wilde deactiveren. Via hetzelfde programma kreeg hij hem niet gedeactiveerd, en moest hij daadwerkelijk de stekker van de regensensor loskoppelen om terug te gaan naar de intervalstand.

Ik weet nu niet zo goed waar ik het moet zoeken om de regensensor aan de praat te krijgen. Hebben jullie misschien ideeën/suggesties?

Terug
Bovenaan