Renault 4 E-Tech

Hopelijk gaan we de Renault 4 snel meer zien op de weg net als de 5, ik vind het een leuk ding. :)

Laatst bewerkt:
Ik heb de R4 gisteren voor 't eerst "in het wild" gezien. Ik vind wanneer je de wagen ziet rijden veel meer trekken van de oude Renault 4 heeft dan wanneer je de foto's ziet.
Is absoluut een leuke wagen.
De R4 heb ik helaas nog niet gezien. De R5 wel. Voor wat meer ruimte moet je echt bij de R4 zien en de testen van de R4 zijn goed te noemen.

De R4 is erg interessant, maar bij de R5 viel het stroomverbruik van de verwarming erg tegen. Ik ben benieuwd of dat bij de R4 ook zo’n issue is. Daar zullen we komende winter vast meer over lezen.

Ook maar één keer gezien. Op zich wel geinig ding maar blijf het meer Countryman-achtig vinden dan een R4 revival.

Ziet er wel leuk uit, misschien eens even een keertje bij een Renault dealer om in het echt te bekijken. :)

Ik zie deze de laatste tijd wat vaker op de weg.
Ik vind de meeste doorlopende (en extra) verlichtingen op wagens afgrijselijk, maar ik vind deze van de R4 eigenlijk echt wel leuk gedaan.

Gisteren bij een Renault dealer ook even een 4 bewonderd, in het echt zeker ook een leuke auto om te zien.

Ik ben zeer blij; een nieuwe R4 (voorraad) wordt besteld als bedrijfswagen! Iemand bekend met of ervaring met de levertijd van voorraadmodellen in België?

Van buiten zeker maar van binnen een klap in mijn gezicht. Niet zo zeer de indeling maar wel de gebruikte materialen.

bij de meeste testen word dit juist als een sterk punt gezien. Voor het (:cool: segment, mooie materialen, knopjes voor de belangrijkste dingen, met 1 druk de persoonlijke veiligheidssystemen in en uit schakelen, google automotive multimedia, goede stoelen. Er zijn hier en daar best kritische noten voor de 4 maar de pers is juist op het interieur lovend. Misschien een budget uitvoering waarbij goedkopere materialen zijn gebruikt?

bij de meeste testen word dit juist als een sterk punt gezien. Voor het :)cool: segment, mooie materialen, knopjes voor de belangrijkste dingen, met 1 druk de persoonlijke veiligheidssystemen in en uit schakelen, google automotive multimedia, goede stoelen. Er zijn hier en daar best kritische noten voor de 4 maar de pers is juist op het interieur lovend. Misschien een budget uitvoering waarbij goedkopere materialen zijn gebruikt?
In het laatste nummer (afgelopen week op de mat) is een vergelijkende test tussen de Renault 4 E-TECH en de Mini Aceman. Op gebied van afwerking over de 4: "geheel voelt degelijk aan, is bovengemiddeld fraai afgewerkt". Ik neem aan dat de test wel binnenkort met video online zal komen.

bij de meeste testen word dit juist als een sterk punt gezien. Voor het :)cool: segment, mooie materialen, knopjes voor de belangrijkste dingen, met 1 druk de persoonlijke veiligheidssystemen in en uit schakelen, google automotive multimedia, goede stoelen. Er zijn hier en daar best kritische noten voor de 4 maar de pers is juist op het interieur lovend. Misschien een budget uitvoering waarbij goedkopere materialen zijn gebruikt?
Ik rij met een Ford Kuga, hoger segment en prijsklasse. Ik vind de afwerking van de R4 niet bovengemiddeld. Sterker nog, ik vind het wat tegenvallen als ik kijk naar de prijs. Maar beleving kan verschillen en ik vind Renault een sympathiek merk. Daar ligt het dus niet aan.

Ik heb geen idee, heb zelf nog niet in de R4 gezeten, dus geen oordeel. Maar zowel bij autoweek als bij andere auto media word unaniem gezegd dat de R4 bovengemiddeld goed in elkaar zit en mooi materiaal is gebruikt voor zijn segment. Neem aan dat ze genoeg referentiekader hebben.

Maar kan ook aan de uitvoering liggen, bij de R5 hoorde ik dat bij de goedkoopste uitvoering beduidend minder mooi materiaal word gebruikt in het interieur

Lijkt hier nog niet echt aan te slaan. 62 verkocht in januari. Evenveel als een Grande Panda en een Leapmotor B10, ook geen verkooptoppers.

Terug
Bovenaan