Renault Captur met 1.3 TCe (H5HE4) motor betrouwbaar?

EJMH De Waele

Net ingestapt
Beste forum leden ik heb mijn oog laten vallen op een renald captur 2022 maar ik hoor allerlei verhalen over een uitgerekte distibutie ketting Hoe zit dit in elkaar is dit een afrader of valt dit wel mee zo ik kan nagaan heeft deze 60000 km gedraaid heb hem nog niet gehoord of echt gezien Mischien dat de echte monteurs bij de dealer mij een tip kunnen geven wat is wijsheid
e d w

Ik heb jarenlang een Renault uit Scenic uit 2018 gereden met deze motor in 163pk versie. Staat niet als onbetrouwbaar te boek. Bij bepaalde series tot medio 2019 is het zinvol bij 80.000km het thermostaathuis met thermostaat preventief te vervangen. Daarna komen die klachten minder voor. Al is dat probleem niet echt weg volgens diverse fora. Ik zou een auto met die motor prima weer kunnen kopen. Op E5 lopen ze wat mooier dan op E10, geeft ook minder kans op interne vervuiling (een probleem met alle direct ingespoten benzinemotor). Ik vond het blok erg fijn, krachtig en zuinig.

Heb zelf al bijna 6 jaar een Renault Clio TCe 130 uit 2020 met deze motor en ben er bijzonder tevreden over. Het is gewoon een erg fijne, krachtige, zuinige en zeer betrouwbare motor.
En tot nu toe geen enkele storing of reparatie gehad. Ik tank met mijn Clio 130 TCe gewoon euro 95 E10, daar loopt die prima op.

Een collega heeft meer dan 190.000 km gereden met deze 1.3 viercilindermotor, en geen problemen gehad. Heeft er nu weer een waar ook al weer veel mee is gereden.

De motor zit in heel veel modellen van Mercedes, Nissan Renault, Mitsubishi , Nissan en Dacia.
De motor is in bijzonder grote aantallen gebouwd, van elke veel gebouwde motor kun je wel wat vinden. In mijn ogen is de motor een absolute aanrader.

Hier ook nul problemen tot nu toe, met zowel mijn eigen auto (Clio 1.3 TCe 130 EDC uit 2020, 84.000 km) als in mijn nabije omgeving (ouders Captur 1.3 TCe 130 EDC uit 2020 met slechts 33.000 km en zus/zwager Mégane Estate 1.3 TCe 140 handgeschakeld nj 2018 met 92.000 km).

Ok ik ga nog eens kijken bij de dealer ik wil iedereen bedanken voor jullie info ikga het zien ik laat hier zeker nog war hore
Mvrg. Ede waele

Als je kijkt naar het Praktijkervaring-artikel van de Renault Captur, dan zie je bij de verschillende eigenaren nauwelijks problemen opduiken, hooguit op gebied van software. En die worden meestal opgelost met een update.

Terug
Bovenaan