Renault Captur / Mitsubishi ASX | Nieuw: updates 2026

puccini zei:
Is er al iemand welke al in het bezit is van het 2020 model ?
En wat is de ervaring tot nu toe?

vanuit mijn werk een paar weken gereden in de 155 EDC Initiale Paris. een enorme vooruitgang tov de vorige. stil, luxe, robuust en heel mooi afgewerkt. eigenlijk een kleine Espace. en hij magnu gezien worden vind ik, sowieso in een luxere uitvoering

Dank voor de reactie,.
Heb begin januari mijn Megane IV 2016 ingeruild voor een Captur Intens 130 GPF , maar na een proefrit met de Captur kun je nog niet veel zeggen, de tijd zal het leren, maar eerste indruk was goed!

0-498a6b31-b612-487d-aa36-77ff1a0efca2.jpg

Zag zojuist de nieuwe Captur in deze witte kleur. Ik had nog niet echt een uitgesproken mening over deze auto maar ik vond hem echt wel tof! Dat 'knikje' in de koplampen vind ik wel storen maar de rest oogde stoer en ook een beetje chique. Totaal anders dan de bejaardenauto dat het eerst was (maar wel een grote doelgroep dus zag het niet als iets negatiefs). De Clio vind ik ook zeer geslaagd, veel meer auto dan voorheen. Alleen als ik 'm van voren zie denk ik elke keer dat het een Megane is. Iets meer onderscheidt was wel wenselijk geweest

[size=medium]Renault Clio en Captur nu ook met LPG-installatie verkrijgbaar[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 11 maart 2020 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Renault presenteert de LPG-versies van de nieuwe Clio en Captur. Beide modellen zijn uitgerust met 100 pk TCe-motor, die zowel op LPG als benzine werkt.

Renault voegt een LPG-uitvoering toe aan het aanbod van de nieuwe Clio en Captur. De 100 TCe Bi-Fuel is voorzien van LPG-installatie, waarmee je goedkoper kunt rijden. Volgens Renault ligt het omslagpunt al bij 5.000 kilometer per jaar. De eerste winst pak je al bij de aanschaf, want de LPG-varianten zijn door de lagere CO2-belasting 300 euro goedkoper dan de TCe 100-benzineversies.

De 100 pk sterke driecilinder turbomotor kan zowel op benzine als LPG rijden en is op verschillende punten aangepast. Het vermogen is echter exact gelijk aan dat van de benzineversie, terwijl de CO2-uitstoot 8 procent lager ligt. Voor de Clio geeft Renault 93 g/km op en voor de Captur 107 g/km.

De Clio Bi-Fuel is verkrijgbaar in de uitvoeringen Zen en Intens, wat betekent dat de uitrusting minimaal bestaat uit airconditioning, led-koplampen, een multimediasysteem met 7 inch touchscreen, 16 inch lichtmetalen wielen en diverse rijhulpsystemen. De Captur met LPG-installatie is er daarnaast ook in de basisversie Life, waarmee dat meteen de voordeligste uitvoering in het assortiment is.

De prijzen van de Clio en Captur 100 TCe Bi-Fuel vind je hieronder in de tabel. De Clio verschijnt deze maand al bij de dealers, de LPG-versie van de Captur volgt in mei.

Prijzen Captur 100 TCe Bi-Fuel
100 TCe Life € 21.790
100 TCe Zen € 23.690
100 TCe Intens € 25.690

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/maart/47153-renault-clio-en-captur-nu-ook-met-lpg-installatie-verkrijgbaar

Begin dit jaar trok Renault in één soepele beweging het onthullingsdoek van twee geëlektrificeerde modellen: de Clio en Captur E-Tech. Waar de E-Tech-variant van de Clio een hybride-aandrijflijn heeft, is Captur E-Tech een plug-in hybride. Renault laat nu weten hoe groot de spaarpot van gewilligen moet zijn om een exemplaar te kunnen aanschaffen.

De Captur E-Tech is Renault's eerste auto met een plug-in hybride aandrijflijn. Het systeemvermogen van de Captur E-tech bedraagt 160 pk. Volledig elektrisch moet de Captur zo’n 65 kilometer kunnen afleggen. De Captur E-Tech is verkrijgbaar in vier uitvoeringen. De prijzen beginnen bij €33.290 voor de Intens-versie. De Edition One mag vanaf €35.490 mee naar huis. Deze Edition One krijgt net als bij de topversie van de Clio een groter scherm met een diameter van 9,3-inch. De wielen zijn 18 inch groot en ook de Captur krijgt rondom parkeerhulp met daarbij een camera. De prijzen voor de Série Limitée E-Tech en Initiale Paris volgen binnenkort nog.

Beide Renaults zijn per direct te bestellen. Na de zomer start het Franse merk met de levering.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/renault-hangt-prijskaartje-aan-hybride-clio-en-captur/

Ter vergelijking: de Kia XCeed PHEV is er vanaf €35.495, de Niro PHEV vanaf €36.195 (maar momenteel geeft Kia 4.000 euro korting op beide types, waardoor de prijzen tijdelijk lager uitvallen), de Ford Kuga PHEV (2.5) die een klasse hoger opereert vanaf (eveneens) €36.195.

Naast het nieuws van de Megane Vision viel het eigenlijk niet op, maar er waren ook twee nieuwtjes mbt de Captur te melden.

Naast de al leverbare E-Tech 160 Plugin hybrid, komt de Captur nu ook beschikbaar met de E-Tech 140 hybrid aandrijflijn (die we al kennen uit de Clio). De 1.3 TCE motoren worden ook ge-electrificeerd en zullen als micro-hybride geleverd gaan worden.

Een nieuwe uitrustingsvariant is de Captur RS-Line:

S1-renault-captur-il-arrive-en-hybride-simple-et-en-rs-line-649247.jpg

Mitsubishi ASX:
mitsubishi-asx-2023.jpg

mitsubishi-asx-2023.jpg

mitsubishi-asx-2023.jpg

mitsubishi-asx-2023.jpg

mitsubishi-asx-2023.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/611423/2023-mitsubishi-asx-debut-with-five-engine-tunes/

Ik kijk al uit naar de nieuwe Colt (Clio-kloon) o_O

Ik kan er nog enigszins mee leven als Mitsubishi verder toekomstperspectief krijgt, dat wil zeggen dat Mitsubishi de nieuwe Outlander lanceert. De Space Star heeft niet lang meer, de Eclipse Cross blijft dan over als enige echte Mitsubishi, maar die is ook de jongste niet meer. Zonder onderscheidende Mitsubishi-producten hoeft het van mij ook niet meer.

Vrij sneu dit, niet eens de hap uit de motorkap (van het Renault-logo) is aangepast. Dit moest echt zo goedkoop mogelijk.

Rutger DC zei:
Ik kan er nog enigszins mee leven als Mitsubishi verder toekomstperspectief krijgt, dat wil zeggen dat Mitsubishi de nieuwe Outlander lanceert. De Space Star heeft niet lang meer, de Eclipse Cross blijft dan over als enige echte Mitsubishi, maar die is ook de jongste niet meer. Zonder onderscheidende Mitsubishi-producten hoeft het van mij ook niet meer.

Zat al te denken dat Mitsubishi de Renault Kadjar gaat gebruiken als Outlander. :)

Dat ze een model gaan gebruiken dat al uit productie is, is nog onwaarschijnlijker dan dat Mitsubishi over 5 jaar nog bestaat (in Europa).

Van de huidige modellen heeft Mazda de meest armoedige personenauto-rebadge: de 2 Hybrid. Op de logo's na nul wijzigingen ten opzichte van de Yaris.

Mitsubishi heeft er ietsje meer werk van gemaakt: een nieuwe indeling van grille en op de plek waar normaal het Renault-wybertje-met-achteruitrijcamera achterop zit een andere oplossing voor de achteruitrijcamera (ronduit armoedig trouwens, wel passend bij de net zo armoedige oplossing van de Space Star). Ook heeft de Mitsubishi een ander vormgegeven/ingedeeld middendeel van het stuurwiel.

Suzuki kiest van de drie Japanse automerken voor de minst armoedige oplossing. De Swace heeft een anders vormgegeven voorbumper. Ik geloof dat Suzuki ook een eigen ontwerp velgen kiest. Ook hier een armoedige oplossing voor de plek waar normaal het logo van de donorauto zit: een plakplaatje met daarop het Suzuki-logo. De Across heeft niet alleen een andere voorbumper, maar ook compleet andere koplampen, omdat Suzuki die kon lenen van de Toyota Wildlander, een Chinees zustermodel van de RAV4.

Jay DoubleYou zei:
Rutger DC zei:

Zat al te denken dat Mitsubishi de Renault Kadjar gaat gebruiken als Outlander. :)

Je zit wel in de buurt, de nieuwe Outlander is gewoon een Qashqai/Rogue.
Wél hebben ze flink wat merk gemaakt van het exterieur. Het interieur is veel minder veranderd, maar t.o.v. van de Captur-ASX is ook dat nog gewoon een wereld van verschil.

Wouter82 zei:
Dit is nog triester dan de laatste Charade o_O

Ik heb die nog nooit zien rijden zelfs, dus dat belooft wat.

Rutger DC zei:
Mitsubishi heeft er ietsje meer werk van gemaakt:

Oké, dat valt nog mee dan :) Verder lijkt het toch vooral uitstel van executie:

De Nederlandse topman hoopt dat de ASX, ondanks het feit dat het niet echt een Mitsubishi is, toch trouwe klanten warm kan houden voor Mitsubishi totdat er echt weer een eigen model komt. "Met dit nieuwe model kunnen we in ieder geval honderdduizenden ASX-rijders in Europa binnen het merk houden door ze een beter aanbod te doen dan wanneer ze naar een ander merk zouden overstappen. Maar wat stap twee wordt, weet ik nog niet. Daar moeten we nu over gaan nadenken.” Uit dat laatste maken we op dat de toekomst van het Japanse merk in ons werelddeel, ondanks de nieuwe ASX en Colt, voorlopig nog wat onzeker blijft.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mitsubishi-noemt-renault-kloon-tussenoplossing/

Want als er nu nog over nagedacht moet worden... :rolleyes:

der Magistrat zei:
Wouter82 zei:
Dit is nog triester dan de laatste Charade o_O

Ik heb die nog nooit zien rijden zelfs, dus dat belooft wat.

Ze zijn alleen van heel dichtbij te onderscheiden van een toch al onopvallende witte, grijze of zwarte (volgens mij de enige leverbare kleuren) Yaris, dus misschien zien we ze wel vaker dan we er erg in hebben.

Gelukkig hebben we Fuso nog dat wél gewoon eigen producten blijft leveren. :rolleyes:

Denk dat Mitsubishi nu al genoeg moeite heeft om de nieuwe Eclipse Cross PHEV aan de man te brengen. Ik hoor vaak de radiospot voorbij komen. Er zullen genoeg exemplaren op voorraad staan in de haven.. en de eerste 100 kopers krijgen een laadpas erbij met 500 euro tegoed om bij publieke laadpunten te besteden (max 22 KW laden, dus snelladen zit er niet in maar dat zal de PHEV ook wel niet kunnen? )

Nou, ze denken dus 100 stuks te kunnen verkopen in anderhalve maand, ten minste, als ik de actievoorwaarden zo lees.
https://www.mitsubishi-motors.nl/content/dam/mitsubishi-motors-nl/campaign-pages/electric-bonus/20220831%20Campagnevoorwaarden%20Mitsubishi%20Laadpas%20September%20Boost%20V1.pdf

Maar ja.. wáár kan je de officiële Mitsubishi dealer eigenlijk vinden..? :T

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maar, het merk is vorig jaar door de consumentenbond uitgeroepen tot meest betrouwbare automerk. :p

https://www.mitsubishi-motors.nl/campagne/zeg-nou-eerlijk

Er zijn vooral Outlander én ASX rijders bevraagd, volgens mij.
https://www.consumentenbond.nl/test/auto-fiets-reizen/automankementen

Mitsubishi denkt zo voor al die ASX-rijders een opvolger te hebben bedacht. Al vraag ik me hoeveel merkentrouw blijven of zijn. Mitsubishi is al jaren geen bijzonder of erg goed merk meer. middle of the road en geen aansprekend design.

MCW IX zei:
Mitsubishi denkt zo voor al die ASX-rijders een opvolger te hebben bedacht. Al vraag ik me hoeveel merkentrouw blijven of zijn. Mitsubishi is al jaren geen bijzonder of erg goed merk meer. middle of the road en geen aansprekend design.

Ik denk dat Mitsu bezitters redelijk trouw aan hun garage zijn (zie je wel vaker). En of die nu Saab, Lancia of Wartburg verkopen.... Als "hun" garage zo'n semi Renault aanbevelen zal het gauw goed zijn.

Rutger DC zei:
Van de huidige modellen heeft Mazda de meest armoedige personenauto-rebadge: de 2 Hybrid. Op de logo's na nul wijzigingen ten opzichte van de Yaris.

Enig voordeel is dat de normale Mazda2 gewoon te krijgen is.

De eerste dertien exemplaren zijn inmiddels op kenteken gezet:
Personenauto,"S586FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","ROOD","27899","hatchback"
Personenauto,"S587FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","ZWART","30699","hatchback"
Personenauto,"S588FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","BLAUW","35199","hatchback"
Personenauto,"S589FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","ROOD","39899","hatchback"
Personenauto,"S590FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","ROOD","39899","hatchback"
Personenauto,"S591FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","ROOD","39399","hatchback"
Personenauto,"S592FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","ROOD","39399","hatchback"
Personenauto,"S593FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","ROOD","39399","hatchback"
Personenauto,"S594FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","ROOD","39399","hatchback"
Personenauto,"S595FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","WIT","42799","hatchback"
Personenauto,"S596FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","WIT","42799","hatchback"
Personenauto,"S597FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","WIT","42799","hatchback"
Personenauto,"S598FJ","MITSUBISHI","ASX","20230105","20230105","WIT","42799","hatchback"

De catalogusprijs van de goedkoopste uitvoeringen die op kenteken staan bedraagt € 27.899 (1.0 turbo), maar de prijzen gaan door tot € 42.799 voor de duurste hybride. De Renault Captur is er vanaf vanaf € 28.325.

Zo stond de ASX op Auto Zürich afgelopen november:

maxresdefault.jpg

En zo op de autobeurs van Boekarest:

maxresdefault.jpg

maxresdefault.jpg

De Zwitserse importeur dacht, als Mitsubishi er geen werk van maakt, doen wij een heel klein beetje moeite om de auto er wat meer uit te laten zien als een Mitsubishi. :)

maxresdefault.jpg

Bron: Youtube

Rutger DC zei:
De Zwitserse importeur dacht, als Mitsubishi er geen werk van maakt, doen wij een heel klein beetje moeite om de auto er wat meer uit te laten zien als een Mitsubishi. :)

Kleine ingreep die een groot verschil maakt. Was dat nou echt zo moeilijk geweest, Mitsubishi?

Zal de naam lancer ook weer van stal worden gehaald? Voordeel van de minder bekende helften is dat je ze 2e hands gunstiger op de kop kan tikken dan het origineel. Als de laatste generatie charade als diepte punt wordt gezien dan is de laatste generatie subaru justy ook 1 die meedeelt aan die prijs, deze kreeg nog niet eens de sterkere motoren en 4x4 die wel verkrijgbaar waren in de sirion 2.

Prijzen Renault Captur​

MotorVermogenTransmissieUitvoeringVanafprijs
TCe 9090 pkHandbak, zes versnellingenEvolution€28.690
TCe 9090 pkHandbak, zes versnellingenTechno€30.390
TCe 100 Bi-Fuel (lpg)100 pkHandbak, zes versnellingenTechno€31.290
Mild-Hybrid 160 EDC158 pkAutomaat, zeventrapsTechno€35.590
Mild-Hybrid 160 EDC158 pkAutomaat, zeventrapsEsprit Alpine€37.790
E-Tech Full Hybrid 145145 pkE-Tech (acht verzetten)Evolution€31.990
E-Tech Full Hybrid 145145 pkE-Tech (acht verzetten)Techno€33.690
E-Tech Full Hybrid 145145 pkE-Tech (acht verzetten)Esprit Alpine€36.490

Dat zijn keurige prijzen anno 2024.

cytspfd2c55tqc_1200.jpg

xudyfn0g3lrkg1_1200.jpg

3ratjsx45058bu_1200.jpg

19vw5if1iirfb4_1200.jpg

2w7tgo7zxc9a8p_1200.jpg

7j8n7li86m0gm9_1200.jpg

f5rtwmxnsia6vn_1200.jpg

1.0 MPI Turbo Pure v.a. €29.290
1.3 DI-T v.a. €32.390
1.3 DI-T MHEV 7DCT v.a. n.n.b.
1.6 HEV v.a. €33.490

De ASX is nu mooier dan de Captur, met de oude achterlichten in plaats van die goedkoop ogende "Lexus-look" exemplaren van de Captur facelift en een grille die ik beter gelukt vind.

Voor modeljaar 2026 is het motorenaanbod van de Renault Captur en Mitsubishi ASX helemaal herzien. De TCe 115 is een 1.2 turbo benzinemotor die de 1.0 Turbo (90 pk) en 1.3 Turbo (140 of 160 pk) benzinemotoren vervangt. De nieuwe 1.8 hybride vervangt de oude 1.6 hybride-aandrijflijn en heeft een systeemvermogen van 160 in plaats van 145 pk.

Captur
TCe 115Evolution84 kW/115 pk€ 31.090
TCe 115Techno84 kW/115 pk€ 33.390
Full Hybrid E-Tech 160Evolution116 kW/160 pk€ 33.090
Full Hybrid E-Tech 160Techno116 kW/160 pk€ 35.490
Full Hybrid E-Tech 160Esprit Alpine116 kW/160 pk€ 37.490

De ASX is er vanaf modeljaar 2026 zelfs alleen nog als hybride - ook hier met de nieuwe 1.8 hybride-aandrijflijn. De prijzen liggen opmerkelijk veel hoger dan bij de Captur, al gaat er nu tweeduizend euro korting op alle versies van af. De prijzen zijn een beetje vreemd vergeleken met de nieuwe Grandis (Renault Symbioz), want die kost als Intense met dezelfde aandrijflijn 500 euro meer, als Intense+ 1.500 euro minder (!) en als Instyle 900 euro meer. Daar is geen touw aan vast te knopen.

ASX
1.8 HEVIntense116 kW/160 pk€ 34.490
1.8 HEVIntense+116 kW/160 pk€ 37.490
1.8 HEVExecutive116 kW/160 pk€ 38.990
1.8 HEVInstyle116 kW/160 pk€ 41.490
Bronnen: renault.nl; mitsubishi-motors.nl

Terug
Bovenaan