Hier een Clio 4 eigenaar wie hem bij vergelijkbare kilometerstand de auto gekocht heeft.
Wij rijden met deze auto nu ruim 3 jaar zonder noemenswaardigheden (gekocht bij 165K). Zitten nu tegen de 210K en rijden deze auto op. Jaarlijks olie vervangen of rond de 15K is de aanbeveling (t.o.v. de 30K wat Renault aanbeveelt).
Ik denk veel auto in deze prijscategorie. Het is een B segement auto, dus je levert wat in op comfort en materialen in de auto (tov hogere segment auto's).
Bij onze auto heb ik de ketting preventief laten vervangen vlak na aankoop en dat was nodig (monteur gaf aan dat het toevallig onpoint was), in ons geval. Interval van de ketting is volgens Renault begrippen, controleren vanaf 10 jaar (die van ons was 8 jaar oud toen wij hem kochten). Controle is op basis van gehoor. Je moet een geoefende monteur zijn met veel ervaring bij deze motoren om te horen dat deze aan vervanging toe is. Ik kon het in ieder geval niet horen.
Overige noemen waardigheden (of meer dingen die je kunnen irriteren):
Originele stabilisatorstang kan "kraken". Oplossing is Stabilisatorstang rubbers laten vervangen, maar daarvoor moet de volledige subframe zakken.
Windruis. Wordt veroorzaakt door een strip in de voordeuren wat met een simpel rubber stripje op te lossen is.
R-Link (1) systeem, staat bekend als een niet fantastisch infotainment systeem (die van ons heeft veel updates gehad via de Renault dealer door de vorige eigenaar en wij hebben nog geen problemen ervaren).
Wij hebben een Rode uitvoering (omdat ik een keer een kleur wou), maar deze kleur wordt niet mooi, na de jaren.
Ik heb pogingen gedaan om het te polijsten, maar de kleur is met een nieuwe methode (in 2013) aangebracht en is vanaf dag 1 al een dingetje onder eigenaren. Ik weet niet of dit ook geld voor de andere kleuren.
Connectors van de achterlichten zijn slechte kwaliteit en kunnen kortsluiting geven via de Massa (als je remt gaat bijvoorbeeld de knipperlicht oplichten).