Renault Clio RS 1.6

Robin 5907007

Startmotor
Goededag,

Op het moment rij ik een swift automaat uit 2005 en ik wil wat anders. Ik ben in twijfel om een Renault Clio R.S. te kopen.

Ik wil gewoon wat snellers, wat moderner en toen kwam ik hier op uit.

De auto komt uit 2013, 145k KM (NAP), orgineel nederlands voor 11k.

Kenteken: 1-KSL-09

Ik hoor genoeg dingen over Franse rootzooi. Iemand ervaring hiermee of advies?

(Ik wil het liefst een automaat)

Zijn prima auto's. Heb zelf een rode facelift gehad. Blok is van Nissan dacht ik. Zit ook in de Juke Nismo, maar dan met handbak.

De Renault Clio 4 staat bekend als goede en betrouwbare auto.
( heb zelf de opvolger een Clio 5 (130 TCe RS Line), in 6 jaar geen reparaties of storingen gehad,er is zelfs nog geen lampje vervangen, de vorige Renault ( Laguna 3) die ik 9 jaar heb gehad was ook een bijzonder degelijke en zeer betrouwbare auto)

Deze Clio RS is natuurlijk wel een sportieve, 13 jaar oude auto met dubbele koppeling.
Kijk dus heel goed in welke staat de auto nu nog is. De auto kan ook een zwaar leven hebben gehad. Maar er kan ook heel netjes mee om zijn gegaan.

De automaat moet soepel en snel schakelen zonder trillingen of bijgeluiden.

In de loop van 2016 kwam de facelift, het materiaal gebruik en afwerking is dan beter, en er is minder wind geruis.

Succes.

Alles staat of valt met zulke auto's hoe er mee is om gegaan. In de basis is het een vrij goede auto, maar zeker de automaat is een complex ding. Als er niet bezuinigd is op onderhoud en netjes mee om is gegaan dan zou zo'n clio RS prima kunnen zijn. Maar heeft iemand dat ding zitten afraggen, foute tuning, slechte modificaties, trappen met koude motor, dan word het een ander verhaal.
Dus check goed of er fatsoenlijke (A-merk) banden onder zitten, geen geluiden uit het onderstel. automaat moet goed, snel en zonder twijfel schakelen en natuurlijk of hij niet al flink in elkaar heeft gezeten

Laatst bewerkt:
Ja de auto waar ik naar zit te kijken heeft ook 9 particuliere eigenaren gehad, dat is nogal veel…

Op de advertentie staan wel 5 foto’s van de boekjes en 4 foto’s vol met facturen..

9 eigenaren is inderdaad vrij veel, scroll hier eens doorheen.

Ik zou sowieso gewoon een keer gaan kijken, al is het maar een wijze les voor de volgende.

Facturen zijn goed, maar er moet ook het juiste gedaan zijn. Mijn CLK werd ook met een pak papier geadverteerd. Maar de laatste oliewissel was 4-5 jaar geleden. Dus onderhandelt en zelf meteen een grote beurt laten doen.

Hier zit er iig een factuur bij van nieuwe olie op 7-4-26, maar kijk goed wanneer de rest is vervangen.

Succes!

Die foto's van de facturen geeft wel wat hoop dat het een net onderhouden exemplaar is, maar dat deze zo vaak kort achter elkaar te koop heeft gestaan met zoveel eigenaren is minder prettig.

ik zou gewoon eens gaan kijken

blok is van Renault ( maar ligt ook idd in een Juke ) , sterk en betrouwbaar, we hebben hier thuis al 5 jaar een auto staan met dat blok en nog nooit geen onkosten er aan gehad , ze beginnen steeds betaalbaarder te worden dus let op of je een net exemplaar hebt , 9 eigenaren is aan de hoge kant maar de facturen wekken vertrouwen

Denk dat de huidige eigenaar de auto goedkoop heeft gekocht en er snel geld aan wilde verdienen? Laatste wissel van eigenaar was op 1-4-2026 en vervolgens stond de auto op 09-04-2026, 11-04-2026 en 08-05-2026 te koop met zo te zien dezelfde foto's. Komt op mij over dat de eigenaar een goede deal (dacht) te maken, de auto bij wijze van handeltje snel weer wilde gaan verkopen en dat dit om wat voor reden dan ook niet gelukt is, misschien een te hoge vraagprijs, net pech. Geen idee.

Maar aangezien de huidige eigenaar hem pas sinds april heeft en al 3 keer wilde verkopen waarvan de 1e keer nog geen week na overschrijven zou ik die vraag zeker even stellen.

Terug
Bovenaan