Renault Filante Record 2025

Marleen

Asfaltkampioen
Dit prototype is een eerbetoon aan de 40 CV en Nervasport “records” (1925 en 1934) én de Etoile Filante (1956), maar het gaat verder dan dat: net als deze prototypes die in hun respectievelijke tijdperken zijn ontworpen om records te breken in snelheids- of uithoudingsevenementen, wil de Filante Record 2025 hetzelfde doen in de wereld van elektrische voertuigen... maw: wordt vervolgd.
Interessant weetje: de 87kwh batterij vertegenwoordigt 60 procent van het gewicht van de auto.

au-salon-retromobile-2025-renault-presentera-la-filante-record-2025-celebrant-les-100-ans-de-la-40-cv-type-nm-record.jpg

la-renault-filante-record-est-un-laboratoire-roulant-elle-annonce-des-solutions-techniques-qui-pourraient-arriver-en-serie-chez-renault-dans-les-prochaines-annees.jpg

renault-concept-4.jpg

De inspiratiebron:

renault-concept-7.jpg

Toch wel eens een fijn verfrissende kijk op wat ook mogelijk zou zijn in plaats van die mastodonten van 2200 tot 3000 kg.

De zoektocht naar minder zware batterijen is volop aan de gang. Ik las gisteren nog een artikel over lithium-sulphur batterijen: minder zwaar, sneller opladen en minder duur.

De zoektocht naar minder zware batterijen is volop aan de gang. Ik las gisteren nog een artikel over lithium-sulphur batterijen: minder zwaar, sneller opladen en minder duur.
Nou ja zoals je weet heb ik daar wat jaren ingezeten. Dat gaat zo snel..maar tot nog toe is die focus eerder op energiedichtheid dan op gewicht.

Je kunt nooit alles hebben. Het blijft een compromis.

Als de batterij 60% van het gewicht van dit voertuig is, zit de gewichtsverlaging volgens mij niet zozeer in de batterij maar meer in de carrosserie waar ongetwijfeld allerlei kostbare materialen voor zijn gebruikt.

Terug
Bovenaan