Renault Kwid E-Tech Electric | facelift 2026 (IN/BR)

Rutger DC

Asfaltkampioen
Volgend jaar komt Dacia met een nieuwe elektrische prijsbreker: de Spring. In maart zou Dacia een studiemodel hebben moeten tonen in Genève, maar dat feest ging om de bekende redenen niet door. Het uiterlijk zal verder geen verrassingen bieden, want de Spring lijkt grotendeels identiek aan de Renault K-ZE, voortaan de enige personenauto die Renault nog op de Chinese markt produceert. De Dacia-variant zal eveneens in China geproduceerd gaan worden. De prijs zonder subsidies zal ongeveer 15.000 euro gaan bedragen, inclusief subsidies is dan zelfs een prijskaartje van 11 mille mogelijk, waarmee de auto goedkoper zou zijn dan welke personenauto dan ook op de Nederlandse markt. Voor dat geldt krijg je een 33 kW/45 pk sterke elektromotor gekoppeld aan een accupakket van 26,8 kWh en een actieradius van 271 km volgens de NEDC-cyclus (ongeveer 180 km WLTP?). Inmiddels rijden er in Roemenië gecamoufleerde testexemplaren rond. Het enige wat enige zorgen zou kunnen baren is het veiligheidsniveau van de auto, gezien de botsproefresultaten van de Kwid in het verleden.

big-8422.jpg

big-8421.jpg

big-8424.jpg

big-8426.jpg

eu-s-cheapest-ev-dacia-spring-mule-charges-in-romania-ahead-of-2021-launch_5.jpg

eu-s-cheapest-ev-dacia-spring-mule-charges-in-romania-ahead-of-2021-launch_6.jpg

eu-s-cheapest-ev-dacia-spring-mule-charges-in-romania-ahead-of-2021-launch_3.jpg

eu-s-cheapest-ev-dacia-spring-mule-charges-in-romania-ahead-of-2021-launch_7.jpg

eu-s-cheapest-ev-dacia-spring-mule-charges-in-romania-ahead-of-2021-launch_1.jpg

Bron: https://www.autoevolution.com/news/eu-s-cheapest-ev-dacia-spring-mule-charges-in-romania-ahead-of-2021-launch-145973.html

1_jsp10.jpg

2_jsp10.jpg

3_jsp10.jpg

Via https://worldscoop.forumpro.fr/t13052p25-2021-dacia-urban-city-car-ev

Ben toch heel benieuwd of het zal aanslaan. De goedkoopste EV in huis hebben klinkt leuk, maar zit daar wel genoeg doelgroep? Ik voorzie een beetje het Tata Nano-effect.

Wouter82 zei:
Ben toch heel benieuwd of het zal aanslaan. De goedkoopste EV in huis hebben klinkt leuk, maar zit daar wel genoeg doelgroep? Ik voorzie een beetje het Tata Nano-effect.

Ik geef het wel een kans. De Nano was wel echt een heel goedkoop blik, dit is gewoon een simpele EV. Ik voorzie meer uitdagingen met de productielocatie. Tegen volgend jaar zal Fiat met de nieuwe Panda EV zich ook richten op dit segment, maar dan zonder zulke transport- en importkosten.
Ik verwacht dat er een sterk groeiende groep particulieren wel geïnteresseerd is in een EV als tweede auto, dan is een prijs <€20k cruciaal. Een actieradius van rond de 200km lijkt me dan ook wel voldoende.
Anderzijds zijn mijn aannames vermoedelijk op net zoveel gebaseerd als die van jou. :) Ik vind het in elk geval wel een mooie ontwikkeling, de komst van de betaalbare EV's.

Wouter82 zei:

Interessante vergelijking met de Tata Nano, maar het verschil is dat die het volledig van de Indiase markt moest hebben en juist daar flopte. De Tata Nano was zo nadrukkelijk als budgetauto in de markt gezet, dat de Indiërs, voor wie een auto meer dan bij ons ook een statussymbool is, want lang niet voor iedereen bereikbaar, 'm lieten staan. Althans, dat is een lezing die ik vaak voorbij zag komen. Dat budgetimago lijkt Dacia in Europa veel minder in de weg te zitten, voor sommige klanten lijkt dat no-nonsenseimago juist onderdeel van de charme. Het wordt inderdaad interessant om te zien of Dacia met de Spring een grote, nieuwe groep weet te bereiken, namelijk de particulieren die nu een Sandero, 108 of Picanto rijden. Een pluspunt van de Spring/Kwid/K-ZE is alvast de crossover-verpakking. Voor wie iets meer verfijning wil, kan bij Renault een Twingo ZE bestellen, maar zal dan dik vijf mille meer moeten neertellen vermoed ik.

De goedkoopste EV oude markt, wie had er in godsnaam een grote auto verwachto_O

Joop 5528328 zei:

Ik zeg nergens dat ik een grote auto had verwacht. Vind wel dat de Spring/Kwid op foto's waarop hij zonder andere modellen wordt getoond forser overkomt.

De Spring oogt wel erg klein daar! Een Zoe is 21 cm breder, 30 cm langer en maar 9 cm hoger. Ter vergelijking de Twingo erbij

Renault Kwid:
Lengte 3.73
breedte 1.58
hoogte 1.47
wielbasis 2.42

Renault Zoe:
lengte 4.09
breedte 1.79
hoogte 1.56
wielbasis 2.59

Renault Twingo:
lengte 3.62
breedte 1.65
hoogte 1.54
wielbasis 2.49

Een Hyundai i10 is 6 cm kleiner, maar wel 10 cm breder. De Spring oogt in combinatie met de vrij behoorlijke bodemvrijheid en volgens mij vrij smalle banden een beetje onbeholpen.

De Spring oogt wel erg klein daar! Een Zoe is 21 cm brede, 30 cm langer en maar 9 cm hogerr. Ter vergelijking de Twingo erbij

Renault Kwid:
Lengte 3.73
breedte 1.58
hoogte 1.47
wielbasis 2.42

Renault Zoe:
lengte 4.09
breedte 1.79
hoogte 1.56
wielbasis 2.59

Renault Twingo:
lengte 3.62
breedte 1.65
hoogte 1.54
wielbasis 2.49

Passchier zei:
Joop 5528328 zei:

Ik zeg nergens dat ik een grote auto had verwacht. Vind wel dat de Spring/Kwid op foto's waarop hij zonder andere modellen wordt getoond forser overkomt.

Ben ik met je eens. De E Kwid komt onder de Zoe, dus is een kleiner formaat logisch, maar nu lijkt ie wel erg mager. Neem aan dat de geinteresseerde in de showroom een wat meer aangeklede en doordoor optisch wat aantrekkelijkere auto aantreft

Passchier zei:
dacia-spring.jpg

Hij is niet groot!
Fijn met parkeren toch: al zal je zien, dan zet iemand anders zijn auto er wel dichtbij zodat je alsnog moeilijk uit je auto komt.

Zo hoort een B-segment auto te zijn: compact. De SUV's van meer dan 4,20 meter lang kan ik geen B-segment meer noemen. Een hatchback van 4,20 meter is C-segment. Zie Skoda Scala vs. Kamiq.

Dit zijn de eerste spionagefoto's van de Renault Kwid EV voor India. De Kwid EV is er momenteel alleen in bijvoorbeeld Latijns-Amerikaanse markten met het uiterlijk van de pre facelift, maar nu is de vernieuwde Kwid EV in aantocht gebaseerd op het uiterlijk van de grondig gewijzigde Dacia Spring.

qr9h24ak_kwid-ev_625x300_05_May_25.jpg

Screenshot%202025-05-29%20100627.jpg

Screenshot%202025-05-29%20100554.jpg

Skoda India heeft momenteel de wind redelijk in de zeilen (7.500 st in April), maar India is en blijft een onmogelijke markt voor Europese/Westerse autobouwers. Renault, VW, Skoda, Citroen en Jeep hebben samen 3% marktaandeel.

Terug
Bovenaan