Renault Megane E-Tech | Facelift 2026

A

Anoniem

Guest
De 1e pics van de nieuwe Mégane:

Of hij de naam 'eVision' houdt? We zullen t zien!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit lijkt me echt een zeer geslaagde auto als ze de concept nauwelijks aanpassen

Even wat impressies:

DE774-E23-FA09-4-BA1-9-D0-B-1-B79783-ECF52.jpg

0-B0-AAE50-01-A2-48-F5-9-AD4-5058-DB5-FC273.jpg

CC977593-4-C5-F-4-D8-F-ABCF-70-D4-AC75876-E.png

Ik ben geen fan van de vorm van de led verlichting in de voorbumper, maar overall lijkt het een stoer ding te worden.
Op de scoop foto's lijkt t erop dat ie grote wielen krijgt, ala de scenic.

MCW zei:
Ik ben geen fan van de vorm van de led verlichting in de voorbumper

DS, Peugeot, Renault.. echt weer zo'n Frans dingetje

Jij bent meer van de fake luchthappers & fake pijpen? (o.m. VW)
Opgeblazen nieren? (BMW)
Hamster grillen? (o.m. Benz)
Lichtbalken? (tig fabrikanten)
Vierkante wielkasten (o.m. Toyota)
Wilde plooien (o.m. Honda)
Turbo op een EV? (Porsche)
Copy paste Chinezen?

Vraag hè!?

Als je me een beetje zou kennen dan weet je dat ik daar ook al vaker commentaar op heb gehad

Passchier zei:
Of hij de naam 'eVision' houdt? We zullen t zien!

Meestal verliezen auto's de toevoeging 'concept', 'vision' of 'prototype' wel voor productie...

Auto lijkt gelukkig dicht bij concept te blijven. Mooi dat Renault een 'EV-gezicht' heeft gevonden, zonder allerlei fake ICE verwijzingen. Een merk als Audi (E-tron:)) lukt dat minder...

MCW zei:
Ik ben geen fan van de vorm van de led verlichting in de voorbumper

DS, Peugeot, Renault.. echt weer zo'n Frans dingetje
De Duitsers hebben meer een voorkeur voor de achterzijde (ik hoop dat dat niks sexueels is o_O ): de ingehouden modellen hebben maar een LED-strip maar als je de 'kermisverlichting' achterop sommige nieuwe Audi's ziet
Audi-Q5-2021-20-640x480.jpg

Ieder zijn meug. Bij deze renault be ik er trouwens ook niet echt gek van.

MCW zei:
Als je me een beetje zou kennen dan weet je dat ik daar ook al vaker commentaar op heb gehad

??
Hoe moet ik jou een beetje kennen?
Maarrrr ....... zodra het lukt zal ik een logboek van jouw bijdragen bijhouden.
Rijden we elkaar niet in de wielen c.q. is de vraag beantwoord voor ie is gesteld ;)

Kalid Aziz Kebab zei:
MCW zei:

??
Hoe moet ik jou een beetje kennen?
Maarrrr ....... zodra het lukt zal ik een logboek van jouw bijdragen bijhouden.
Rijden we elkaar niet in de wielen c.q. is de vraag beantwoord voor ie is gesteld ;)

Of je kan je niet zo druk maken om mijn meningen :T

Veelbelovend... Meer 'Renault' dan de huidige Megane's en groter wat mij betreft. Compact, 'dik' en organisch vormgegeven. I like!

Ben ik gek of is dit niet de opvolger van de Megane maar een elektrische auto die boven of naast de Megane komt? Als crossover zie ik een nieuwe toekomst voor de naam Scenic, Renault heeft ten slotte aangegeven dat die naam weer terugkomt in de (nabije?) toekomst. Of zouden ze de opvolger van de Kadjar, wat een verschrikkelijke naam is, de eer geven om als Scenic door het leven te gaan?

a3085610.jpg

[size=x-large]Nu al: de belangrijkste details van de nieuwe, elektrische Renault Megane[/size]

Het duurt nog even voordat we de nieuwe en elektrische Renault Megane gaan zien. Dat weerhoudt de Franse autobouwer er niet van om alvast de belangrijkste details op tafel te gooien.

[size=large]Nieuwe naam[/size]
Renault meldt dat de nieuwe Megane E-Tech Electric, zoals de nieuwkomer definitief en volledig heet, op het CMF-EV-platform staat. Dat wisten we al, want met de eVision gaven de Fransen al een voorproefje van de nieuwe Megane die als eerste van die bodemsectie gebruik gaat maken.

De nieuwkomer, die nu geen hatchback maar crossover is, krijgt een 160 kW (217 pk) sterke elektromotor op de voorste as, die z’n stroom haalt uit een batterij met een capaciteit van 60 kWh. Daardoor is een actieradius van zo’n 450 kilometer mogelijk, aldus Renault. Naar verwachting komen er meerdere varianten, gezien het nieuwe platform ook klaar is voor een (tweede) elektromotor op de achteras. Details daarover deelt Renault nu nog niet.

[size=large]Megane eVision[/size]
Hoewel we de productieauto dus nog een tijdje niet gaan zien, deelt Renault al wel foto’s van een hevig gecamoufleerd model. Die foto’s bevestigen wat we al wisten, want deze Megane E-Tech Electric wijkt voor slechts 5 procent af van het reeds getoonde studiemodel eVision. Wat de verschillen zijn, is nog onduidelijk. Het zit ‘m volgens Renault namelijk in de details, die op het getoonde model met camouflagepak simpelweg niet te zien zijn. Het reeds getoonde studiemodel meet overigens 4,21 meter, korter dan een traditionele C-segmenter. Of de uiteindelijke auto even lang, langer of korter is, is voor nu onbekend.

Renault kiest met de nieuwe Megane in ieder geval voor een geheel nieuwe carrosserievariant. Waar de C-segmenter tot nu toe altijd de gedaante van hatchback, coupé of stationwagon aannam, gaat het nu om een crossover. “Ik denk dat kopers van een elektrische auto de wereld graag willen laten zien dat ze de omslag hebben gemaakt, dat ze hun mentaliteit veranderen, dat ze kiezen voor een nieuwe technologie die ecologisch is”, zo vertelde designbaas Laurens van den Acker onlangs aan Autovisie.

[size=large]Proporties[/size]
“Met een model op basis van een specifieke platform voor elektro-auto’s is dat eenvoudig te realiseren en we zouden de plank misslaan als we dat met de Mégane eVision niet zouden oppakken. De proporties met korte overhang, lange wielbasis, ver naar voren geplaatste voorruit en grote interieurruimte doet de auto echt opvallen. Maar zoiets moet ook bij de kopersgroep passen, want een Kangoo EV wordt voor andere doeleinden gekocht”, aldus Van den Acker.

En oh, er is nóg een onderdeel heel belangrijk bij een elektrische auto: de prijs. Die weten we uiteraard nog niet, gezien het feit dat deze Megane zich nog niet bij de dealer laat zien. Het model onthult z’n definitieve silhouette deze zomer, als er een vloot van dertig preproductie-auto’s de weg op gaat. Overigens komt de nieuwe Megane er niet met een verbrandingsmotor, maar enkel met elektrische aandrijving. De nieuwkomer zal in het Noord-Franse Douai van de band rollen.
https://www.autovisie.nl/nieuws/eerste-details-renault-megane/

Tsja, jammer dat het weer zo'n hoog-ig ding is geworden, maar de BEV-SUV is nu eenmaal de norm als het elektriek moet. Maar het ziet er desondanks veelbelovend uit.

Toen achterruiten nog werkelijk een functie hadden was een wisser optioneel, nu is de ruit op auto's als deze tot een brievenbus verworden en krijg je iets dat me net zo functioneel lijkt als de armpjes van een t-rex. Tsja...

Hm.... Huidige Mégane IV GT205 overnemen naar privé, en dan deze begin volgend jaar (of bij verlenging begin 2023) als volgende leaser?

De vormgeving is opvallend gewoontjes voor een nieuwe, op zichzelf staande, elektrische auto. Past prima naast de overige modellen van Renault. Voor wie iets bijzonders wil, kan straks een R4 of R5 nemen.

Mag deze alsjeblieft, alsjeblieft mét deze camo livery geleverd worden? Dit is toch wel erg gaaf!

Ik ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat. Op het eerste gezicht qua vormgeving veruit de meerdere van de ID.3, lijkt me en da's toch dé directe concurrent.
Qua technologie op vlak van EVs zit er toch een pak kennis bij Renault: rijbereik, efficiënt laden.
Ik hoop dat ze die voorsprong kunnen bevestigen, dan wil ik wel eens een proefrit (of meer) wagen.

3d4b6210.jpg

32f2f810.jpg

future10.jpg

future-renault-megane-e-tech-1er-apercu-de-l-interieur_HD_0.jpg

8-B863756-85-BD-4-CAD-A8-A3-3420-DF23-A509.jpg

iDS zei:
Ik ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat. Op het eerste gezicht qua vormgeving veruit de meerdere van de ID.3, lijkt me en da's toch dé directe concurrent.
Dat interieur ziet er sowieso al een 'pak' beter uit, al zitten we waarschijnlijk wel naar een luxe uitvoering te kijken. Leuk dat houtfineer op het portier. Qua uiterlijk is het gewoon weer verplichte kost in EV-land. Hoog, rond en glad.

DeeTwee zei:
iDS zei:
Dat interieur ziet er sowieso al een 'pak' beter uit, al zitten we waarschijnlijk wel naar een luxe uitvoering te kijken. Leuk dat houtfineer op het portier. Qua uiterlijk is het gewoon weer verplichte kost in EV-land. Hoog, rond en glad.

Verplichte kost? Model 3 en S zijn geen hoge wagens; de ID.3 verbergt zijn ronde uiterlijk toch goed, de Skoda Eniaq is zelfs er hoekig.
Glad is natuurlijk een voordeel op vlak van aerodynamica. En mooi hoog, rond en glad stoort me niet.

iDS zei:
Verplichte kost? Model 3 en S zijn geen hoge wagens;
Model 3 en S zijn de uitzonderingen op de regel tot dusver, samen met wat onbetaalbaar Duits spul. Ja en die paar modellen die zowel met brandstof- als elektromotor te krijgen zijn, maar die zitten wat mij betreft toch in een wat andere competitie. Het overgrote deel is bovenop een batterijpakket gebouwd en daardoor hoog.

iDS zei:
de ID.3 verbergt zijn ronde uiterlijk toch goed, de Skoda Eniaq is zelfs er hoekig.
Glad is natuurlijk een voordeel op vlak van aerodynamica. En mooi hoog, rond en glad stoort me niet.
Die Enyaq heeft inderdaad hier en daar nog wel een hoekje. Die aerodynamica hebben ze hard nodig doorgaans. Onderaan de streep is het gros van de betaalbare EV's dat op de markt is, dan wel in ontwikkeling is een crossover. Deze nieuwe Renault is wat mij betreft een licht gekrompen ID4.

Maar goed, het was ook niet te verwachten dat de transitie naar EV voor meer onderscheid tussen merken en modellen zou gaan zorgen. Maar was wel leuk geweest.

Deze Mégane volgt met zijn ronde vormen natuurlijk ook wel de designtaal die we ondertussen al jaren van Renault kennen. Renault gaat zelf binnenkort voor de welkome afwisseling zorgen met de elektrische én naar het zich laat aanzien vrij hoekige nieuwe 5 en 4. Waarvan de 5, mits Renault het niet ineens over een andere boeg gooit bij het productiemodel, in elk geval niet echt een SUV-achtige zal worden.

Alvast jammer van de mislukte C-stijl op deze Mégane, ik had liever een gewoon ruitje en achterportiergrepen gezien.

DeeTwee zei:
Onderaan de streep is het gros van de betaalbare EV's dat op de markt is, dan wel in ontwikkeling is een crossover. Deze nieuwe Renault is wat mij betreft een licht gekrompen ID4.
But then again: de ID.4 heb ik nu 2x life gezien en da’s meer dan genoeg. Deze Renault ziet er op het eerste gezicht een pàk beter uit.
Daarnaast liggen hogere mobielen blijkbaar over het algemeen goed in de markt.
Wat niet wegneemt dat er ook nog wel wat anders te koop is (Corsa, 208, e-Golf)

20035.jpg

Eindelijk nog eens een Franse auto 'fabriquée en France'.
Interessante technische gegevens ook.
Volgens info op Worldscoop zou hij binnen de 2 weken gepresenteerd worden.

De technische specs zijn toch al redelijk verteld eerder, en beloofd inderdaad wat moois. Ik kijk er ook wel naar uit moet ik zegge . De huidige leaser (Megane IV GT205) moet er mogelijk februari uit, of anders een jaar later.

Ben ik al klaar voor EV? Mwa, weet ik niet. Met de caravan is het lastig maar ook daar zijn oplossingen voor.

Niettemin, laat de presentatie maar komen. (y)

VW is op achtervolgen aangewezen:
renault-megane-e-tech-electric-fotos-pruebas-desarrollo-202180754-1630314802_3.jpg

Als Renaultrijder best niet teveel in je achteruitkijkspiegel kijken. Die VW-chauffeur heeft een mooier uitzicht!

Als de Renaultrijder wel in de achteruitkijkspiegel kijkt ziet-ie een auto die zo op t eerste gezicht verrekte veel op die van hem lijkt...

A3 White zei:
Hmmm, denk dat ik er een heb gezien met als kenteken ww-985-en……heb ook wat foto’s gemaakt

Lijkt het wel op, want met dat kenteken rijden ze rond. Bericht van AW op 20 augustus:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/renault-megane-e-tech-electric-autoweek-lezer-spot/

ooiytfybmsuo_800.jpg

Ha, net thuis, maar kenteken was inderdaad de 955 en niet 988, stond geparkeerd in Herning bij een BW hotel, zijruiten afgedekt met handdoekjes dus helaas niets van binnen kunnen zien.

Terug
Bovenaan