Renault R-Space Lab Concept

Rutger DC

Asfaltkampioen
Renault hint met de R-Space Lab Concept op een nieuw model. Met een lengte van 4,5 meter en hoogte van 1,5 meter is het nauwelijks een Espace-achtige ruimtewagen te noemen - het silhouet doet me vooral denken aan de Volkswagen ID.3.

r-space_concept_front_3_4.jpg

r-space_concept_side.jpg

r-space_concept_rear_3_4.jpg

r-space_concept_front_dashboard.jpg

r-space_concept_interior_front.jpg

r-space_concept_interior_.jpg

Het is niet het eerste Renault studiemodel met de naam R-Space; dat was deze conceptcar uit 2011.

Ja, drie gelijke zitplaatsen op rij twee! Graag! Maar liefst eerder dan 2030, dan is het voor mij niet meer nodig vrees ik. Mooie concept ook verder.

Ik snap nog steeds niet waarom àlle merken gestopt zijn met echte vijfzitters, in plaats van 4+1. Bied desnoods drie stoelen als optie aan in grote auto's als de huidige Scenic, Espace, Citroën C5 Aircross en soortgenoten... Waarom doet geen enkele fabrikant dat meer?

Ik zat te denken aan een vingeroefening voor de volgende generatie Mégane (voor over een aantal jaar)

Wel interessant om te zien dat Renault als één van de weinige merken doorgaat met design dat niet vastgeschroefd staat op één uniforme identiteit. Dit gaat voor mij weer meer terug naar de vorige huisstijl.

Terug
Bovenaan