Renault Scénic / Mitsubishi (2024)

MCW 41

Petrolhead
peugeot-e-5008-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/658214/peugeot-e-5008-spy-photos/ De concept:

blq7NS2.jpg

c5SWyK1.jpg

De pers denkt dat het de Peugeot 5008 maar diverse details komen toch echt overeen met de Renault-concept. maar ja, doorlopende DRL in de voorbumper lijkt wel een verplicht nummertje bij de Fransen dus ik snap de verwarring.

aah een crossover/SUV. .. denk dat er met slimme jongens er echt wel een mooie goed doordachte MPV te maken is die er ook fatsoenlijk uit ziet. crossoverland moet toch een keer verzadigd zijn zou je denken.

Retorische vragen aan het stellen?

Wat is het verschil tussen een Megane en Scenic altijd geweest? Juist ja, de grootte...

Wel jammer dat Renault besloten heeft het monospace uiterlijk te verruilen voor de SUV vorm.
Ik vond de vorige Scenic altijd een super mooie auto met die grote TGV snuit. Evenals de Espace trouwens.

Maandag 09.50 staat genoteerd in de agenda. Jammer dat het tegenwoordig in München is. Dat is ten opzichte van de 300km naar Frankfurt me net even te ver voor een tripje.

De al veel gespotte concept stond trouwens bij een Renault-dealer afgelopen week:
OHBEP7H.jpg

p3a6vyW.jpg

Geeft wat meer 'zicht' op de grootte, al had ik hem liever naast een actueel model zien staan.

Een maatje meer als mijn Megane Electric en nieuw front wat in lijn met de Rafale ligt. Wellicht nog vierwielaandrijving als extra aandrijflijn naast de al bekende aandrijving in de Megane en Ariya. Althans, dat verwacht ik.

Morgen 09.50 gaan we het horen.

Mitsubishi komt met een eigen versie van de Scenic. De eerste, nieuwe elektrische Mitsubishi in Europa sinds de i-MiEV komt volgend jaar op de markt en zal straks in de showrooms naast de nieuwe Colt (Clio), ASX (Captur), Eclipse Cross en nieuwe Outlander komen te staan. Vergeleken met de Colt en ASX heeft de alliantie iets meer zijn best gedaan op eigen kenmerken voor de Mitsubishi-variant, de verspreide teaserfoto laat in ieder geval een eigen neus zien, de rest zal wel grotendeels hetzelfde zijn.

Aangezien Mitsubishi net als Renault graag bestaande namen recyclet, zou het me ook niet verbazen als de naam Airtrek wordt gebruikt, gelijk aan de EV met Chinese (GAC)-techniek, maar een geheel eigen ontwerp, die het ongeveer 18 maanden in China heeft volgehouden en waarvan er in totaal ongeveer 1.000 (!) zijn verkocht. Mitsubishi heeft de Chinese activiteiten inmiddels gestaakt.

zoom-m10.jpg

Teaser

Mitsubishi-Motors-C-Segment-SUVs-2025-main.jpg

Impressie van de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross op basis van de Scenic en de teasers van de Mitsubishi:

R658x0.q70

R658x0.q70

De nieuwe Eclipse Cross maakt zijn werelddebuut in januari op het Brusselse Autosalon. Dat is dubbel nieuws: Mitsubishi keert weer terug op de Belgische markt (met alle modellen behalve de Colt - maar dat spreekt ook voor zich*) en Mitsubishi presenteert er gelijk een nieuw model.

*De huidige Colt is rechtstreeks afgeleid van de Renault Clio, die binnenkort wordt afgelost door een nieuw model. De volgende Colt deelt zijn basis met de Renault 5/Nissan Micra.

Terug
Bovenaan