Renault Twingo automaat quickshift?

Tom 8955579

Net ingestapt
Hallo iedereen, ik heb een vraag.

Ik ben aan het kijken voor een Renault twingo automaat. Liefst eentje van de eerdere generatie 2011-2013. Maar hadden deze nou nog de quickshift automaat bak? Ik kan hier op internet geen jaartal over vinden. En wil het liefst geen quickshift aangezien die overal niet goed bekend staan.

Ik hoor graag van jullie.

Het betreft hier een gewone versnellingsbak met gewone koppeling, die door een schakelrobot bedient wordt. Persoonlijk mijd ik deze transmissies als elke enge ziekte, aangezien die lomp en traag schakelen. Als het persé een automaat moet zijn, dan zou ik even verder kijken. O.a. een Hyundai i10 van dezelfde leeftijd heeft een volautomaat met koppelomvormer. Dat rijd veel comfortabeler.

Het betreft hier een gewone versnellingsbak met gewone koppeling, die door een schakelrobot bedient wordt. Persoonlijk mijd ik deze transmissies als elke enge ziekte, aangezien die lomp en traag schakelen. Als het persé een automaat moet zijn, dan zou ik even verder kijken. O.a. een Hyundai i10 van dezelfde leeftijd heeft een volautomaat met koppelomvormer. Dat rijd veel comfortabeler.

Klopt ja. Maar werden alle twingo automaten met deze quickshift geproduceerd? Of werden ze vanaf een bepaald jaar ook met vol automaten geproduceerd?

Klopt ja. Maar werden alle twingo automaten met deze quickshift geproduceerd? Of werden ze vanaf een bepaald jaar ook met vol automaten geproduceerd?
Bij mijn weten, is er nooit een twingo met volautomaat geweest.

UPDATE : de eerste generatie Twingo was inderdaad te krijgen met een 3 traps volautomaat. Zie link hieronder

Laatst bewerkt:
^^ Jawel, van de eerste generatie wel, heb er ooit zelf mee gereden (in het huishouden gehad). Drie traps conventionele automaat. Was niet foutloos, vermoedelijk door vervuiling van 'het niet hoeven te verversen van de olie en filter' maar wat achteraf wel verstandig was geweest. Schakelen ging moeizaam of soms helemaal niet.

Bij de tweede generatie Twingo zal het wel enkel een gerobotiseerde handbak geweest zijn, beter voor het verbruik.
Qua schakelen moet je daar gewoon een beetje mee weten om te gaan.. iets gas liften voor het moment van schakelen (waardoor je de computer 'min of meer' opdracht geeft tot schakelen -want je stopt de acceleratie-) doet al wonderen.

De clio 3e generatie is er wel met zowel een semi als een vol automaat. De 1.2 had in het a en b segment bij renault een semi en de 1.6 een vol automaat ( clio 3 en modus

Als je een leuke 3 deurs a-segmenter zoekt met een cvt automaat dan is een Toyota IQ misschien wel iets, zit wel Toyota toeslag op.

De Renault Twingo 2 is zover mij bekend alleen met semi automaat geleverd, in de Twingo 3 vanaf 2014 zit een moderne 6 traps automaat met dubbele
( droge) koppeling.
Misschien is de volledig elektrische Renault Zoë nog een alternatief.

Die semi automaat inderdaad wegblijven. Ooit mee gereden, wat een dramatische bak.
Een automaat moet in dienst staan van de bestuurder - deze wekt enkel frustratie op.

Bij mijn weten, is er nooit een twingo met volautomaat geweest.

UPDATE : de eerste generatie Twingo was inderdaad te krijgen met een 3 traps volautomaat. Zie link hieronder

Bedankt voor je antwoord. Wel raar dat eerste generatie eigenlijk een vol automaat had. En ze hier bij de tweede mee gestopt zijn. Wel zonde eigenlijk.

De clio 3e generatie is er wel met zowel een semi als een vol automaat. De 1.2 had in het a en b segment bij renault een semi en de 1.6 een vol automaat ( clio 3 en modus

Als je een leuke 3 deurs a-segmenter zoekt met een cvt automaat dan is een Toyota IQ misschien wel iets, zit wel Toyota toeslag op.
Toyota iq is wel heel erg klein

Ik had nog nooit van zo'n systeem gehoord maar het lijkt me een rare ervaring.

Ik had nog nooit van zo'n systeem gehoord maar het lijkt me een rare ervaring.
Heel veel auto's hebben zo'n systeem en de ervaringen zijn niet allemaal positief. O.a. de Suzuki Vitara heeft dit ook al een aantal jaren en de gebruikers zijn daar allemaal negatief over. Schijnt langzamer en minder soepel te schakelen als een volautomaat.

Terug
Bovenaan