Renault Twingo Concept

Gelukkig nagenoeg het prototype dus. Mooi! Mocht er een “Initiale” komen, ben ik zeker geinteresseerd.
Met een beetje creativiteit dan best kans dat het zo op de auto komt te staan: Initiale
;)

Maar wie weet dat ze de uitvoeringen van de huidige modellen ook doorschuiven naar de Twingo, zoals Evolution, Techno en Esprit Alpine. Al zou ik het ook leuk vinden als er weer een soort Benetton-uitvoering komt.

Laatst bewerkt:
Initiale zelf is opgeheven, dus die kans is nihil. Maar een Kenzo-achtige samenwerking zie ik wel zitten;)

Initiale zelf is opgeheven, dus die kans is nihil. Maar een Kenzo-achtige samenwerking zie ik wel zitten;)
En wat ze er nu ook bij hebben is ‘Roland Garros’. Of is die alleen voorbehouden aan de R5?
Van de Twingo II vond ik de Miss Sixty ook altijd wel leuk. En niet te vergeten de RS en Gordini natuurlijk ook.

Wie weet brengt 2026 een Twingo “Roland Garros” inderdaad :)
Benetton, Elite, Kenzo (1&2), Rip Curl en TinTin waren mijn favoriete samenwerkings-uitvoeringen.

Laat ik het vooropstellen dat ik het erg jammer vind dat hij 2 ruitenwissers heeft en de luchthappers weg zijn. Verder vind ik het een gruwelijk leuk ding en afhankelijk van wanneer deze komt, in hoeverre hij lijkt op de concept en wat het rijbereik zal zijn denk ik dat dit wel een mooie vervanging is voor de Panda tegen die tijd.

Time will tell.

Laat ik het vooropstellen dat ik het erg jammer vind dat hij 2 ruitenwissers heeft en de luchthappers weg zijn.
Vooral die twee ruitenwissers vond ik ook jammer. zal wel te maken hebben met de breedte van de auto dat dat niet kan?? Ach ja, dat is dan weer een knipoog naar de Twingo II en III zullen we maar zeggen. ;) Waar ik wel echt op hoop is dat een open dak weer leverbaar wordt, desnoods een panodak die open kan.

Ja een open dak of panorama dak lijkt mij heerlijk.
Er zitten gelukkig meer designelementen van de Twingo I dan II en III in, maar snap wel dat ze er ook wat van de andere generaties in willen proppen.

Dat zal gewoon met de vorm van de voorruit en kosten te maken hebben. Een dubbele ruitenwisser wordt echt niet als inspiratie gebruikt...

Open dak is al bevestigd dat het er niet op komt. Panoramadak net als het prototype zou fijn zijn, is voor mij een must-have en onbegrijpelijk dat de R5 het niet heeft.

Renault-Twingo-teaser-00004.webp

Renault-Twingo-teaser-00003.webp

Renault-Twingo-teaser-00005.webp

Renault-Twingo-teaser-00002.webp

Ter vergelijking; de laatste concept car:

2025-Renault-Twingo-E-Tech-Electric-Concept-0109-17.webp

2025-Renault-Twingo-E-Tech-Electric-Concept-0109-16.webp

Het kenmerkende portiergreepje wat is overgenomen van de Twingo I heeft het bij de nieuwe zo te zien niet gehaald. Kleinigheidje, maar wel jammer.

De concept heeft klapraampjes achter. Op de vrijgegeven teasers is dat niet te zien maar op de gecamoufleerde beelden lijkt aan de bovenkant van de achterportieren een rand zichtbaar die suggereert dat hij misschien gewone achterportieren krijgt met ruiten die in de deur naar beneden zakken. Dat zou misschien ook een reden kunnen zijn dat hij normale handgrepen voor krijgt ipv de typerende Twingo I handgrepen.

Renault-Twingo-teaser-00004.webp

Renault-Twingo-teaser-00003.webp

Renault-Twingo-teaser-00005.webp

Renault-Twingo-teaser-00002.webp

Ter vergelijking; de laatste concept car:

2025-Renault-Twingo-E-Tech-Electric-Concept-0109-17.webp

2025-Renault-Twingo-E-Tech-Electric-Concept-0109-16.webp
Wordt een topper dit! Heel tof dat de kenmerkende LED koplampen, achterlichten en "bumperstops" het productiestadium halen en de groene kleur is sowieso nu al de beste keuze.

Hopelijk worden de velgen van de conceptcar ook leverbaar op de productieversie, wellicht in iets kleiner formaat. Kan niet wachten tot de officiële onthulling op 6 november. :D

Laatst bewerkt:
Echt een leuk ding. Alleen wordt het tijd voor een nieuw icoon ipv moderne interpretaties van oude iconen

Ik zei ook niet dat de Twingo de enige was daarin. Het onderstreept alleen maar wat ik al aangaf. Ik zei juist dat een níeuw icoon wel eens leuk zou zijn.

Dat is toch wat elke fabrikant stiekem wilt, nog beter en succesvoller dan de vorige?

Uiteraard maar een icoon is ook een gevoelskwestie. Een Multipla is ook een icoon maar niet de best verkochte Fiat ooit.

Dat is geen nieuw icoon.
Een nieuw icoon bestaat niet. Het woord icoon verwijst steeds naar heritage, geschiedenis en tijdloos. Iets waar je pas een paar decennia later over kunt oordelen. Zo zou een Tesla S een icoon kunnen worden vanwege de manier waarop hij gebouwd wordt, maar dat kan enkel de tijd ons leren

Een auto kan een nieuw icoon worden. Een nieuwe auto kan een icoon worden. Het is maar net hoe je het wil lezen. Ik bedoelde niet dat een nieuwe auto direct een icoon kan zijn. Je mag ook een ander woord gebruiken. Iig iets vernieuwends. Bv destijds de Megane Scenic (niet de eerste midi-MPV maar wel verandering gebracht) en de Focus was ook designtechnisch echt wat anders. Nu teert Renault vooral op iconen uit het verleden en zal nu wel weer wat echt vernieuwends willen zien.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan