Renault Twingo - configuratie

S J 1001

Asfaltkampioen
Dacht eigenlijk dat er wel een topic zou zijn.

Lekker Frans dat je zelf de totaalprijs mag optellen. Ongeveer 24k.

Sowieso de techno omdat ik heel slecht tegen handmatige airco’s kan. Stoelverwarming moet je een pakket voor nemen, dat vind ik ook erg belangrijk - zeker met een EV met deze range kan je daarmee km’s besparen.

Geel, rood, groen - allemaal geweldige kleuren. Maar dit grijs met de standaard wielen vind ik op de plaatjes zo wel heel tof. Misschien dat dat IRL anders zal zijn.

Groot gemis: ook hier geen schuifdak op te bestellen. En geen andere kleuren bekleding :-(

Denk dat dit wel de leukste (tweede) auto is die momenteel te koop is.

Laatst bewerkt:
Benieuwd hoe succesvol de Twingo wordt, zowel in totaal volume als ten opzichte van zijn broers/zussen:

Tot de 20ste Juni is in NL de volgorde

#1 R4, 227 st
#2 R5, 226 st
#3 Megane, 128 st
#4 Scenic, 127 st
#5 Twingo, 106 st

Neem aan de Twingo produktie in de Revoz fabriek in Novo Mesto gestaag zal toenemen.

De megane valt mij nog wel mee dan met 128 stuks in juni. de renault dealer hier zei dat ze het eerste jaar best veel verkochten maar dat daarna de verkoop nieuw compleet was opgedroogd. zeker nu de facelift er ook aan zit te komen.

Ook de R4 verkochten ze daar een stuk minder dan de 5 maar dat is dus landelijk om het even.

De twingo word vast een succes, ik hoor de pers er alleen maar enthousiast over. Had hier prima voor de deur kunnen staan maar mijn vrouw vind hem simpelweg niet mooi, dan houd het snel op.

Ik zou de twingo gewoon full option nemen in het groen of rood. Prijzen vallen namelijk best mee. zeker met die dikke wieltjes staat het gewoon erg goed, ondanks het de range niet ten goede komt.

Via de configurator komen wij op de Techno uitvoering, in de hele mooie gratis gele kleur ( rood vind ik ook leuk).

Zwart, grijs of groen, gaan we in ieder geval niet doen.

Waarschijnlijk met het optie pakket (Privilege) met o.a. verwarmde stoelen .

Met de 16 inch wielen met all weather banden.
( of er moet een hele aantrekkelijke voorraad of demo deal zijn)

Ik ben normaliter niet zo van de historische/hysterisch ontwerphype maar zowel de Twingo als de R4 vind ik heel gaaf gedaan. Een hele duidelijke verwijzing naar het verleden met respect voor het ontwerp van toen, maar toch in een hedendaags jasje.

Terug
Bovenaan