Rolls Royce - Configuratie

406c

Asfaltkampioen
Als er 1 configurator is waar je lekker los kan gaan met het personaliseren van een wagen dan is het wel bij Rolls Royce. Wanneer je de interieur kleurstelling op bespoke zet kun je voor elk paneeltje aangeven welke kleur het moet zijn. Bij de Phantom nog wat uitgebreider dan bij de Ghost maar omdat ik errormeldingen bij de Phantom kreeg ben ik voor de Ghost gegaan. Daarnaast vind ik de Ghost ook iets prettiger op het netvlies.

Omdat de lengte geen probleem in de garage is van je miljoenenvilla kun je meteen maar beter voor de extended gaan. Ik heb gekozen voor adriatic blue voor het exterieur, wat bijna tegen groen aan zit. Two-tone vond ik wat overdreven maar de zilveren motorkap vind ik wel wat hebben. Tezamen met een zilveren coachline en ietwat ingetogen zilveren wielen vind ik dat een mooie balans tussen protserig en, zover het voor een Rolls kan, ingetogen.
Voor de binnenkant een combinatie van Armagnac- en Roseleaf leder tezamen met burrwalnut inleg met transition lacquer.

55457851426_1a6063cf79_h.jpg

55457851431_665c79b282_h.jpg

55457851456_8eb24a0feb_h.jpg

55458242475_4eb6bbe711_h.jpg

55457959323_1f596baea0_h.jpg

Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie Roll'sen er uit zien

De Ghost zoals de gouwe ouwe van het Ouwehands Dierenpark (tof Dierenpark, meermaals geweest!!) en RR kenner hem volgens mij zou willen samenstellen die de kleurrijkheid van zijn Zoo & zijn excentrieke persoonlijkheid mooi weergeven.
De RR configurator was me iets te braaf en te beperkend qua mogelijke opties ook in de speciale Mulliner / Bespoke etc mogelijkheden, dus aan AI gevraagd om een configuratie perfect op zijn maat en dat van zijn mooie park uit te werken.
(er zijn geen dieren uit het park gestorven voor de auto te configureren)

Gemini-Generated-Image-m9xc7gm9xc7gm9xc.png

Laatst bewerkt:
Bij mij krijg ik bij de configuratie weinig gedaan. Je moet hiervoor blijkbaar liever naar de showroom om samen met de account manager de wensenlijst in te vullen. Dus ik heb AI/Copilot maar gevraagd mijn wensen vorm te geven. Ik zet mijn zinnen op een Rolls-Royce Spectre, in British Racing Green. De huiskatten vinden het echter geen goed idee als ik ze verlaat voor een spelletje padel.

20260812-RR-Spectre.png

Er zijn momenteel geen gebruikte Rolls-Royces Spectre te vinden, maar wel een aantal andere pre-owned modellen van het nobele merk als je de auto toch binnen redelijke termijn op de driveway wil hebben staan.

Die van 406c is wel een heel ouderwetse uitvoering zo, bijna een hotel taxi, al zijn die meestal zwart/zwart.
De particuliere kopers gaan toch meestal voor meer bijzondere contrasterende kleuren tegenwoordig.

Er zijn momenteel geen gebruikte Rolls-Royces Spectre te vinden, maar wel een aantal andere pre-owned modellen van het nobele merk als je de auto toch binnen redelijke termijn op de driveway wil hebben staan.

Op Mobile.de staan er nu 34 Spectres, het feest begin al bij 330K€ (staat wel in Vilnius :ROFLMAO: ). Uitschieters zoals van Mansory daargelaten zitten ze rond de 400-450K€

Ook bij Tom Hartley (snoepjessite!) passeren er geregeld.

Probability : padel player + Rolls Owner = 0,0

Terug
Bovenaan