A
Anoniem
Guest
Dag allemaal, komende zomervakantie gaan we voor het eerste met de electrische auto op vakantie (Skoda Enyaq 60 kw). Ik wil voor de navigatie en het vinden van de laadplekken ABRP gebruiken en ben me wat aan het verdiepen in de app. Nu valt me op dat ABRP laadplekken kiest en je dan de auto laat laden van (bijvoorbeeld) 20 tot 53 procent van de batterij, je vervolgens pakweg 100 kilometer laat rijden om dan weer te gaan laden....
Zou het voor lange reizen niet veiliger zijn de auto in deze gevallen altijd tot 80% te laden. Het voelt een beetje tricky en tegennatuurlijk om de auto niet door te laden tot de max (80%) als je wel die mogelijkheid hebt...
Heeft iemand ervaring met het maken van vakantiereizen en de laadplanning die ABRP voorstelt?
Zou het voor lange reizen niet veiliger zijn de auto in deze gevallen altijd tot 80% te laden. Het voelt een beetje tricky en tegennatuurlijk om de auto niet door te laden tot de max (80%) als je wel die mogelijkheid hebt...
Heeft iemand ervaring met het maken van vakantiereizen en de laadplanning die ABRP voorstelt?