Schrijf een review over je auto - je bent expert van je eigen ervaring!

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Bij AutoWeek zijn we goed in het testen van auto’s. We weten alles van rijeigenschappen, gebruiksgemak en prestaties. Maar wat we onmogelijk kunnen testen is hoe een auto zich op lange termijn houdt. Maar dat kun jij wel. Deel je ervaringen op deze site! 45.000 mensen gingen je voor. Mensen die een auto een tijd lang gebruiken en zo nu en dan even een update geven van bijzonderheden. Dat kunnen mankementen of andere malheur zijn, maar ook ervaringen met het dealernetwerk of juist dingen waarover je enorm tevreden bent.
We willen het aantal reviews nog verder laten groeien om nóg meer mensen te helpen. Ga daarvoor naar deze pagina en volg het stappenplan. Om de inspiratie nog wat verder op te wekken verloten we tijdelijk een paar mooie prijzen onder de reviews die tussen 25 augustus en 19 oktober worden geplaatst of bijgewerkt.

Stappenplan​

1) Je begint met inloggen op autoweek.nl. Dat doe je door rechtsboven op ‘Inloggen’ te klikken. Als je al een DPG Media-account hebt, dan word je vaak al automatisch ingelogd.

2) Eenmaal ingelogd, kies je bij ‘Je naam’ in het menu (rechts in de zwarte balk op de plaats bovenin de pagina waar eerder inloggen stond) voor de optie ‘Mijn Auto’s/Reviews’. Hiermee krijg je jouw auto’s te zien.

3) Heb je een nieuwe auto die je wilt toevoegen? Klik dan op de knop ‘Auto Toevoegen’ en volg de stappen. Hier geef je onder andere aan in welk jaar je de auto hebt gekocht / afgeleverd gekregen en met welke kilometerstand. Je kunt ook een (vorige) auto invoeren die je eerder hebt gereden.

Het lijkt op Mijn Auto maar een review is meer een beschrijving dan een beleving... er kijken per maand wél duizenden mensen naar die op zoek zijn naar een andere auto. Ze zijn erg blij om te kunnen lezen hoe een auto in de praktijk bevalt. Dus zelfs als je 'Mijn Auto' bijhoudt, dan is een review nog altijd een dankbare toevoeging (voor mensen die niet altijd op het forum actief zijn maar dat wellicht wél kunnen worden!).

Van mijn hand staan er al een flink aantal reviews op de site. Van de auto's die ik langer heb gehad is de lezenswaardering steeds relatief hoog. Mijn Swift review staat op een lezerswaardering van 78%.
Niet dat ik het belangrijk vind maar toch: geen enkele review heeft het gehaald tot: "keuze van de redactie". Waar speelt mee in dat keuzeproces?

geen enkele review heeft het gehaald tot: "keuze van de redactie". Waar speelt mee in dat keuzeproces?
Jeetje, dat is inderdaad jammer! Waar ik (en de redactie) naar kijk is vooral
  • eigen foto's
  • voldoende lengte van de review (of de update als dat van toepassing is)
  • goede leesbaarheid
  • lezerswaardering
  • het merk/model (bijzondere auto's zijn leuk, maar ook gewone, eerste reviews van een pas uitgebracht model vinden we ook interessant - ook in relatie tot wat er de laatste dagen ervoor al een keuze van de redactie was)
Per dag kunnen we maximaal 1 (of 2) review(s) uitlichten die op de frontpage worden getoond. Het is vooral de mix van reviews op de dag die een rol speelt/spelen (anders komt een review weer erg laag op de FP) en in dat opzicht denk ik toeval dat jouw reviews nog niet aan de beurt zijn geweest.

Deelt AW gebruikersreviews ook wel eens op andere social media kanalen? Gebruik zelf geen social media, maar wellicht helpt dat wel met de engagement wellicht.

Ik heb namelijk soms het gevoel dat je het een beetje voor de bühne bij houdt, in tegenstelling tot hier het forum.

In deze deel ik je mening niet JL86; voor de aankoop van mijn roadster had ik geen nut aan de review sectie van de site omdat het een niche uitvoering is van een niche model. En ik toch wist wat ik wou.

Bij de dagelijkse butter & Bread auto wel. Een AW journalist kan wellicht beter de rij eigenschappen inschatten en vergelijken dan ons, maar uiteindelijk rijdt hij de auto maar gedurende zeer beperkte tijd, duurtesters en de Autobild reportages daargelaten.

Reviewers rijden gedurende veel langere tijd en hebben inzicht in de kosten.
Moest het louter voor de bühne zijn, zou ik er geen effort in steken. Zelf me geïnformeerd o.m. op basis van deze site en dan met plezier ook mijn eigen review geschreven.

• Leuk
Waarderingen: JL86
@Niseko ik begrijp wat je bedoelt, alleen als niemand reageert, dan weet je ook niet of het bijhouden nuttig is. Het kan best zijn dat veel mensen het wel lezen maar niet reageren, alleen dat zie je nergens terug.

Vroeger kon je het aantal views zien, tenzij dit ergens in een hoekje verstopt zit, vermoed ik nu niet meer @Joost Boers?

Vroeger kon je het aantal views zien
Volgens mij is dat heel vroeger geweest? Nu staat dat in ieder geval nergens inderdaad. Heeft denk ik te maken met het statistiekenpakket dat ooit (en dat kan best een tijd geleden zijn geweest) is veranderd waardoor het tonen van de views niet meer mogelijk is.

Terug
Bovenaan