Seat Ibiza / Arona | facelift 2026

Rutger DC

Asfaltkampioen
94lyibkb2r84_800.jpg

az4yt6jbji7c_800.jpg

zaeynbbb5va5_800.jpg

6l5ynt3bb99m_800.jpg

4jbyxrxbnzjk_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-op-komst-voor-seat-arona/

Laatst bewerkt door een moderator:
Wordt hij verlaagd? Het lijkt zo bijna weer een MPV'tje in plaats van een crossover.

seat-arona-facelift-3.webp

seat-arona-facelift-5.webp

seat-arona-facelift-7.webp

seat-arona-facelift-9.webp

seat-arona-facelift-13.webp

Bron: https://www.automobile-magazine.fr/toute-l-actualite/article/28758-le-seat-arona-restyle-apercu-sur-la-route-pour-la-premiere-fois

Wellicht met ronde lampjes onder de koplampen à la Cupra Formentor?

Kan dit sowieso niet een Cupra Arona zijn? Grote wielen, twee uitlaten (tenzij ze nep zijn natuurlijk)..

Aangezien de strategie van Seat/Cupra onnavolgbaar is, klinkt dat nog best waarschijnlijk. Een Cupra Arona 1.0 TSI met dubbele uitlaten.

Geen idee, kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een nieuwe Arona/Ibiza heb gezien.

Die facelifts komen later dit jaar. Net als bij Cupra krijgen we het eindresultaat alleen veel eerder te zien, in het geval van de Formentor facelift en Terramar bijvoorbeeld twee jaar van tevoren, de preview van de nog steeds niet gelanceerde Born facelift is nu bijna drie jaar geleden (!) en van de Ibiza en Arona hebben we alleen heel slechte officieel vrijgegeven renderings gezien.

De nieuwe Arona en Ibiza "Facelift/update, worden geleverd de laaste 2 weken van 2025. Wordt wel eens tijd dat daar verder naar gekeken gaat worden, wat de updates worden gaat. Mijn nieuwe Arona 2026 wordt eind dit jaar geleverd, is al besteld.

Nog deze maand worden de vernieuwde Ibiza en Arona gepresenteerd.

Things are going to change, however. SEAT/Cupra interim CEO Markus Haupt told Auto Express during an exclusive meeting at the IAA Munich Motor Show: “With SEAT, we will present the new Ibiza and Arona in October this year. [The facelifts will be] visual, it’s technical, new colours – we need to refresh everything to keep the cars attractive.”
And will they get electrified drivetrains? “We are looking at different topics, we need to keep our models up to date,” Haupt hinted. Volkswagen Group has two suitable ‘eTSI’ 48-volt mild hybrids, which boost efficiency and power on the 1.0-litre three-cylinder and 1.5-litre four-pot petrols.

SEAT did reveal an Arona and an Ibiza with sporty and fresh-looking bodykits and new grilles in March 2024, but the cars mysteriously disappeared before production and company officials exhibit collective amnesia when asked. These designs will probably form the basis for the autumn upgrades.

Digitale renderings (geheel volgens de vrijgegeven foto's van anderhalf jaar terug, maar dan scherp):

2026-seat-ibiza-facelift-masterfully-rendered-going-live-this-fall_3.jpg

2026-seat-ibiza-facelift-masterfully-rendered-going-live-this-fall_4.jpg

revamped-2026-seat-arona-rendered-coming-soon-with-hybrid-oomph_1.jpg

revamped-2026-seat-arona-rendered-coming-soon-with-hybrid-oomph_2.jpg

Bizar dat de laatste stuiptrekking van Seat zo lang op zich laat wachten. Mooie modellen maar net als de rest op de markt wordt een leuke uitvoering gelijk wel prijzig. Zo'n Ibiza met 1.5 en DSG lijkt me heerlijk.

Ik vreesde al even voor een stille dood van Seat, maar ze zijn dus nog steeds bezig. Al zie ik ze persoonlijk inmiddels net zo weinig op de weg als Honda, Mitsubishi en Subaru.

Terug
Bovenaan