Seat leon 2014 slippende koppelng

Jordy 2640467

Net ingestapt
Goedendag,
Ik ben een seat leon 1.2 tfsi uit 2014 en ik heb al een tijdje een slippende koppeling.

Als ik in versnelling 3, 4, 5 en 6 wat meer gas geef dan loopt het toerental op naar 6000. Als ik het gas loslaat valt hij direct terug naar het goede toerental. Dit gebeurt alleen bij een warme motor.

Nu is daar een maand terug naar gekeken en zijn de koppelingsplaten vervangen maar toen was het probleem helaas nog niet verholpen.
Gisteren is er dus verder gekeken en zijn de hoof en hulp cilinder vervangen maar nu is het probleem nog niet verholpen. Hij lekt ook geen olie in de bak.
Weten jullie wat het probleem nog zou kunnen zijn?

Lastig te zeggen. Zijn alleen de koppelingsplaten vervangen of ook de drukgroep? De diafragmaveer die daarin zit kan ook vervormen en dan te weinig druk geven om slip te voorkomen - maar de meeste garages vervangen de drukgroep ook meteen.
Verder is het ook de vraag of er goed op olielekkage is gelet, er zijn maar een paar druppels op het vliegwiel nodig om de koppeling een hele tijd te laten slippen.

Is er een originele koppeling gemonteerd? Soms zijn er stelplaten (shims) nodig bij imitatie koppelingen, anders te veel ruimte tussen de koppelingsplaat en het vliegwiel en dan krijg je slip.

Terug
Bovenaan