Fritsmeister
Wegverkenner
Na 3 jaar een Fiat Grande Punto gereden te hebben, wordt het langzaam tijd voor iets nieuws. Ik heb mijn ogen op de Seat Leon 1.8 met DSG (vanaf 2013, ja ik ben bekend met de relatief zwakke DQ200 en heb recent al een post op dit forum daarover aangemaakt, dank voor alle informatie!). Na alle auto's vergeleken te hebben moest dit hem worden. Toen kwam ik laatst de BMW 330e iPerformance tegen en dat is zeker geen verkeerde auto. Toen ben ik mij daarin gaan verdiepen, B48 motor en fijne automaat, zelfs een hybride en de prestaties zijn na een stage 1 aardig sportief te noemen.
Nou vroeg ik mij af of dat financieel een verstandige keuze is. De aanschaf is niet eens veel hoger (onderstaande linkjes ter vergelijking), vermogen is ongeveer hetzelfde dus verzekering zal niet veel schelen en hetzelfde geldt voor de wegenbelasting (de BMW krijgt voorlopig nog korting).
Wat denken jullie, is een BMW zoals hieronder echt duurder om te rijden dan bijvoorbeeld de Seat Leon? Laden zal ik alleen doen met hoge uitzondering, dus ik zal deze meer gaan rijden als een full/mild-hybrid.
(ik heb ook nog naar de BMW 120i en 320i gekeken, maar die zijn niet perse goedkoper vergeleken een 330e lijkt het)
www.marktplaats.nl
www.marktplaats.nl
Nou vroeg ik mij af of dat financieel een verstandige keuze is. De aanschaf is niet eens veel hoger (onderstaande linkjes ter vergelijking), vermogen is ongeveer hetzelfde dus verzekering zal niet veel schelen en hetzelfde geldt voor de wegenbelasting (de BMW krijgt voorlopig nog korting).
Wat denken jullie, is een BMW zoals hieronder echt duurder om te rijden dan bijvoorbeeld de Seat Leon? Laden zal ik alleen doen met hoge uitzondering, dus ik zal deze meer gaan rijden als een full/mild-hybrid.
(ik heb ook nog naar de BMW 120i en 320i gekeken, maar die zijn niet perse goedkoper vergeleken een 330e lijkt het)
≥ BMW 3-serie 330e IPERFORMANCE Centennial Executive (12-2016) — BMW — Marktplaats
Algemene informatieAantal deuren: 4Kleur: Wit metallicTechnische informatieVermogen: 135 kW (184 PK)Vermogen elektromotor(en): 65 kW (88 PK)Transmissie
≥ SEAT Leon 1.8 TSI FR Business 120Dkm, 5-Drs, Leer/Alc AUTOMA — Seat — Marktplaats
17" Lichtmetalen velgen Style Dynamic 30/1 (PJE), Airco (automatisch), Audio-navigatie full map, Climatronic i.p.v. airco (WH2), Cruise control, LED