Skoda Elroq

Enkele updates voor de Elroq en Enyaq, waaronder een sterk toegenomen trekgewicht!

Het trekgewicht van 1800 kg voor de 85 varianten is een goede zaak en is volgens mij iets waar veel mensen op zaten te wachten. Het biedt in ieder geval de mogelijkheid voor de caravanbezitter om naast de model Y een in Europa gebouwde en redelijk geprijsde auto te kiezen. Ik vind de Elroq een mooie auto, maar is wel wat kleur nodig. De veelal vaal grijze en groene Elroq's die ik meestal tegenkomen kan ik niet zo waarderen. Ik heb wel iets met Skoda. Van 2010 tot 2017 bijna 200.000 km gereden met een Octavia 1.9 TDI. Een bijzonder fijne en ruime reisauto.

Vandaag reed vóór mij een Enyaq en daarvoor een Elroq. Dan zie je dat het verschil tussen beiden groter is dan je in eerste opslag denkt.

Eindelijk past VAG zijn trekgewichten aan. Zal waarschijnlijk voor alle modellen zijn uitwerking hebben, zelfs voor de Fords.

Vandaag reed vóór mij een Enyaq en daarvoor een Elroq. Dan zie je dat het verschil tussen beiden groter is dan je in eerste opslag denkt.

Eindelijk past VAG zijn trekgewichten aan. Zal waarschijnlijk voor alle modellen zijn uitwerking hebben, zelfs voor de Fords.
Je bent niet de enige die moeite heeft om ze uit mekaar te halen (ik heb er ook problemen mee).
Ik vind de facelift Skoda Enyaq wel een gigantische verbetering tegenover de oude versie...Elroq ook zeer geslaagd.

Klopt. Mooie aanbieding, vooral met trekhaak, maar ik mag er mijn caravan niet mee trekken. Nu je het hebt over aanbiedingen, ik zag dat een grote Mercedes dealer uit Noord Holland en Eindhoven een paar nieuwe Smart #3 in de Premium uitvoering aanbiedt voor 36k. Met 1600 kg trekgewicht. Er wordt dus aardig gestunt en in het geval van de Smart lijkt mij dat ook wel nodig met het handjevol verkochte exemplaren afgelopen maand. Ook de Lynk&Co 02 met 1600 kg trekgewicht doet het maar heel erg matig in de verkoop.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan