Skoda Epiq Concept

MCW 41

Petrolhead
skoda-epiq.jpg

skoda-epiq.jpg

skoda-epiq.jpg

skoda-epiq.jpg

skoda-epiq.jpg

skoda-epiq.jpg

skoda-epiq.jpg

skoda-epiq-bozzetti.jpg

Goh, die C-stijl hadden we nog niet gezien bij VW (T-Roc) en Audi (Q4)..

Laat maar snel komen! Ik zie 'm wel zitten.
Tussen het tonen van de concept en de daadwerkelijke levering van het productiemodel zit vaak veel te veel tijd.

Nieuwe compacte EV van Skoda met de techniek van de Volkswagen ID.2 en Cupra Raval. De Epiq moet concurreren met bijvoorbeeld de Renault 4, Kia EV2, Citroën C3, Fiat Grande Panda en Fiat 600.
___

De Skoda Epiq wordt zo'n 4,10 meter lang. Daarmee is hij een kleine 40 centimeter korter dan de Elroq. Zelfs de Skoda Kamiq – momenteel de kleinste (niet-elektrische) cross-over van het merk – is nog eens veertien centimeter langer. Ondanks de compacte buitenmaten belooft Skoda dat de Epiq behoorlijk ruim wordt. De Tsjechen spraken eerder namelijk van 490 liter. Dat is heel serieus. Reken daarnaast op een elektrisch bereik van maximaal zo'n 400 kilometer. De basis die je onder de auto treft, heet MEB Entry. Dat betekent dat de auto in de basis een voorwielaandrijver wordt.

258996855

258996839

258996826

258996822

258996818

258996814

25k lijkt me onwaarschijnlijk, maar interessant is ie wel! De Elroq is natuurlijk gewoon een ingekorte Enyaq en daarom niet echt een concurrent voor de Stellantis SUVjes en bijvoorbeeld de Puma.

Lijkt ook wel redelijk als de concept te worden als ik zo kijk naar de koplampen en de uitsparingen in de grille eronder.

Terug
Bovenaan