Skoda Fabia vs Kia Picanto

Twin 7842135

Net ingestapt
Beste mensen,

Ik twijfel tussen deze 2 auto's. Alllebei uit 2020 en ongeveer dezelfde prijs en dezelfde opties.

Ik lees dat beide auto's betrouwbaar zijn. Klopt het overigens dat beide een distributieketting hebben ipv een riem? Is dat überhaupt relevant?

Kia geeft 7 jaar garantie. Betekent dit dat Kia een betere kwaliteit biedt? Skoda behoort tot de VW-groep, dus ook goede kwaliteit? Geen idee.

Qua uiterlijk maakt het me niet uit.

Wat zouden jullie als autokenners mij aanraden? Ik neig naar kop of munt (als beide even lekker rijden, want ik moet nog proefritten maken).

Mvg en bvd

Ik vermoed dat de fabia net iets volwassener rijdt. Is volgens mij grotere klasse. B vs A.

Die garantie zou voor mij wel een plus zijn. Maar op zich beide wel prima auto's. Ook nog best nieuw.

Ik vermoed dat de fabia net iets volwassener rijdt. Is volgens mij grotere klasse. B vs A.

Die garantie zou voor mij wel een plus zijn. Maar op zich beide wel prima auto's. Ook nog best nieuw.
Ja daar adverteert kia altijd mee: 7 jaar garantie

Ga rijden en ervaar het verschil. Ik denk dat je dan heel snel zult kiezen voor de Fabia. De volwassener auto.

Als jij dit niet zo ervaart (wat kan, rijervaring is persoonlijk): kies dan de picanto: want voordeliger in de maandelijkse vaste lasten en betere garantie (7 jaar)

Picanto is A segment (dus vergelijkbaar met een vw Up!)
Fabia is een B segment auto (dus vergelijkbaar met een KIA Rio)

De fabia zal dus iets ruimer zijn en iets hoogwaardiger zijn misschien. De KIA zal weer iets goedkoper zijn in aanschaf (in vergelijkbare uitrusting) wegenbelasting, verzekering en verbruik + dus de 7 jaar garantie.

Als het om een nieuwe auto gaat zal het kwalitatief niet heel veel verschillen, maar met KIA heb je in ieder geval de zekerheid als er wat is dat je niet voor de kosten hoeft op te draaien in de 7 jaar.

Picanto is A segment (dus vergelijkbaar met een vw Up!)
Fabia is een B segment auto (dus vergelijkbaar met een KIA Rio)

De fabia zal dus iets ruimer zijn en iets hoogwaardiger zijn misschien. De KIA zal weer iets goedkoper zijn in aanschaf (in vergelijkbare uitrusting) wegenbelasting, verzekering en verbruik + dus de 7 jaar garantie.

Als het om een nieuwe auto gaat zal het kwalitatief niet heel veel verschillen, maar met KIA heb je in ieder geval de zekerheid als er wat is dat je niet voor de kosten hoeft op te draaien in de 7 jaar.
Beide uit 2020

Dan heb je met de KIA dus nog 2-3 jaar garantie (mits aantoonbaar onderhoud volgens dealer voorschrift) en met de Fabia waarschijnlijk 1 jaar (bovag) garantie

Als je de KIA prima vind qua ruimte en rijden zou ik daar voor gaan. Goedkoper, meer garantie.

Heb je de ruimte nodig en iets meer auto om je heen (comfort) dan de Fabia.

gewoon beide rijden dus

heb je een link naar beide advertenties? Kun je ook gelijk de motorisering / uitvoeringen zien waar het om gaat

Ik zou mij ook niet blindstaren op die garantie. Nu heb ik geen ervaring met KIA, maar naast dat je inderdaad aantoonbaar dealer onderhoud moet hebben gehad in het verleden aan zo'n auto, valt ook niet alles onder die garantie vermoed ik?

Ik zou mij ook niet blindstaren op die garantie. Nu heb ik geen ervaring met KIA, maar naast dat je inderdaad aantoonbaar dealer onderhoud moet hebben gehad in het verleden aan zo'n auto, valt ook niet alles onder die garantie vermoed ik?

ik heb jaren voor KIA gewerkt, maar dus al wel lang geleden in de begin tijd. Eigenlijk valt vrijwel alles onder de garantie wat geen slijtage is. zaken als banden en ruitenvegers verwachten mensen ook dat dat niet onder garantie valt en is geen discussie. Maar een koppeling, of accu verwachten mensen wel eens. Dat ziet KIA ook als slijtage deel en valt dus ook niet onder garantie.
Maar een elektrisch raam wat stuk is, elektrische storingen of andere defecten worden gewoon vergoed zonder gezeur. Nu is zo'n Picanto heel degelijk dus de vraag is sowieso of je daar gebruik van gaat maken.

ik heb jaren voor KIA gewerkt, maar dus al wel lang geleden in de begin tijd. Eigenlijk valt vrijwel alles onder de garantie wat geen slijtage is.
maar met KIA heb je in ieder geval de zekerheid als er wat is dat je niet voor de kosten hoeft op te draaien in de 7 jaar.
Ik vind dit wat tegenspreken, daarom benoem ik het. Je hebt nog steeds kosten, die buiten garantie vallen. Dus zeker meenemen in de keuze, maar niet (teveel) door laten leiden, naar mijn mening.

als er wat aan de hand is, hoef je niet voor kosten op te draaien. Met als er wat is bedoel ik, als er iets stuk is, wat niet stuk hoort te gaan.

Als een turbo defect raakt, kettingen beginnen te rammelen of de versnellingsbak kuren geeft. Multimedia scherm wat defect is. elektrische storingen. dus als er echt een onderdeel defect raakt.

Gewone onderhoudskosten heb je inderdaad dus wel gewoon. Een versleten band, een ruitenwisser vervangen moet worden of een lampje stuk is. Die kosten heb je wel. Voor mij vrij logisch, maar niet voor alle mensen. Dus daar moet je zeker rekening mee houden.

Zoals al aangegeven zijn de Skoda Fabia en Kia Picanto auto's uit een verschillend segment.

De Kia Picanto is moderner, heeft meer garantie, en scoort hoger op betrouwbaarheid, de Skoda Fabia is ruimer, krachtiger, en meer auto.
De Kia zal goedkoper zijn om te rijden.

De keus hangt af van persoonlijke voorkeuren.

Terug
Bovenaan