Skoda Karoq

Barri zei:
Of moet je gewoon voor een andere uitvoering gaan... :)

Ik snap wat je zegt, alleen dan wordt het een principe kwestie, zoveel geld uitgeven en geen korting krijgen vind ik niet kunnen.
(Toen ook bij Volvo de deur uitgestapt. Daar werd gezegd "Dit is de prijs en niet minder".)

Sowieso onzin al die korting. "Dit is de prijs en niet minder" zouden ze overal moeten toepassen. Een nieuwe auto staat voor een bepaalde prijs in de prijslijst en daar moet ie dan ook voor verkocht worden. Als je het niet kunt betalen dan moet je maar iets anders kiezen

Helemaal mee eens. Dat maakt het allemaal zo ondoorzichtig. Ik hou van duidelijkheid. Net zoals waarom ik liever een Ikea keuken koop dan bij een reguliere keukenboer. Maar dat is een beetje offtopic :D

Matthijs82 zei:
Barri zei:
Of moet je gewoon voor een andere uitvoering gaan... :)

Ik snap wat je zegt, alleen dan wordt het een principe kwestie, zoveel geld uitgeven en geen korting krijgen vind ik niet kunnen.
(Toen ook bij Volvo de deur uitgestapt. Daar werd gezegd "Dit is de prijs en niet minder".)

Als je een auto least betaal je zelf helemaal niks. Wat denk je dat een gemiddelde Skoda dealer aan een lease order verdiend? We mogen van geluk spreken als dat €330-€500 is ;)

Wie zegt dat ik lease? Het bedrijf koopt daadwerkelijk de auto bij de garage die hem aanbiedt, komt geen andere partij tussen. Bedrag onderaan de offerte wordt dus gewoon overgemaakt.

Als je niet wilt afdingen prima, ik doe het wel en tot zover vrij succesvol. Op mijn huidige A3 kreeg ik bijna 10% korting. Toch een hoop leuke opties die daardoor mogelijk werden.

Een Business uitvoering is vaak zo gemaakt dat de fiscale waarde laag is. Oftewel: de korting zit al in de prijs verwerkt. Waarom zou een Business uitvoering immers ongeveer net zo geprijsd zijn als een normale Style, maar dan met een ruimere uitrusting...

Barri zei:
Een Business uitvoering is vaak zo gemaakt dat de fiscale waarde laag is. Oftewel: de korting zit al in de prijs verwerkt. Waarom zou een Business uitvoering immers ongeveer net zo geprijsd zijn als een normale Style, maar dan met een ruimere uitrusting...

Daar heb je helemaal gelijk in.

Mat Watson van CarWow test de Karoq. Eigenlijk een praktische auto zoals de midi-MPV's waren rond het jaar 2000. Drie stoelen die je om kan klappen, voorover kunt klappen, eruit kunt halen of twee stoelen dichter bij elkaar kunt zetten. Met de 19" en in die kleur ook best wel een stijlvolle auto. De Ateca maakt zich weer overbodig

Die stoelen-constructie is wel slim. Mensen willen geen MPV meer rijden, maar die losse stoelen blijven handig! Ik denk inderdaad dat ie best wat mensen gaat wegsnoepen bij de Ateca.

Bird Nerd zei:
Eigenlijk een praktische auto zoals de midi-MPV's waren rond het jaar 2000. Drie stoelen die je om kan klappen, voorover kunt klappen, eruit kunt halen of twee stoelen dichter bij elkaar kunt zetten.

Dat zou ik niet durven stellen. De middelste zitplek is amper een zitplek te noemen. Smalle zitting met een dikke middentunnel, dus je voeten kun je niet kwijt. Dat dat gedeelte eruit kan, maakt het nog niet tot een echte vijfzitter. Het is meer een 4+1. Maar goed, het feit dat de stoelen überhaupt los kunnen is tegenwoordig al heel wat.

Zijn goede reviews van hem idd.
Alleen die stoelen zijn in NL een optie van 400 euro, zelfs op het duurste model. Dat vind ik wel jammer.
De elektrische achterklep is ook een optie van 420 euro en met voetbediening komt er nog eens 170 euro bij.

Bij de Ateca is dit weer standaard op de Excellence.

Ik blijf daardoor wel in dubio tussen deze 2 modellen.
De een heeft iets wat de ander weer niet heeft en andersom, lijkt er bijna op dat ze het bewust hebben gedaan.
Bij Skoda is ook ineens het digitale dashboard verdwenen in de configurator, bij Seat is die nu wel verkrijgbaar.

Mijn probleem is dat ik de looks van de Skoda prefereer maar de opties van de Seat, lastig lastig.

[size=medium]Skoda Karoq krijgt Scout-aankleding[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 31 juli 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Skoda presenteert de Karoq Scout. De SUV is voorzien van kunststof beschermingsranden en uitgerust met vierwielaandrijving.

Voor wie off-road wil rijden met de Skoda Karoq is er nu de Scout-uitvoering. Diverse andere modellen van Skoda zijn al leverbaar als Scout, dus de ingrediënten zijn bekend: kunststof beschermingsranden langs de wielen en dorpels, aluminiumkleurige elementen, speciale 18 inch wielen en Scout-logo’s op de voorschermen. Het interieur is aangekleed met specifieke stoffen op de stoelen en RVS-pedalen.

Om de robuuste uitstraling kracht bij te zetten levert Skoda de Karoq Scout standaard met vierwielaandrijving. Tot nu toe was de SUV alleen met voorwielaandrijving verkrijgbaar. Voor de Karoq Scout zijn er drie motoren beschikbaar, het is nog niet bekend of alle versies naar Nederland komen. Het gaat om de 1.5 TSI benzinemotor met 150 pk en de 150 en 190 pk sterke 2.0 TDI diesels. De TSI-motor en de krachtigste dieselmotor zijn altijd gekoppeld aan een zeventraps DSG-automaat.

De Karoq Scout verschijnt in het najaar bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.

skoda-karoq-scout-297230-800.jpg

skoda-karoq-scout-297229-800.jpg

skoda-karoq-scout-297228-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/juli/45225-skoda-karoq-krijgt-scout-aankleding

Dus eerst maken ze een gladde SUV voor in de stad, en dan vragen ze extra-geld om hem er terreinwaardig te laten uitzien???

British Racing Green zei:
Dus eerst maken ze een gladde SUV voor in de stad, en dan vragen ze extra-geld om hem er terreinwaardig te laten uitzien???

Jup, zo zit de markt een beetje in elkaar. (Volvo cross country modellen, Audi allroad modellen, Ford Active modellen. Beetje een trend)
Vind ze beide gaaf, kleurtje staat hem ook goed.

Matthijs82 zei:
Jup, zo zit de markt een beetje in elkaar. (Volvo cross country modellen, Audi allroad modellen, Ford Active modellen. Beetje een trend)

Ja, maar dat zijn hatchbacks, sedans en stationwagons die wat plastic rondom hebben gekregen en een grotere bodemvrijheid om wat meer te lijken op een crossover. De Karoq en Kodiaq Scout zijn al crossovers die kennelijk niet crossover genoeg zijn?

De Karoq schijnt een goede auto te zijn, nu heeft het ontwerp weliswaar lijnen, vormen, hoeken en inkepingen, maar het straalt wat mij betreft 0,0 uit. Veel suffer wordt een crossover niet.

Ik vind vooral de Scout-benaming misplaatst. Dat past bij een Skoda met extra rijhoogte, meer plastic e.d. Nu zie ik alleen maar wat zilverkleurige elementen op de bumpers en sideskirts. Heeft niets met offroad te maken

D-C zei:
Matthijs82 zei:

Ja, maar dat zijn hatchbacks, sedans en stationwagons die wat plastic rondom hebben gekregen en een grotere bodemvrijheid om wat meer te lijken op een crossover. De Karoq en Kodiaq Scout zijn al crossovers die kennelijk niet crossover genoeg zijn?

De Karoq schijnt een goede auto te zijn, nu heeft het ontwerp weliswaar lijnen, vormen, hoeken en inkepingen, maar het straalt wat mij betreft 0,0 uit. Veel suffer wordt een crossover niet.

Daar heb je wel een punt ja. Maar goed, de huidige SUV's zie ik ook niet als jeeps ofzo, maar gewoon als hoge hatchbacks/stations.
En volgens mij is dit ook waarom ze succesvol zijn, een "normale" comfortabele luxewagen met een hogere zit.

SUV's zijn gewoon de MPV van weleer maar in een stoerder jasje

Voor mij is de laatste echt stijlvolle wagen de Alfa 156. Die had pas echt klasse. Dit is gewoon een bloedsaai product wat een actieve levensstijl moet pretenderen. Staat mooi in de file naar kantoor of de Efteling.

Karoq Scout @ Paris Motor Show:

67a7de39-skoda-karoq-scout-1.jpg

ecd1a5ff-skoda-karoq-scout-12.jpg

09e9f2d4-skoda-karoq-scout-15.jpg

Fotogalerij: https://www.carscoops.com/2018/10/skoda-karoq-scout-ventures-off-beaten-path/

Toch beschamend, een SUV standaard zonder grijze blingbling en dan maak je een extra uitvoering speciaal voor die rommel.
Wat wel leuk zou zijn is zoiets als wat de eerste Tiguan had: een speciaal front voor een grotere hellingshoek. Voer dat nog iets door en maak een échte terreinwaardige versie.
Overigens wel een mooi model, deze Karoq. Maar het valt of staat met de kleur. In boswachtersgroen of bordeauxrood mooi, maar er staat er hier eentje in donkergrijs/blauw. Die duffe tint die op een groot deel van het Nederlandse wagenpark zit. Daarmee wordt het echt een oersaai ding.

Helemaal mee eens, deze scout versie is wat vreemd voor een SUV.
En qua kleur wederom met je eens, ik zag hem hier in donkergroen, wow, mooie wagen dan hoor.
Zag hem ook in het grijs en dan is het echt helemaal niets, wat een somber, saai ding.

Maar wie hem wil moet geduld hebben, ik geloof dat de levertijden nu rond juni/juli volgend jaar zitten.

Matthijs82 zei:
Maar wie hem wil moet geduld hebben, ik geloof dat de levertijden nu rond juni/juli volgend jaar zitten.

Jaja dat wordt ook steeds over de Seat Ateca gezegd. Ik geloof er eerlijk gezegd maar weinig van

Bird Nerd zei:
Matthijs82 zei:

Jaja dat wordt ook steeds over de Seat Ateca gezegd. Ik geloof er eerlijk gezegd maar weinig van

Collega hier wilde er een bestellen (augustus 2018). Levertijd april 2018.

Via via een demo kunnen regelen. Komt per december.

P. Klieder zei:
Bird Nerd zei:
Matthijs82 zei:

Collega hier wilde er een bestellen (augustus 2018). Levertijd april 2018.

Via via een demo kunnen regelen. Komt per december.

Hij staat al op de stoep voordat hij hem überhaupt besteld had dus ? :D

Bird Nerd zei:
Matthijs82 zei:

Als persoon wachtende op een Ateca die in juni besteld is kan ik je vertellen dat er weinig van is gelogen. Dus of je het geloofd of niet maakt niet uit, het is wel de huidige situatie.
Ik heb hem 6 juni besteld en als de dealer niet wat omgegooid had met een andere klant had ik tot minimaal eind januari kunnen wachten.

Levertijd Clever edition 14 dagen!
Hoe is e.e.a. met voorgaande te rijmen......wel een behoorlijk complete uitvoering voor een mooie prijs rond de 28000 euri....addertjes ?

Als nieuwe lease-auto overweeg ik o.a. de Karoq Sportline business, in de configurator kun je kiezen uit 2 kleuren zwart (Crystal Black Metallic en Black Magic Mica), maar ik zie eigenlijk geen verschil tussen die kleuren. De dealer bij mij in de buurt heeft ook geen zwarte staan. Kan iemand aangeven wat het verschil tussen die 2 kleuren is ?

Facelift: https://www.autoexpress.co.uk/skoda/karoq/352533/new-2022-skoda-karoq-facelift-unveiled-tweaked-styling

Skoda%20Karoq%20facelift-22.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-20.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-21.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-4.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-13.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-9.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-17.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-10.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-14.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-5.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-7.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-6.jpg

Skoda%20Karoq%20facelift-8.jpg

Alle persfoto's: https://www.netcarshow.com/skoda/2022-karoq/

uffMAjC.jpg
cy2NNUF.jpg

b3jyNZf.jpg
w94ijsI.jpg

Ik vind de oude neus harmonieuzer. Nette auto maar ook wat saai. Genoeg leukere concurrenten.

Terug
Bovenaan