Slot van linkervoordeur reageert niet op ab

yep1

Startmotor
Hoi,
Ik heb een Hyundai i30 CW uit 2012. Nu gaat de linker voordeur niet meer open en dicht met de afstandsbediening, de andere deuren reageren wel. De deur werkt wel met de sleutel. Batterijen van de ab zijn goed dus daar ligt het niet aan. wat kan dit zijn?

Heb je een tweede sleutel? Probeer of daarvan de afstandsbediening wel werkt. Dan kun je denken aan de zender in de sleutel. Werkt die (ook) niet, dan moet je eerder zoeken in de ontvanger in de auto, de servo van het slot zelf of tussenliggende elektronica of bedrading. Als het rechterportier wel werkt, dan kun je direct naar de servo of bedrading/tussenliggende elektronica van het linkerportier zoeken.

Dit zal in de aansturing van de slotmotor kunnen zitten óf de slotmotor zelf is stuk gegaan.

Hoe zit het systeem in elkaar? Als je het linker voordeur met de sleutel opent, zijn dan de andere portieren en kofferklep ook van het slot af?

Zo niet, dan werkt het slotmechanisme dus solo op je sleutelbediening en heb je dus niks met de slotmotor te maken. Dan wordt die wel sterker de verdachte, naar mijn mening.

Eerst kijken of je spanning op de stekker hebt. Zal je deurpaneel er vanaf moeten.
Heb je al op YT gekeken of er een instructiefilmpje te zien is?

Hoi
Vandaag werkt de deur weer middels de ab. Hehaaldelijk slot open/dicht gedaan, de deur werkt weer prima. Ik laat het maar even zoals het is. Wel een 100% passende slotmotor gekocht op de onderdelenlijn, mocht het weer niet werken dan heb ik wat achter de hand, mede omdat we over een week op vakantie gaan

Ik heb zelf wel eens iemand door een volgepakte achterklep zien kruipen omdat alle deuren weigerden. Truukje: Hou AB 'open' ingedrukt, na enkele seconden openen alle ramen en kan je de klink via het raam openen. (werkt bij 4/5 merken die ik ooit heb gehad).

Terug
Bovenaan