Smart #1 - configuratie

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Nu de Smart #1 aan de vooravond staat van een midlife update (restyling lijkt wel mee te vallen), heb ik in de configurator gekeken naar welke uitvoering is zou willen. En zo rondsnuffelend (handig: je kunt uitvoeringen gemakkelijk vergelijken) kwam ik uit op de Pro+ uitvoering - die had precies wat ik wil (22 kW laden - let op: de basisuitvoering laadt op één fase... - verwarmd stuurwiel en verwarmde stoelen om een paar zaken te noemen) en precies níet wat ik overbodig vind (logoprojectie op de grond bijvoorbeeld). En ze is er in geel (dat is niet op alle uitvoeringen mogelijk). Na selectie van de uitvoering (dat blijkt het startpunt te zijn) was ik eigenlijk heel snel klaar: veel verdere mogelijkheden om online te kiezen zijn er niet. Zo ziet het plaatje er dus uit:
20260730-smart-1-pero-plus.jpg

En de factuur gaat een prijs melden van 39.520 euro. Let wel even op, je kunt de auto namelijk gelijk bestellen (én betalen...). Alleen zie ik ook dat de auto binnenkort weer verkrijgbaar is. Dat lijkt aan de kleur te liggen, de rode auto is in deze uitvoering met een levertijd van 16 weken voorspeld. En wil ik 'm nog sneller hebben in de uitvoering Pro of Pro+ dan moet ik afzien van de kleur geel kan ik 'm direct rijden en eventueel nog goedkoper uit zijn ook: er is een redelijk aantal occasions.

Ik vind de configurator maar matig. Uit m’n hoofd gezegd heeft de Premium oa een warmtepomp en dimmende binnenspiegel tov de Pro+. Ik dacht ook dat de Premium wat betere specs had qua laden. Ik zou in elk geval voor de Premium gaan. Er staan al genoeg 1en en 3en in mijn Marktplaats, Gaspedaal en Mobile favorieten!

Forummer Harm rijdt m in dit geel. Leuk maar misschien ook wel erg heftig.
Blauw en rood staan m ook goed.

Wat een slechte configurator. Nu vind ik een Smart #1 erg lelijk dus ik ben meteen doorgeschakeld naar de #3 maar daar kom ik ook niet verder dan een kleur selecteren. "Het is allemaal chinees voor mij" :ROFLMAO:

Wat een slechte configurator. Nu vind ik een Smart #1 erg lelijk dus ik ben meteen doorgeschakeld naar de #3 maar daar kom ik ook niet verder dan een kleur selecteren. "Het is allemaal chinees voor mij" :ROFLMAO:
Dat viel me ook op,. Je begint met het selecteren van de uitvoering. Maar dan heb je de grote keuze eigenlijk al gemaakt.

Waarbij er al een pre-selectie voor een uitvoering gemaakt wordt, en de andere uitvoeringen redelijk verborgen zitten in een schuifbalk.

Aan het configureren van een Smart ben ik geen tijd kwijt. Ik selecteer een nieuwe #3 premium op een de occasonsites want voorraad modellen worden met enorme korting aangeboden. Een witte, zilvergrijze of lichtgroene. Trekhaak bijbestellen en graag leveren zonder die vlakke wieldoppen.Ik kan op die wieldoppen na dezelfde configuratie toepassen op de #1.
Wie weet in 2027 met andere deurgrepen, 800V, iets sterkere en efficiënter motor.

Ik heb op het #3 tweakerstopic begrepen dat er enorme kortingen worden gegeven op auto's die al lange tijd in voorraad staan, inderdaad tot zelfs 7000 euro. Stel je bestelt zo'n nieuwe, 3 maanden wachten en de volle mep betalen en je rijdt de showroom uit. Wat is die auto dan nog waard als er bij dezelfde dealer een voorraadmodel met 0 km wordt aangeboden met 7k korting. Af en toe zie je nieuwe #1 Pro modellen (dus met de kleine accu) voorbijkomen voor een prijs beneden de 30k.

Terug
Bovenaan