Smart #6

MCW 41

Petrolhead
2026-smart-6.jpg

2026-smart-6.jpg

2026-smart-6.jpg

2026-smart-6.jpg

smart6-6.jpg

smart6-1.jpg

smart6-13.jpg

smart6-9.jpg

smart6-10.jpg

smart6-3.jpg

smart6-2.jpg

Nette en goed gelijnde auto, maar minder onderscheidend dan de andere "hekje" modellen. Niet volledig elektrisch en met de laatste ontwikkelingen in de wereld in het achterhoorfd lijken mij de verkoopkansen in ons land daardoor te slinken. Nu lopen de andere Smart modellen ook niet hard in de verkoop en ik krijg de indruk dat Mercedes-Benz Nederland niet heel erg z'n best doet om het merk te promoten.Jammer, want ik vind het wel leuke modellen en de #3 heb ik op m'n lijstje gezet bij gebrek aan ongeveer gelijk geprijsde Europese alternatieven met voldoende trekgewicht.

Inderdaad in wit gewoon een saaie auto. En 4,90 m lang: heeft niks met het échte Smart te maken.
Lekker in China laten.

Inderdaad in wit gewoon een saaie auto. En 4,90 m lang: heeft niks met het échte Smart te maken.
Lekker in China laten.
Dus als kleine benzine auto's je heritage zijn dan moet je daarbij blijven?
Skoda en Dacia ook maar terug in hun hok dan bijvoorbeeld?

Smart stond voor intelligente oplossingen. Daar is bij deze wagen niks van terug te vinden. Jouw opmerking slaat dus nergens op.

Weinig Smart meer aan, maar wel een aardig model om te zien, goeie velgen ook. Het dashboard heeft een hoog Mercedes-gehalte, maar dat is niet per sé een slecht iets.

De middentunnel en beeldscherm galore lijkt zo uit de Mercedes te komen. Het taxi bordje van de andere Geely bondgenoten. Niet helemaal mijn ding en verder best wel inwisselbaar.

Mooi gelijnde auto. Ik vind 'm wel wat hebben van de huidige Honda Civic maar dan wat groter en met een mooiere neus. Het dashboard met al die schermen is niet mijn ding, maar ik begrijp dat ze in China niet zonder willen en kunnen, dus wij zullen er ook aan moeten wennen ben ik bang. Ben wel benieuwd of het gaat verkopen. Ik ben zelf best wel gecharmeerd van de #3 en als ik zie met de huidige stuntprijzen hoeveel (mooie) auto je voor het geld krijgt vind ik het vreemd dat ze niet meer verkocht worden. Als ik op kentekenradar kijk hoeveel Smart #1,3 en 5 er dit jaar verkocht zijn dan is er voor een dealer geen droog brood mee te verdienen. Zag dat Louwman een nieuwe #5 aanbiedt voor nog geen 39k en een nieuwe #3 Premum voor nog iets minder.

Terug
Bovenaan