Sportage of Tucson ?

Bert520

Wegverkenner
Beste mensen,
Ik sta in tweestrijd... Hyundai Tucson of Kia Sportage. Moet 15 jr of ouder zijn (dus max bouwjaar 2009) omdat ik hem in de youngtimer regeling wil hebben. 4WD is niet nodig, ben niet vaak van het asfalt af, ruimte en een trekhaak zijn voor mij wel een must. Budget maximaal ca. € 3500,=
Beide auto's zijn technisch ongeveer gelijk maar de Kia lijkt wat duurder in de markt te zitten, die vind ik ook wel wat mooier. Welke moet ik kiezen? En welke uitvoering is aan te bevelen?

Van die generatie verkocht de tuscon geloof ik beter, die vond Nederland inclusief ik zelf mooier. Alternatief is de daihatsu terios van de laatste generatie

Een Terios is natuurlijk geen alternatief, ding is een stuk kleiner.
Maar zoek naar een mooie deal, je budget is best krap.

Een Terios is natuurlijk geen alternatief, ding is een stuk kleiner.
Maar zoek naar een mooie deal, je budget is best krap.
Klopt een terios is een segment kleiner, Daar heb je een goed punt, maar een terios is wel goedkoper qua maandelijkse kosten. Een suv 2wd was in die tijd niet altijd gebruikelijk zoals nu, wellicht is een oudlander sport nog een idee. Een mooie deal wordt een beste uitdaging

Laatst bewerkt:
Hierbij de verkoopcijfers, de tuscon was idd nipt populairder, het overzicht is bij de tuscon ook overzichtelijker omdat de naam ook even verdween van af 2010

En de kia, vanaf 2010 lopen oud en nieuw doorelkaar

De sportage kreeg ook nog een update en een facelift, bij de tuscon bleef alles bij het zelfde.

Wij hebben destijds ook voor de keuze gestaan, mijn vriendin wilde wat gewicht voor de paardentrailer.

€3500,- is wel onderkant markt denk ik. Let op of de distributieriem niet binnenkort aan de beurt is. Is elke 5 jaar of 80k kilometer. Subframe achter checken op roest. Is een kwaal van die dingen. Aandrijfassen ook checken op (bij)geluiden tijdens optrekken en volledig uitsturen. En verder gewoon rijden, goed kijken en luisteren.

Qua uitvoering zou ik voor de "Style Executive" van de Hyundai gaan en bij Kia voor de "M-bition", maar dat is een persoonlijk iets. Mijn vriendin was overigens uiteindelijk voor iets anders gegaan maar dat terzijde.

Terug
Bovenaan