Staande gehouden snelheid.

KP96

Startmotor
Hallo allemaal,

Ik heb wat onduidelijkheid omtrent mijn staandehouding van een aantal weken geleden. Ik hoop dat ik hier wat meer duidelijkheid kan krijgen, niet geschoten is altijd mis!

Ik ben staande gehouden door de politie waarbij ik op de snelweg 160km/h reed waar je 120km/h mocht. Dat is natuurlijk fout, enkel heb ik achteraf het idee dat de agent mij op dat moment de verkeerde informatie gaf. Ik heb dus 40km/h te hard gereden, na correctie 35km/h volgens de agent. Dit klopt vooralsnog gewoon natuurlijk. Echter zou volgens de agent deze boete via het OM gaan omdat hij zoveel km/h te hard zou zijn. Nu lees ik op internet dat dit buiten de bebouwde kom inderdaad het geval is. Maar dat dit op de snelweg pas boven de 40km/h gebeurd. En aangezien ik op de snelweg reed, zit ik hier nu dus gewoon nog onder lijkt mij? En dus lijkt het mij ook dat deze boete "net" niet via het OM zou gaan?

Ik heb verder ook geen schrijven, bonnetje of bevestiging gehad van de agenten op dat moment dus ik heb nu ook totaal niks om op terug te vallen. Het is nu ongeveer 2 weken geleden gebeurd. Dus mijn 2e vraag is of iemand een idee heeft wanneer ik iets van een brief op de mat kan verwachten?

Bedankt alvast!

Dat is inderdaad vreemd, want als je deze snelheden invoert op de boeteberekening van het om zelf, krijg je er gewoon een bedrag uit, dus dat is dan geen boete via de ovj normaal gezien. Op snelwegen is de limiet inderdaad 41km/h voor de boete via de ovj gaat.
Bij 40km/h te hard (ongecorrigeerd166 waar je 120 mag, want de correctie wordt iets ruimer) is het boetebedrag nog gewoon te berekenen. Dus ik denk dat de agent of lui was, of niet bij de les, of het was geen echte agent...

En rij de volgende keer niet zo achterlijk hard joh... doe dat bij de oosterburen waar het mag.

Als de agent het doorstuurt naar het OM en het blijkt daar niet thuis te horen dan zal het OM het waarschijnlijk niet in behandeling nemen. Met een beetje geluk krijg je helemaal geen post of een brief dat het verder niet in behandeling wordt genomen.

Dat is inderdaad vreemd, want als je deze snelheden invoert op de boeteberekening van het om zelf, krijg je er gewoon een bedrag uit, dus dat is dan geen boete via de ovj normaal gezien. Op snelwegen is de limiet inderdaad 41km/h voor de boete via de ovj gaat.
Bij 40km/h te hard (ongecorrigeerd166 waar je 120 mag, want de correctie wordt iets ruimer) is het boetebedrag nog gewoon te berekenen. Dus ik denk dat de agent of lui was, of niet bij de les, of het was geen echte agent...

En rij de volgende keer niet zo achterlijk hard joh... doe dat bij de oosterburen waar het mag.
Via die website die je stuurt zat ik inderdaad ook al te kijken, dus bedankt!

Tja en of het verantwoord is of niet daar heeft iedereen een verschillende mening over. Goed is het niet maar regels zijn regels. Het was midden in de nacht en een compleet lege snelweg.

Maar aangezien ik op internet andere dingen lees dan dat de agent mij vertelde dacht ik het even hier te vragen. Ik ben de afgelopen 9 jaar geen enkele snelheidsovertreding begaan dus gelukkig weinig ervaring met het OM tot nu toe; dus ook een reden waarom ik het vroeg.

Op de trajecten waar het mag, om de tekst volledig te maken

Terug
Bovenaan