Stadsauto automaat

Michelle

Net ingestapt
Hi, ik rijd al jaren in een 2010 Citroen C1 waar ik qua grootte erg blij mee ben. De afgelopen tijd heb ik een aantal keer in huurauto's gereden (o.a. Skoda Fabia en Octavia) met automaat en cruise control en dat is toch wel erg relaxt rijden en vaak net zo zuinig als mijn C1. Ik ben me daarom aan het inlezen om over een jaar oid een nieuwe (tweedehands) auto te halen. Een vast budget is er dus nog niet echt want ik wil eerst eens zien wat er te koop is. Ik zie echter dat er niet veel 'kleine' auto's met een automaat te krijgen zijn. Kunnen jullie me de goede kant op wijzen?

Ik heb tot nu toe gezien dat de Toyota Yaris vaak terugkomt (maar groter, en vaak hybride - waar ik nog niet veel over weet) of de Hyundai i20. Dank voor het meedenken!

Swift 1.0 boosterjet, de i20 was laat met een moderne automaat en is er ook even geweest zonder automaat , dus een 4 traps automaat is niet zuinig. Zowel yaris als i20 zijn b-segmenters

Laatst bewerkt:
Eigenlijk kun je heel veel kanten op.

B segment:

Juni 2020 heb ik zelf een Renault Clio 130 TCe in RS line uitvoering gekocht met 7 traps automaat met dubbele koppeling. Heerlijke snelle, zuinige en comfortabele auto, en bijzonder betrouwbaar. (De auto is er ook als hybride en met CVT automaat.)

In de familie hebben we ook de Peugeot e-208 ( elektrisch) en ook de gewone 208 op benzine.

A segment:

En in het a segment kun je ook van alles vinden bv de elektrische Dacia Spring
( komt in 2026 een opvolger), Fiat 500, elektrische Skoda Citigo, elektrische VW Up, elektrische Renault Twingo deze auto is ook geleverd met benzine en moderne automaat etc. ( In 2026 komt de opvolger de Twingo 4)

Er zijn nog veel meer opties.