Start/stop-knop blijft ingedrukt

Arjen 6399749

Net ingestapt
Sinds een paar dagen is de start/stop-knop bij onze Hyundai I40 continu ingedrukt. De knop veert niet meer terug. Hierdoor is het elke keer de vraag of wij de auto in- of uitgeschakeld krijgen. Hiervoor moeten wij de knop op specifieke iets indrukken (zover dat mogelijk is).

Heeft iemand een idee hoe ik kan proberen dit op te lossen zonder dat er een geheel nieuwe contactmodule in geplaatst hoeft te worden? Ik heb geprobeerd om met een zuignap de knop uit te trekken, maar het lukt mij niet om de zuignap vacuüm te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Met dun karton rond de knop het vuil proberen weg te krijgen en een beetje WD40 in die rand spuiten.

WD40 maakt het probleem alleen maar erger. WD40 is vettig waardoor het vuiligheden juist laat samenklonteren.
Als je al in een knop iets spuit is dat hooguit Contactspray. Dat lost vuil/oxidatie op of verdrijft het. Maar het spul zelf verdampt gewoon binnen enkele minuten.

Normaliter is zo'n knop van buitenaf wat lastig te demonteren, maar het kan soms met een spudger wel nog.
Als de knop zich in de stuurkappen bevind zou je de stuurkappen kunnen demonteren en dan vanuit de binnenzijde de knop kunnen uitbouwen. Deze zit soms met weerhaken waardoor je hem sowieso niet kunt demonteren vanaf de buitenkant.

De knop zelf kost een paar tientjes. (al weet ik niet of dit nog problemen kan geven mbt de startblokkering)
Met wat contactspray en ondersteboven houden zodat het vuil ook uit de knop loopt ipv er in, is het waarschijnlijk wel weer gangbaar te maken.

Terug
Bovenaan