Mwalimu 2351041
Net ingestapt
Hoi allen,
Kan iemand mij op weg helpen met die lijkt multicomplexe startprobleem?
Auto: Volkswagen bestel 1,0 tdi 65 kw, Bouwjaar 1998
Rit 1)
Auto staat paar weken stil. Wil niet starten.
Startmotor is goed hoorbaar maar auto wil niet aan slaan.
Gloeispiraal controlelamp gaat niet aan.
ADAC is gekomen en heeft met een spuitbus in de inlaat gespoten en de motor zo kunnen starten.
Naar garage gegaan. Gloeispiralen vervangen, er zouden er 3 van de 5 niet goed meer zijn.
Rit 2)
Lange rit naar Amsterdam. Wil auto na 1 minuut weer starten. Start niet.
Klinkt als accu die op is.
Echter na 4 uur start ie weer vlekkeloos.
Rit 3)
Na goed te hebben gestart een paar dagen en wat ritjes doet auto bijna niets als ik deze wil starten.
Accu lijkt dood en ook startmotor doet niets. Lampjes op dashboard lijken wat op hol aan en uit te gaan.
ANWB sluit de accu aan en ik moet starten. Man van de ANWB zegt dat de startmotor heel veel stroom trekt en dat het de startmotor is die vervangen moet worden
Rit 4)
Nieuwe accu erin gedaan.
Ik rij weer een lang stuk. Na 1 minuut start auto niet meer (geen controle lampje gloeispiraal die brand) Na een uur stilstand start auto vlekkeloos !
Iemand enig idee wat het probleem is?
Kan iemand mij op weg helpen met die lijkt multicomplexe startprobleem?
Auto: Volkswagen bestel 1,0 tdi 65 kw, Bouwjaar 1998
Rit 1)
Auto staat paar weken stil. Wil niet starten.
Startmotor is goed hoorbaar maar auto wil niet aan slaan.
Gloeispiraal controlelamp gaat niet aan.
ADAC is gekomen en heeft met een spuitbus in de inlaat gespoten en de motor zo kunnen starten.
Naar garage gegaan. Gloeispiralen vervangen, er zouden er 3 van de 5 niet goed meer zijn.
Rit 2)
Lange rit naar Amsterdam. Wil auto na 1 minuut weer starten. Start niet.
Klinkt als accu die op is.
Echter na 4 uur start ie weer vlekkeloos.
Rit 3)
Na goed te hebben gestart een paar dagen en wat ritjes doet auto bijna niets als ik deze wil starten.
Accu lijkt dood en ook startmotor doet niets. Lampjes op dashboard lijken wat op hol aan en uit te gaan.
ANWB sluit de accu aan en ik moet starten. Man van de ANWB zegt dat de startmotor heel veel stroom trekt en dat het de startmotor is die vervangen moet worden
Rit 4)
Nieuwe accu erin gedaan.
Ik rij weer een lang stuk. Na 1 minuut start auto niet meer (geen controle lampje gloeispiraal die brand) Na een uur stilstand start auto vlekkeloos !
Iemand enig idee wat het probleem is?