Alfaatje
Wegverkenner
Ik heb een Peugeot 308 1.2 Puretech. Ben voorzichtig aan het oriënteren op een ander model mbt betrouwbaarheid. Met name omdat we in de zomer met de caravan (1200 kg) lekker op vakantie willen kunnen gaan zonder zorgen.
Ik heb een aantal opties bekeken, station vanwege kofferruimte, ruime cross-over ook een optie. Wil liefst een automaat:
- Opel Astra 1.4
- Renault Megane 1.2 of 1.3 (of Renault Kadjar)
- Skoda Octavia 1.0 of 1.5
- Kia Ceed of Hyundai I30 (1.0 of 1.4 GDI)
Ik hoor en lees over deze modellen ook wel veel motorische problemen. Doe ik er het beste aan om dan gewoon een Toyota Auris 1.2 te kopen? Hoor ook over automaten in Astra en Megane dat ze niet helemaal super schakelen, is een handbak een betere keuze in dat geval? En op de langere termijn: is een handbak of automaat dan beter qua reparatiekosten en zuinigheid?
Budget is tot 15.000 euro.
Ik heb een aantal opties bekeken, station vanwege kofferruimte, ruime cross-over ook een optie. Wil liefst een automaat:
- Opel Astra 1.4
- Renault Megane 1.2 of 1.3 (of Renault Kadjar)
- Skoda Octavia 1.0 of 1.5
- Kia Ceed of Hyundai I30 (1.0 of 1.4 GDI)
Ik hoor en lees over deze modellen ook wel veel motorische problemen. Doe ik er het beste aan om dan gewoon een Toyota Auris 1.2 te kopen? Hoor ook over automaten in Astra en Megane dat ze niet helemaal super schakelen, is een handbak een betere keuze in dat geval? En op de langere termijn: is een handbak of automaat dan beter qua reparatiekosten en zuinigheid?
Budget is tot 15.000 euro.