Jerry 9723115
Startmotor
EDIT: Heb nog even goed berekend en gisteren een financiële meevaller doorgekregen. Dus kan het budget tot ~9000 euro rekken incl. hyundai opbrengst.
Heb ook even verduidelijkt dat 1 op 20 geen eis is.
Hey!
Recent was ik opzoek naar een auto en had er bijna ééntje. Maar toch besloten om eerst wat meer te oriënteren & me laten informeren.
Momenteel rij ik een Hyundai i20 1.2i 86pk 1e gen (2015). Ik ben best tevreden met 't autotje maar vind 'm toch.. nét niet voor mij. Dus opzoek naar een vervanging waar ik hopelijk wel 3-5 jaar of langer mee door kan.
Ik had hiervoor 2 jaar lang een Skoda Fabia Combi uit 2004 die ik wel leuk vond (al wel verouderd natuurlijk)
Budget:7500 9000 euro (kan enigzins rekken, mits een goede deal)(inclusief geschatte ~3500 opbrengst van de Hyundai)
Gebruik:
Ik rij ong. 15000km per jaar. Gemengde ritjes.
Korte ritten (2-3x per week), woon-werk (paar keer per maand, 40km enkel), middel-lange ritjes (3-4x per maand 100-300km retour), 3-4x per jaar roadtripje europa (denk aan Tsjechië, Berlijn, Zwitserland, etc.).
Wat zoek ik:
- Ik heb een zwak voor Skoda's. Vooral de Octavia mk3 heb ik een beetje op 't oog. Maar ben niet 100% merkgebonden
- Stillere cabine dan mijn Hyundai (momenteel veel weg & wind geluid)
- Stationwagon of sedan/sedan-like met wat ruimte (minimaal wat ik nu heb, hoef niet persé echt groter maar meer lange rit comfort zou fijn zijn)
- Betrouwbare auto waarmee ik niet zomaar langs de weg sta, ben bereid om wat aan onderhoud uit te geven
- Beetje zuinig (richting 1 op 17-20 of iig wat beters dan mijn hyundai die 1 op 14 presteert)
- Benzine auto (of hybride, maar gok niet in mijn budget)
- Niet moeder's mooiste, krasjes e.d. maakt me niet uit.
- Hoef niet de snelste/krachtigste motor, ik ga er niet me joyriden maar moet natuurlijk wel een tripje naar de Alpen overleven.
Must-haves:
- airco
- cruise control
- trekhaak
Nice-to-haves: (ik verwacht dit niet persé in mijn budget)
- parkeersensoren/cameras
- android auto
- adaptive cruise control
- verwarmde spiegels
- apart kleurtje auto
Zou graag horen wat mensen hier aanraden qua merk/model/uitvoering, of ik realistisch ben, me in de juiste richting kunnen wijzen, etc!
Alvast bedankt
Heb ook even verduidelijkt dat 1 op 20 geen eis is.
Hey!
Recent was ik opzoek naar een auto en had er bijna ééntje. Maar toch besloten om eerst wat meer te oriënteren & me laten informeren.
Momenteel rij ik een Hyundai i20 1.2i 86pk 1e gen (2015). Ik ben best tevreden met 't autotje maar vind 'm toch.. nét niet voor mij. Dus opzoek naar een vervanging waar ik hopelijk wel 3-5 jaar of langer mee door kan.
Ik had hiervoor 2 jaar lang een Skoda Fabia Combi uit 2004 die ik wel leuk vond (al wel verouderd natuurlijk)
Budget:
Gebruik:
Ik rij ong. 15000km per jaar. Gemengde ritjes.
Korte ritten (2-3x per week), woon-werk (paar keer per maand, 40km enkel), middel-lange ritjes (3-4x per maand 100-300km retour), 3-4x per jaar roadtripje europa (denk aan Tsjechië, Berlijn, Zwitserland, etc.).
Wat zoek ik:
- Ik heb een zwak voor Skoda's. Vooral de Octavia mk3 heb ik een beetje op 't oog. Maar ben niet 100% merkgebonden
- Stillere cabine dan mijn Hyundai (momenteel veel weg & wind geluid)
- Stationwagon of sedan/sedan-like met wat ruimte (minimaal wat ik nu heb, hoef niet persé echt groter maar meer lange rit comfort zou fijn zijn)
- Betrouwbare auto waarmee ik niet zomaar langs de weg sta, ben bereid om wat aan onderhoud uit te geven
- Beetje zuinig (richting 1 op 17-20 of iig wat beters dan mijn hyundai die 1 op 14 presteert)
- Benzine auto (of hybride, maar gok niet in mijn budget)
- Niet moeder's mooiste, krasjes e.d. maakt me niet uit.
- Hoef niet de snelste/krachtigste motor, ik ga er niet me joyriden maar moet natuurlijk wel een tripje naar de Alpen overleven.
Must-haves:
- airco
- cruise control
- trekhaak
Nice-to-haves: (ik verwacht dit niet persé in mijn budget)
- parkeersensoren/cameras
- android auto
- adaptive cruise control
- verwarmde spiegels
- apart kleurtje auto
Zou graag horen wat mensen hier aanraden qua merk/model/uitvoering, of ik realistisch ben, me in de juiste richting kunnen wijzen, etc!
Alvast bedankt
Laatst bewerkt: