stuur ford transit trilt onregelmatig

A

Anoniem

Guest
Sinds een tijdje heeft mijn transit volgend probleem.
Het stuur trilt bij het loslaten van het gaspedaal, ook krijg je een kloppend geluid te horen.
Dit is niet constant maar zo nu en dan. Wie kent het probleem of heeft iets soortgelijks voor gehad.
Het probleem is onlangs ontstaan, en mij garagist dacht in eerste instantie dat het aan de remmen lag.
Deze heeft hij vervangen en de remklauwen gereviseerd. Banden opnieuw uitgebalanceerd. maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nu denken ze dat het aan het vliegwiel ligt. Maar om deze te vervangen ben ik meer dan 1500€ kwijt. en is het dan opgelost.
het is soms dagen niet en dan is het ineens er weer. als je dan stopt is het weer een tijdje weg en komt dan weer terug. De garagist kan het probleem niet opwekken en als hij er mee rijd voelt en merkt hij niets.
Als ik de motor uitzet tijdens het rijden blijft het stuur rammelen, dus het lijkt mij niet het vliegwiel van de motor. want deze staat volgens mij stil van zodra je de motor uitzet.
Het betreft een ford transit van 2012
Wie kan me helpen

Het wordt alles controleren wat met de wielophanging te maken heeft én de aandrijving. Versleten homokineten kunnen het effect veroorzaken, maar ook een combinatie van veel versleten rubber ophangbussen, speling op fusee/stuurkogels, versleten motorsteunen etc.

Het wordt alles controleren wat met de wielophanging te maken heeft én de aandrijving. Versleten homokineten kunnen het effect veroorzaken, maar ook een combinatie van veel versleten rubber ophangbussen, speling op fusee/stuurkogels, versleten motorsteunen etc.
Ook kromme remschijven.

Terug
Bovenaan