SUV tot € 60.000, PHEV of elektrisch en minimaal 1500 KG trekgewicht

Robin 5795800

Net ingestapt
Welke auto zouden jullie nieuw aanschaffen als je kijkt naar lage onderhoudskosten en lange garantie. PHEV of elektrisch, kan thuis laden. Trekgewicht van minimaal 1500 KG en het moet een SUV zijn, mijn vrouw wil geen lage meer, hebben nu een CLA 250e Shootingbrake. Vreemd dat zo'n merk maar 2 jaar garantie bied standaard, overigens geen klachten. Budget 60.000 euro. Liefst een nieuwe auto of jong gebruikt, max 10.000 KM.

• Mazda CX-6e. Elektrisch, 1500 kg trekgewicht en 6 jaar garantie.
  • VW Tiguan PHEV, vanaf 1800 kg trekgewicht, 4 jaar garantie.

Laatst bewerkt:
Er is natuurlijk ontzettend veel keus met dat budget. Aangezien je 1500kilo wil trekken ga ik er vanuit dat je een caravan gaat trekken? Als je lange afstanden gaat maken met een EV betekent dit wel dat je vaak moet laden en met een beetje pech ook af moet koppelen. Is allemaal geen ramp natuurlijk, maar wel iets om rekening mee te houden.

Dankjewel allemaal voor jullie reacties! Het gaat idd om een caravan trekken. Elektrisch heeft niet de voorkeur maar wel in overweging aangezien we niet ver op vakantie gaan komende jaren. Volvo zeker mooi alternatief maar voor zo'n bedragen vind ik 2 jaar garantie, soms 1 voor een occasion wel karig, net als Mercedes. Ik ga ze allemaal eens bestuderen. Nogmaals bedankt!

En vergeet de Ford Kuga PHEV niet. Complete auto met 2100 kg trekgewicht. Enige nadeel wat mij betreft is de beperkte garantie. Verder erg fijne auto.

Mazda CX-60 zou ik overslaan: zie reviews op deze site.
Ford Kuga: je kunt garantie bijkopen, wij hadden 3 jaar bijgekocht voor €350. Was achteraf niet nodig.
Een jong gebruikte BMW X3 past ook in het budget.
Hier heb je een lijstje met alle SUV's die voldoen aan je eisen:

Terug
Bovenaan