Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>krukaskeerring vervangen 17M gaat niet vanzelf...<<

Hele mooie 2drs Granada.
Je zou het dak ook met vinyl kunnen bekleden,of wrappen in mooie donkerbruine tint.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Zo zag ik vroeger veel Granada's rijden.
Die oude Fords vind ik erg mooi,ook de Amerikaanse modellen als de Fox-body Mustang,Bronco,Taurus,en de Crown Vic.
Alleen lastig te vinden in Nederland.

Hele mooie 2drs Granada.
Je zou het dak ook met vinyl kunnen bekleden,of wrappen in mooie donkerbruine tint.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Zo zag ik vroeger veel Granada's rijden.
Die oude Fords vind ik erg mooi,ook de Amerikaanse modellen als de Fox-body Mustang,Bronco,Taurus,en de Crown Vic.
Alleen lastig te vinden in Nederland.
Ja dat is inderdaad ook nog een optie, mooie 2 tone van maken.

Afgelopen weekend heb ik mijn 'oude' Scorpio weer teruggekocht:)

De auto heb ik 6 jaar geleden verkocht aan een jongen 2 straten achter mij, en zag hem nog regelmatig staan/rondrijden.
Tot enkele jaren terug....
Hij had de auto in de stalling staan en kwam tzt wel weer.

Afgelopen april werd het weer wat opgerakeld in deze topic, en heb ik weer contact gezocht met de eigenaar.
De auto was inmiddels verkocht, hij had er geen stalling meer voor. De huidige eigenaar vond het zonde als zo'n Scorpio zou vergaan als hij buiten bleef staan, en heeft zich erover ontfermd.

De Scorpio was wel te koop, mits hij niet de rodeo/banger in zou gaan. Dat is niet de bedoeling, en een deal was gesloten.

cluDgA7.jpeg

UcktlQz.jpeg

J74z5pU.jpeg

Ik heb hem in stijl opgehaald:cool:

UwJDMCz.jpeg

TUx9GbY.jpeg

tvKB8Mb.jpeg

SqHHGuc.jpeg

De auto is nog steeds netjes zoals 6 jaar terug. Helaas wel een gat in de achterbumper, maar komt ook wel weer goed.

Ik geef hem een grote onderhoudsbeurt, en de achterremmen weer gangbaar maken. Verwacht er dan weer vrij vlot apk op te hebben, en heb ik weer een leuke daily:cool: als opvolger van de '98er Mondeo.

Nog even over de vorige pagina: wat een geweldige auto, die Granada Chasseur! Had er nog nooit van gehoord, maar mooi verhaal, prachtige kleurstelling en hele mooie wielen (zowel de standaard wielen op die auto met Frans kenteken als de andere wielen op de auto met het Nederlandse kenteken)!!

Ik zal wel keihard uitgelachen worden maar als kind had ik (ook) een poster van de Scorpio in mijn kamer...

Ik vond en vind dat zo een mooie auto - de poster was een uitvoering in het statige zilver, maar een Scorpio in dat Ford donkerbruin, pluchen stoelen en in Ghia uitvoering, wat een snoepje!
Beetje offtopic: Waarom? Ik had een tijdje een poster van de eerste generatie Volvo S60 om dezelfde reden. ;)

Laatst bewerkt:
@Cole Trickle Ja het is wel een iconische Granada :cool:

Je houdt van de Scorpio, of totaal niet.

Ik heb geen idee hoe het met hedendaagse auto's is, maar ik heb het idee dat in de jaren '70, '80 en '90 de autobouwers écht pronkten met hun 'vlaggenschip'.

De Ford Granada/Scorpio, Opel Omega/Senator, Renault Safrane etc.

Wat vandaag de dag het 'vlaggenschip' van Ford of Opel is, geen idee.....
Tegenwoordig zijn ze meer bezig met elektrisch en allerlei flauwekul erop wat meer irriteert dan helpt:p

Precies dat....

Tijden veranderen, maar 'vroegah' pronkte automerken met hún model... En die 'trots' ervaar ik tegenwoordig niet meer....

Een paar weken geleden heb ik de versnellingsbak achter de 17M vandaan gehaald ivm de lekkende krukaskeerring.

KOrkaGS.jpeg

Vervolgens zag ik dat een vriesdop ook zo goed als verrot was..
JIfhX5p.jpeg

Vervolgens nieuwe onderdelen opgehaald, en wilde dat vd week monteren.

Nu had ik de verkeerde krukaskeerring meegekregen, dus die nog omgeruild voor een juiste.

uyhUo5V.jpeg

Boel gemonteerd.
7vcAjvO.jpeg

j6IfXPm.jpeg

Toen ik de bak erachter wilde hangen, zag ik dat het veertje wat de koppelingshevel op z'n plek houdt kapot was...

1BDDfCV.jpeg

Hopelijk eerdaags een veertje ophalen, kan de bak er eindelijk achter.

Verder was er nog een kogelgewricht van 1 vd schakelstangen niet fijn meer...

Die wilde ook al niet los, maar de slijptol is gewillig:LOL:

nBxOwzE.jpeg

Het plan was om er een universeel kogelgewricht aan te zetten, maar het draad blijkt fijn metrisch....
Maar ook die uitdaging komt wel weer goed.

Maar zo al met al kom je van het ene in het andere, en ben ik niet gewend:p

Terug
Bovenaan