Tecflow en Aspen 4 om door de APK te komen met kapote lambasonde?

Justmeme f1661825

Net ingestapt
Hoi,
Binnenkort moet mijn auto (suzuki alto) voor de APK. De lambasonde is kapot. Lampje brand constant. Garage krijgt het niet meer los.
Ik wil er nog 1 jaartje mee verder.

Mijn idee is om eerst even te rijden met Tecflow Speed Cleaner en dan de tank leeg te rijden om vervolgens 10 liter Apen 4 er in te doen zodat de viergasmeeting goed komt.

Gaat dit werken? Zo niet, hoe krijg ik zo veel mogelijk zekerheid om door de apk te komen ten aanzien van de lambasonde.

Ik heb het niet uitgeprobeerd maar APK 4 gas meting is in principe zo afgesteld dat een niet werkende katalysator betekent dat het altijd afkeur is.

LPG brand ook veel schoner dan benzine volgens mij pakken ze daar ook gewoon een kapotte katalysator mee.

Een sportflow 200 cell katalysator kost de wereld niet. Das eerder de afweging voor 250 a 300 euro nog ff een jaartje door.

Als je lamdasensors al een tijd kapot is, dan wordt er al een tijd te veel brandstof ingespoten. Dan komt er onverbrande brandstof in de katalysator en gaat vervolgens kapot. Dan wordt de auto afgekeurd.
De lambdasondes zitten meestal in de katalysator geschroefd.
Dus een nieuwe katalysator met 2 sensoren zou het moeten oplossen.
Je kunt je oude katalysator verkopen, die levert nog vaak 150 euro op.
Dat is meestal ook de prijs voor één imitatie katalysator, waarmee je weer even vooruit kunt.

Bij mijn punto, zonder katalystor werkte de aspen idd, 2x door de apk gekomen zonder afkeur. Maaaar.... Als je lampje brand gaan ze sws meten, dus die moet je wel vervangen. Bij mij was de katalysator stuk maar kreeg geen melding (oude wagen). Als ze een motorstoringslampje zien branden gaan ze hem 9/10 sneller meten. Brand ie niet, dan zal t wel goed zijn, net wat Nico zegt.

Sportcells cat's zijn de kosten ook niet meer, zeker bij een oude auto. Die mag van de wet nou eenmaal meer uitstoten

Terug
Bovenaan