Terugkerend probleem, schokken auto

S7871970

Startmotor
Goedendag,

Tijdje geleden had ik het probleem dat mijn auto tijdens het rijden en bij stoplichten regelmatig schokte. 29 maart de bougies en bobine vervangen en daarna geen problemen meer, tot eergister. Nu schokt de auto (bij warme motor) op willekeurige momenten (alleen tijdens het rijden), de ene rit naar het werk helemaal niet de andere rit 2 á 3 keer op 20 km.

Bougies en bobine lijken me uitgesloten aangezien hij destijds bij ieder stoplicht schokte, ook brand er deze keer geen lampje en mag hopen dat nieuwe onderdelen iets langer mee gaan dan 1,5 maand.
Op advies van een kennis heb ik nu een fles injector cleaner besteld omdat hij denkt dat er wat dingen vuil zijn.

Klinkt dit aannemelijk of heeft iemand een ander vermoeden?

Het gaat om een Opel corsa, bouwjaar 2010. Motorcode weet ik zo niet maar het is een ecotec motor 1.2 85 pk.

Het klinkt een beetje vaag allemaal, maar als er bij dit probleem geen lampje gaat branden, en/of een ander melding op je dashboard krijgt, dan denk ik aan onvoldoende, of ieder geval onregelmatige aanvoer van brandstof. Controleer de werking en bedrading van brandstofpomp eens, en check dan ook even het brandstof filter.

Terug
Bovenaan