Tesla Model 3 | Nieuw: Standard

Jammer van die truttige vormgeving.
En dat het geen hatchback is.

Wheel Critic zei:

Heb je hem al in het echt gezien? Ik vind het op de foto's ook niks, maar in het echt is die toch best leuk uitgebalanceerd...(snap je? balanceren? Als in accu....ach laat maar)

michel1975 zei:
zeebra zei:
Volt zei:
35.000 dollar is ruim 40.000 euro. Met importheffing en btw zit je dan al op ruim 50.000 euro. Nog steeds geen koopje.
Mag ik met jou dollars wisselen tegen die koers?:)

Je hebt natuurlijk gelijk. Het is andersom. Wordt met alles eraan 40.000 euro minimaal. Ben wel benieuwd wat het werkelijk wordt. Ik vind hem nu wel overgewaardeerd. Het is een D-segmenter en bovendien een sedan. Een Niro is dan veel praktischer.

Nico GTR zei:
Wheel Critic zei:

Heb je hem al in het echt gezien? Ik vind het op de foto's ook niks, maar in het echt is die toch best leuk uitgebalanceerd...(..)

MWah, heb er nu een paar zien rijden.. van achteren klopt het wel, maar van voren vind ik de daksectie toch iets te 'apart' qua verhouding.. dan zie je toch dat de schouderpartij net iets te breed is eigenlijk..

Ik zag de Model 3 al regelmatig in Canada toen ik daar was in oktober. De verhoudingen die je ziet op de foto's zie je idd ook in het echt. Beetje raar bol ding. Niet lelijk maar niet zo'n instant beauty als de Model S

Vanop de website www.tijd.be : "Tesla paait Belgische Model 3-eigenaars met autopilot. De producent van elektrische wagens kondigde vorige week prijsverlagingen voor zijn Model 3 aan. Wie eerder al een Model 3 geleverd kreeg, krijgt een compensatie."

Ik zie de 3 regelmatig bij ons kantoor. Stuk fraaier dan die wel heel erg grote S vind ik.
Interieur daarentegen is een afknapper. Vooral dat stuur.

https://www.youtube.com/watch?v=kbulCM90w8w

BUY it, aldus Mat. Nog beter dan de Model S maar dan goedkoper

Ik had hem al in Canada gezien maar nu al enkele malen hier in Nederland. Neus vind ik nog altijd niet mooi maar verder best een geslaagd ding. Die overdreven negatieve reacties op het uiterlijk op de homepage zijn wel erg overdreven altijd

Vind het geen hele lelijke auto die Model 3, heb nu 2x een rode, 1x een blauwe en 1x een zwarte gespot in een periode van 1 week, dus populair is het karretje wel!

Zie de wagen inmiddels behoorlijk vaak. Mooi model en gelukkig geen SUV waar de concurrentie mee strooit. Tesla leidt de kudde nog steeds en met recht.

De Tesla Model 3 lijkt hard op weg om de best verkochte auto van maart te worden, inmiddels al ruim 1660 2100 op kenteken gezet.

Handig, zo'n noodknop. o_O

omroep Gelderland.nl zei:
BEMMEL - De brandweer en ambulance zijn zaterdag uitgerukt voor een niet startende Tesla. Volgens een videocorrespondent hadden de inzittenden de noodknop ingedrukt omdat ze de auto niet aan de praat kregen.
(..)

Bron:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2405373/Hulpdiensten-rukken-uit-voor-niet-startende-Tesla

Tesla model 3 onder de vijftigduizend euro bestelbaar.

Autoweek.nl zei:
(..)

De Model 3 Standard Range Plus heeft een vanafprijs van € 47.800 en dat is voor zakelijke rijders natuurlijk erg interessant. (..)

De Model 3 Standard Range Plus moet het met één elektromotor stellen en daarmee is het dus een achterwielaandrijver. Verwacht niet dat dat behelpen is. De auto schiet in 5,6 tellen naar een snelheid van 100 km/h en heeft een topsnelheid van 225 km/h. De actieradius ligt, volgens de WLTP-cyclus, op 415 kilometer.
(..)
In tegenstelling tot die twee varianten heeft de Standard Range Plus géén volledig 'premium interieur', maar een 'gedeeltelijk premium interieur'. De standaarduitrusting omvat in dit geval twaalfvoudig elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen, een premium audiosysteem, navigatie en led-mistlampen. Auto Pilot is in dit geval standaard. (..)

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijs-tesla-model-3-standard-range-bekend/

Wel apart dat autopilot op de 'basis versie' standaard wordt geleverd en op de duurdere een betaalde optie is.
Zal wel te maken hebben met die 50 mille grens in NL?
Denkt Tesla dat zonder autopilot de interesse in de auto minder zal zijn bij deze prijsstelling i.v.m. de concurrentie?

Saaie bedoening, ik zou er zo bij in slaap kunnen vallen:eek:... meer iets voor personen die liever passagier zijn i.p.v. bestuurder.

GzBYNut.jpg

uvIUWWU.jpg

Mijn tweelingbroer geholpen met foto's te maken voor zijn werkgever Tesla. We hadden de Performance mee. Zoals verwacht gaat het als een kanon en ligt ie als een blok op de weg. Geeft geen krimp. Kwaliteit interieur is beduidend beter dan bij de Model S, delen waar je het niet verwacht zijn zacht zoals het handschoenkastje. Clean interieur spreekt mij erg aan al is zo'n scherm natuurlijk nooit mooi maar het went snel. Ook zijn de menu's duidelijk en logisch. Iéts meer franje had van mij overigens wel gemogen, Mazda laat bv met de Mazda3 en Mazda6 zien hoe je een clean maar fraai interieur kunt ontwerpen. Nadelen? Klein stuur en harde vering/demping zorgt een beetje voor nerveus rijgedrag al kan het ook bestempeld worden als erg direct

Prachtige wagen maar jmmr van de zeer matige vering, of beter totaal ontbreken bijna hiervan, ook bij model S een afknapper en de veel te laag gemonteerde zitting van de achterbank. Voor comfort met je niet bij Tesla zijn, helaas, want verder beste EV op de markt.

Record verkopen voor de Tesla Model 3, in juni 2487 exemplaren. In totaal al meer dan 6 duizend, goed voor de derde plaats bij de elektrische auto's aller tijden achter de Tesla Model S en Nissan LEAF.

De Tesla Model 3 is op 1 november de best verkochte elektrische auto aller tijden in Nederland geworden:

1. Tesla Model 3 14166
2. Tesla Model S 14006
3. Nissan LEAF 8040

Tesla heeft stilletjes de nieuwe 20" Gray Performance Wheels geïntroduceerd en standaard gemonteerd op de Model 3 Performance. Het lijkt erop dat de zilverkleurige exemplaren ook niet meer beschikbaar zijn voor het topmodel.

Ik vind de velgen prachtig combineren met de - tegenwoordig - standaard Pearl White lak, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die zilverkleurig prefereren zodra een optionele lak wordt gekozen.

Model 3

Blijft bijzonder hoever Tesla vooruitloopt met haar EV modellen op het Europese EV prutswerk.

qXxaBzp.png

Deden ze bij de S en X ook al. Grote wielen altijd in donkergrijs. Ik vind dat nogal een opvallende keuze want niet iedereen is daar van gecharmeerd

Tesla's pro is de range. De rest is niet beter (eerder slechter) dan de andere EV's trouwens. Build quality is om te huilen bij Tesla. Toch vind ik het ook een sympatiek merk.

Cdlop zei:
Wijn 8578185 zei:
En op het japanse prutswerk....

Mee eens.

De enige serieuze EV is de Leaf. De Honda e en MX-30 zijn nichemodellen. Zij zien in dat EV's niet gemeengoed zijn en voorlopig ook nog niet zullen worden. Waar blijven de Europese modellen met echt zuinige hybride's (geen dure plug-ins) of vooruitstrevende techniek zodat het hele gamma zuiniger wordt? Ik zie vanuit Europese kant vooral veel compacte turbomotoren die het in de praktijk niet bijster goed doen

Taycan, E-tron, Mercedes, dat zijn toch best serieuze EV's. Range minder dan Tesla maar wel goed toch? Iig geen 200 km ofzo

Ik heb het dus over non-EV's. Daarin lopen Europeanen weer achter. Omdat wij en Noorwegen leuke voordelen hebben op EV's wil het nog niet zeggen dat de rest van de wereld massaal overgaat op EV's. Als het hier niet gestimuleerd werd dan was de Model 3 echt geen best verkochte auto in NL. Ik vind het iig niet vreemd dat EV's geen prioriteit hebben bij bepaalde merken

(staat uiteraard los van de uitstekende prestaties en range van Tesla, daarvoor hoe dan ook lof)

Die hybride techniek heeft alleen Toyota goed onder de knie. Verder niemand. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat dat gewoon weg "niet top rijdt". Vind ik. Wel heel zuinig maar de plug in die ik nu heb rijdt qua aandrijflijn gewoon beter dan dat gegier van die CVT van Toyota.

In een S gereden, in een model 3..... fantastisch! Kan geen E (6.3 AMG) of 5 (M) aan tippen.... Stil!!! Direct!! Snel!!! Even voor Wijn (dat van die azijn?) M'n amerikanen zijn niet het beste afgewerkt, maar kosten stukken minden én blijven heel.... itt een Primera, Hyundai, Ford, Renault..... zelfs na circuit acties. Als swaffelen nu echt belangrijk is... Een vriend van me heeft een S, met 110K op de (i pad) teller. Kosten tot nu toe aan onderhoud € 450,- en € 1.200 aan banden. Zoek een willekeurige 'premium'die dat ook haalt. BTW, ben je al 18?

Pietzoveel zei:
In een S gereden, in een model 3..... fantastisch! Kan geen E (6.3 AMG) of 5 (M) aan tippen.... Stil!!! Direct!! Snel!!! Even voor Wijn (dat van die azijn?) M'n amerikanen zijn niet het beste afgewerkt, maar kosten stukken minden én blijven heel.... itt een Primera, Hyundai, Ford, Renault..... zelfs na circuit acties. Als swaffelen nu echt belangrijk is... Een vriend van me heeft een S, met 110K op de (i pad) teller. Kosten tot nu toe aan onderhoud € 450,- en € 1.200 aan banden. Zoek een willekeurige 'premium'die dat ook haalt. BTW, ben je al 18?

Wat l0l jij nou? Je moet niet zo vroeg drinken op de dag....

Wijn 8578185 zei:
Tesla's pro is de range. De rest is niet beter (eerder slechter) dan de andere EV's trouwens. Build quality is om te huilen bij Tesla. Toch vind ik het ook een sympatiek merk.

Ook mee eens.

Inzake hybrids deels, probeer een keer de nieuwe ES van Lexus. Krijg je zo voor een dag mee van de Lexus dealer..... super!

Tesla komt ook met een kleinere in het c segment.
Voor 30.000 euro.
Meer een gezins auto..

Cdlop zei:
Wijn 8578185 zei:

Ook mee eens.

Inzake hybrids deels, probeer een keer de nieuwe ES van Lexus. Krijg je zo voor een dag mee van de Lexus dealer..... super!

Heb 4 jaar een Auris hybrid gehad. Prima auto maar de CVT was voor mij toch de reden niet snel weer voor dat concept te kiezen. Heb nu een plug in hybrid met conventionele 8 traps automaat. Dat rijdt toch stukken fijner. Dus een CVT laat ik vooralsnog links liggen.

Voordeel van een Tesla zijn innovatie en constante updates waardoor de auto blijft verbeteren, nieuwe functionaliteit krijgt, sneller kan laden, meer vermogen krijgt bijvoorbeeld

FrankLR zei:
Voordeel van een Tesla zijn innovatie en constante updates waardoor de auto blijft verbeteren, nieuwe functionaliteit krijgt, sneller kan laden, meer vermogen krijgt bijvoorbeeld
Totdat zijn geheugen vol is en je auto ermee kapt! Voor mij geen tesla meer. 100k uitgeven aan een auto die na 6 jaar ermee kapt en alleen met een hele dure reparatie is hij weer op gang te helpen. En het mooie is ze komen allemaal aan de beurt voor dit probleem.

Dannyvann89 zei:
FrankLR zei:
Totdat zijn geheugen vol is en je auto ermee kapt! Voor mij geen tesla meer. 100k uitgeven aan een auto die na 6 jaar ermee kapt en alleen met een hele dure reparatie is hij weer op gang te helpen. En het mooie is ze komen allemaal aan de beurt voor dit probleem.

Vertel eens wat meer over het probleem van je Tesla? Hoeveel km heb je ermee gereden? Hoe duur is je reparatie? Hoeveel heb je aan onderhoud uitgegeven?

Met dit verhaal kan niemand iets.....

Ook niet onbelangrijk uit dat artikel:

Another thing that may happen is the sale of Model 3 units with LFP batteries in markets other than China. That may be strategic in a moment in which Volkswagen has started to deliver the ID.3, mainly if Tesla can sell such a Model 3 for the same prices VW will charge for the entry-level version of the electric hatchback.

Over die LFP-accu's:
https://insideevs.com/news/431389/china-tesla-model3-performance-range-false/

Terug
Bovenaan