Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Durashift zei:
Kijk an.. als men bij 500E een aankoop doet en die niet ophaalt.. maar op locatie laat afleveren.. heb je dus grote kans dat Leo de Haas voor je deur staat. :) (y)

Vanaf minuut 35.
https://www.youtube.com/watch?v=tt3L-0moy6c

Of.. als je hem wel ophaalt.. grote kans dat het inkooptransport door Leo is uitgevoerd.. lijkt mij;)

Bijzonder leuk blog trouwens. Ook de nieuwe afleveringen Blik op de Weg zijn erg goed.

Ook niet mijn ding. Veel geld voor die auto ook, vind ik. Ik ben bevooroordeeld, maar de mijne is in alles gunstiger en die staat voor niet heel veel meer geld te koop.

Caspian zei:
Ook niet mijn ding. Veel geld voor die auto ook, vind ik. Ik ben bevooroordeeld, maar de mijne is in alles gunstiger en die staat voor niet heel veel meer geld te koop.
Heb je hem weer te koop staan dan?

michel1975 zei:
Caspian zei:
Heb je hem weer te koop staan dan?

Zeker. Top ding, maar zin in wat nieuws. Ik heb geen haast, maar wil naar iets compacters/sportievers.

Gullwing zei:
BMW M3 CSL zei:

tja niet mijn ding, maar als je dat nou wel leuk vind? Het zal vast wel weer uit te bouwen zijn, en if not, tja gewoon naar de sloop brengen :)

Ik vind het vooral opvallend omdat je airraide normaal gesproken ziet bij compleet verbouwde auto's en deze heeft op de airride na geen enkele modificatie. Dus dan doe je het puur en alleen voor de luchtvering, alsof zo'n 7 niet al fijn genoeg rijdt. Uiteraard moet ieder dat voor zichzelf weten, vind het alleen opmerkelijk. :)

Twix zei:
Durashift zei:
Kijk an.. als men bij 500E een aankoop doet en die niet ophaalt.. maar op locatie laat afleveren.. heb je dus grote kans dat Leo de Haas voor je deur staat. :) (y)

Vanaf minuut 35.

Of.. als je hem wel ophaalt.. grote kans dat het inkooptransport door Leo is uitgevoerd.. lijkt mij;)

Bijzonder leuk blog trouwens. Ook de nieuwe afleveringen Blik op de Weg zijn erg goed.

Ik kijk er ook graag naar. De oude Blik op de Weg compilaties zijn heerlijk nostalgisch, en de vlogs kijken lekker weg in hun kneuterigheid. Geweldige vent en die stem kan ik de hele dag naar luisteren. :D

Heerlijk inderdaad dat kanaal van Leo de Haas, hopelijk loopt het financieel ook ok met zijn transportonderneming.

Gaat iemand hier trouwens naar Interclassics Maastricht? Ik heb met mijn 30 jaar waarschijnlijk nog niet genoeg grijze haren om er tussen te mogen lopen maar opzich spreekt het idee van wat oude meuk kijken me wel aan. Is het heel erg een rode broeken feestje of redelijk laidback?

Er staat ongetwijfeld weer heel veel mooi spul wat een bezoek zeer de moeite waard maakt. Door een stel rode broeken zou ik mij niet laten tegenhouden.

Klopt ook, ik kom voor de auto's en niet voor het publiek. Voor de entreeprijs hoef je het niet te laten. De benzine vanaf Noord-Holland is duurder maar is wel een mooie gelegenheid om de E even z'n benen te laten strekken.

Ik kijk er ook graag naar. De oude Blik op de Weg compilaties zijn heerlijk nostalgisch, en de vlogs kijken lekker weg in hun kneuterigheid. Geweldige vent en die stem kan ik de hele dag naar luisteren.

Ik kijk ook graag naar de vlogs van Leo. Wel grappig eigenlijk: Ik zat laatst te zeuren op mijn jongste zoon; ik begrijp werkelijk niet waarom hij naar youtubers zit te kijken die in een race-seat racespelletjes spelen, terwijl hij diezelfde racespellen zelf heeft evenals die race-seat. Vervolgens merkte mijn vrouw op dat het kijken naar een vlog van een vrachtwagenchauffeur die aan het werk is, ook best wel bijzonder is. o_O

Leuk dat Leo terug is inderdaad, kijkt lekker ontspannend weg! Keek er als klein jongetje al naar, toentertijd natuurlijk hele spannende tv. Bijzonder dat ik het 25 jaar later nog steeds zo vermakelijk vind. Hopelijk komt hij financieel goed rond met zijn nieuwe activiteiten.

Vrijdag ga ik een kijkje nemen bij Interclassics! Nooit eerder geweest dus ben benieuwd. Zal mijn rode broek thuis laten(y)

Roden broeken kom je er zeker tegen, maar ook vaders met enthousiaste zoontjes die zich vergapen aan mooie dingen. Absoluut relax en de moeite waard wat mij betreft.

Interclassics Maastricht is absoluut een aanrader, en qua bezoekerspubliek mooi gevarieerd.
Van echte liefhebbers tot koude kak , vind ik juist zo leuk.
Wat mensen en auto´s kijken.
Dit jaar ga ik niet.

Ik ben er zaterdag met een bosje vrienden. Mooi om te kijken daar, ook al is het even toeren vanaf Fryslân.

Mooi dat we weer eens wat zien van Leo. Leuke vlogs en idd die stem....

TYN zei:
Twix zei:
Durashift zei:

Vanaf minuut 35.

Ik kijk er ook graag naar. De oude Blik op de Weg compilaties zijn heerlijk nostalgisch, en de vlogs kijken lekker weg in hun kneuterigheid. Geweldige vent en die stem kan ik de hele dag naar luisteren. :D

Volgens mij staan er nu twee Cayennes op de gele MAN, zwervend tussen Zwitserland en Limmen.

Cayennes, oeps. :T Wel mooi om op die manier zaken te kunnen doen met kameraden, lijkt me.

buitengaats zei:
De W201's vinden gretig aftrek bij jou of niet Marco?

En die fantastische 500E staat er nog stééds; snap ik niet, aan de prijs kan 't niet liggen. Als ik de centen had..

Dat snap ik ook niet van die witte E550 kombi. Zit een vriend van mij al lekker te maken. Bij een E55 zit haar pommeriaantje klem tussen de achterbank. Die E550 kan je gewoon aan je vrouw meegeven. Helaas heb ik andere prioriteiten.

Ik heb wel de Pius een schop gegeven, die zal waarschijnlijk al als taxi in Rotterdam rond rijden. Geniale auto, zal niet stuk gaan. Ruim, zuinig, in alles de meest verstandige keuze. Maar het voelt als Bridget Maasland vingeren. Krijg er kouwe rillingen van. Er stond voor 2-300 km per maand zo’n 10k op de parkeerplaats.

Komt er voor de fun nog een Benz voor terug of even niets?

TYN zei:
En die fantastische 500E staat er nog stééds; snap ik niet, aan de prijs kan 't niet liggen. Als ik de centen had..

Mooie en fijne auto is dat. Echt een beleving om mee te rijden. Inmiddels wel een auto voor erbij en zonde om buiten te laten slapen. In mijn geval maakte het de keuze voor de W211 makkelijker.

Neemt niet weg dat ik nog wel iets met M119 zou willen hebben, een 500SL denk ik. Dan nog een G-model 911 erbij en ik ben wel klaar. :T

buitengaats zei:
Inmiddels wel een auto voor erbij en zonde om buiten te laten slapen.

Mwoah, met 267k kms? Bodem in een dikke laag bescherming en gaan met 't ding, wat mij betreft. Een W211 is in dagelijks gebruik wel iets makkelijker, klopt.

@Aras :)

Leuk voor andere mensen, een Prius. Of om achterin te zitten na een avondje stappen.

Prius hebben wij gekocht omdat mijn vrouw veel ging rijden. Maar in anderhalf jaar kan het anders lopen. Winkel gestart om de hoek, dus lopen. En veel werken, dan maak je weinig kilometers. Van 2000km per maand naar 200km per maand.

Maar eens kijken of het pareltje te vinden is tussen de onderkant van de CLK cabriolet markt.😜 Ik verwacht er niets van, heb geen haast.

Aras zei:
Prius hebben wij gekocht omdat mijn vrouw veel ging rijden. Maar in anderhalf jaar kan het anders lopen. Winkel gestart om de hoek, dus lopen. En veel werken, dan maak je weinig kilometers. Van 2000km per maand naar 200km per maand.

Maar eens kijken of het pareltje te vinden is tussen de onderkant van de CLK cabriolet markt.😜 Ik verwacht er niets van, heb geen haast.
Volgens mij heeft Marco nog een clk in de opslag.

TYN zei:
@Aras :)

Leuk voor andere mensen, een Prius. Of om achterin te zitten na een avondje stappen.

Wie had dat toch verwacht dat de taxi markt zo over zou stappen op toyo hybrid? Je ziet ze daarna wel te koop staan met 5,6 ton op de klok. En volgens de chaffeurs is er bijna nooit iets mee aan de hand. Toch wel even een stukje kwaliteit.

Voordeel van de megane, het doet me beseffen dat een suv toch helemaal niet direct nodig is,
Pas met een vriendin meegereden, die heeft een hybrid station, en dat lijkt mij toch ook wel wat, terwijl ik normaal stations helemaal niks vind. Een S gaat het toch niet worden, ik zie me daar gewoon nog niet in rijden.

Een S heeft ook wel een iets hoge instap door de afmetingen. Dat is toch wel het summum op autogebied.

Die Priussen zijn Idd motorisch niet kapot te krijgen, alleen het interieur is drama. Kraken, piepen, windbuks, elk steentje hoor je door de plastic wielkast heen gaan. En alles werkt net even anders en cobra als in een Benz of VW. Ik heb een lease Golf, dat is qua comfort, wegligging, eigenlijk alles 10x meer auto.

Maar ik moest na wat pech met de SEL in 2 maanden weken op onderdelen en revisie van het stuurhuis wachten. In de buurt wat auto’s moeten lenen en daar kan ik slecht tegen. Mijn vouw was toen afhankelijk van een goede auto en dan start je gaspedaal op. Automaat, leer, schuifmans, 5 deuren en ruim tot 12k met lage km stand. Dan komen er een paar auto’s uit. Golf 6 met TSI en DSG, uh laat maar. Een paar Astra’s, waarvan de helft een kapotte bak heeft. En en deze Prius. Alles zwart en 17”, imo minder lelijk als een Golf 6. Dus gekocht.

Dan werkt ze opeens op 800m van huis. En rij je nog geen 200km per maand. En staat er dood kapitaal op een parkeerplaats vogelstand en parkeerschades op te vangen. Dus maar eens bedenken wat ik wil. Voor weinig geld iets leuks, maar niet zo verstandig. Of iets verstandigs en goedkoop wat eigenlijk altijd lelijk is. (Een topic daarvoor openen is vlekken tussen de lakens bij de jappenmaffia op dit forum)

Zo'n Prius is ook gewoon een ontzettend slim ding. Een verschrikking om te rijden, maar wel de ideale taxi voor in de stad. Een zuinige diesel komt bij dat soort start/stop gebruik toch een stuk minder uit de verf. En vind maar eens een andere hybride die zo ruim is op de achterbank (de Honda Civic Hybrid van destijds mag je je achterin vouwen).

michel1975 zei:
Ik zou die Aplause ophalen. Kun je daarna rustig nadenken wat de volgende onverstandige aankoop wordt:)

Die Applause valt voor mij in de categorie "wat is dáár nou leuk aan". :) Zeker met die ouderwetse automaat. Gaat snel vervelen denk ik.

Aras, een leuke E39 heb je al voor ruim minder dan 3 mille op de stoep staan..

michel1975 zei:
Ik zou die Aplause ophalen. Kun je daarna rustig nadenken wat de volgende onverstandige aankoop wordt:)
Ik liet m net voor de grap zien. Mooi, kan je er in wonen. Wel 3 straten verderop:LOL:

Aras zei:
michel1975 zei:
Ik liet m net voor de grap zien. Mooi, kan je er in wonen. Wel 3 straten verderop:LOL:
Goedkoper dan dit kom je er niet vanaf:)

En na 1 januari dit jaar nog maar 5 jaar partneralimentatie.:D

Gullwing zei:
nee, een kleine auto is gewoon k*t. Ik haat die megane nu inmiddels echt. Het is gewoon geen auto, het is een verbruiksartikel. Prima natuurlijk, maar niet als je het zelf moet gaan betalen. Ik reed echt liever in mijn 10 jaar oude ML dan in die nieuwe megane.

Van een focus ga je gewoon niet gelukkig worden.

Nou nou nou. Heb bij mijn voorlaatste werkgever een Focus 1.0 125 pk (ST line) gereden en die beviel alleszins prima. Gewoon een fijne auto, stuurt goed, voelt goed. Geen Teutoon, maar wel prima prijs/kwaliteit verhouding. Bijtellen over 27k.

TYN zei:
Een Skoda is eigenlijk de betere Volkswagen. Qua techniek is het allemaal eender, alleen probeert een Skoda niet veel te hard om premium te zijn.

Bij een vorige stageplek hadden ze een Superb. Nee, je krijgt er geen harde plasser van, maar in dagelijks gebruik gewoon een fijn ding. En dat komt vooral omdat er eigenlijk niets is om je aan te irriteren. Het ding rijdt vlot, alle knoppen zitten waar je ze verwacht en alles past erin.

Zou ik nooit privé durven aanschaffen trouwens, 2.0 TDI 170pk, DSG én 4x4. Net Russisch roulette.

Hier ben ik het volledig mee eens. Heb nu tijdelijk een SuperBee 1.6 TDI station van de werkgever, hele fijne auto. Niks over te klagen. En wat een RUIMTE. Doe er niks mee, maar toch.

@Michel1975: ik adviseer je om eens een keer met een adviseur (fiscaal) te praten. Ik weet dat er interessante fiscale constructies mogelijk zijn die geld kunnen schelen. Waarom geen youngtimer zoals een E90? Er zijn heel wat leuke modellen in 2005 uitgekomen.

S J 1001 zei:
... beviel alleszins prima. ... Bijtellen over 27k.

Dat is het ook gewoon, prima, niet meer niet minder. Ik heb liever perfect :T
Bijtelling dingen weet ik niets van af, die onzin kennen ze in de rest van de wereld niet :)

Man man, een vroege e90 is dus al bijna 15 jaar oud, wat gaat de tijd snel. Dit ding: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=291776366 is natuurlijk een veel leukere auto dan die focus, al ben ik bang dat de hond het minder prettig gaat vinden in de kofferbak :D

Wat een topic over de facelift van de nieuwe E al niet op kan leveren. R107 heeft net als een handje vol anderen een ban.

@SJ ik ben zelf ook redelijk fiscaal onderlegd. We hebben al 1 youngtimer voor de deur staan. Daar rijd ik al in. Mijn vrouw rijdt in het leasehok. Zij heeft voorkeur voor nieuw. Het gaat meer om de financiële afwegingen of ik zelf prive geld wil stuk gooien op een auto of hem toch op de zaak zet. Al was het maar om de financiële verdeling met mijn compagnon gelijk te houden.

Gullwing zei:
S J 1001 zei:
... beviel alleszins prima. ... Bijtellen over 27k.

Man man, een vroege e90 is dus al bijna 15 jaar oud, wat gaat de tijd snel. Dit ding: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=291776366 is natuurlijk een veel leukere auto dan die focus, al ben ik bang dat de hond het minder prettig gaat vinden in de kofferbak :D

Geen sportstoelen, geen iDrive en een kaal stuur, beetje een crisisuitvoering wel. :rolleyes: Die velgen zijn echter wel weer lekker gedistingeerd en het motorblok maakt 'm.

michel1975 zei:
Wat een topic over de facelift van de nieuwe E al niet op kan leveren. R107 heeft net als een handje vol anderen een ban.

En niet voor het eerst. Jammer hoor. Hopelijk keert hij met een paar weken weer terug.

Vandaag (eindelijk) de tijd gehad om advies in te winnen mbt lak schade door vuurwerk aan de 5.
Zijn oudejaarsavond bij vrienden geweest, bewust wat verder in de straat voor een leeg huis geparkeerd. Heeft een of ander onverlaat een of andere mega-pot vlak bij de auto afgestoken.
Volgende dag gelijk gewassen maar helaas witte plekjes en oxidatie op de lak (brand plekjes)
:(
Tussen oudjaar en nu geen tijd gehad, behalve uit voorzorg bij verzekering gemeld. Baal als een stekker, motorkap, dak en kofferdeksel zitten betrekkelijk vol. Nou ja,
vandaag dus een offerte laten maken, diepte reiniging etc komt op zo’n 600 Euro, en dan nog hopen dat het werkt. Spuiten zit ik niet op te wachten.
Wat een dropl*l...
Buiten de kosten, vooral zo’n gedoe waar je niet op zit te wachten qua tijd vrijmaken en regelen.
Mbt de vervanging van de Fabia gaan we nu een kijken naar een knappe E91 of E61. Een W211 wordt door thuisfront afgekeurd ‘lijkt wel een lijkenwagen’, een W204 combi is ook een optie, zit iets ruimte achterin, maar BMw heeft de gevoelsmatige voorkeur.
Heb nog even overwogen een E38 te kopen van een handelaar die al even staat. Een leuke, vrij kale, 728i met lage stand. Goed gesprek met deze man gehad en voor minder dan een nette Speedmaster op te halen. Qua werk overzichtelijk, en dat vind ik voor de hobby wel leuk, remmen, paar rubbers en zakkend hemeltje. Heb de overweging gemaakt om dat ding op de oprit te zetten en over de komende maanden klaar te maken om dan een toffe cruiser te hebben. Reality check gedaan, heb er uiteindelijk geen tijd voor op dit moment, dus maar niet.

Klote van dat vuurwerk, ik heb het op de e91 ook. Maar die is de moeite niet meer waard. Verder leuke plannen aan het wagenpark!!!

Toch raar dat alles in NL verboden is, maar vuurwerk (nog) niet.

BTW, deze kwam in mijn youtube feed naar boven, is deze al eens langsgekomen?

Ai wat balen Dagdromer!!
Kost je dat niet direct je no claim?

Je bent ook van harte welkom bij mij thuis, wil het ook wel voor je proberen, kost je niets.
Ik poets al 20 jaar lang hobbymatig, heb alle benodigde machines en producten.
Volgens mij wonen we aardig dicht bij elkaar.

Gullwing zei:
Toch raar dat alles in NL verboden is, maar vuurwerk (nog) niet.

BTW, deze kwam in mijn youtube feed naar boven, is deze al eens langsgekomen?

Jij rijdt momenteel toch in een Megane? Een van mijn makelaars heeft een Megane afgelopen week afgeleverd gekregen. Wat een afknapper dat interieur. Met name die plakaat plastic waar het navigatiescherm in zit. Ik was even aan het kijken voor een Scenic of een Espace maar daar zit diezelfde plaat plastic in. Ik vind het echt geen porum.

Vandeweek nog even wezen kijken voor de Insignia. De 2020 staat er nog niet maar qua ruimte en leaseprijs valt die me alles mee. Moet alleen even kijken of de achterbak niet te laag is.

Het aanzicht van dat dwarsgeplaatste Salora tv-scherm is nog tot daar aan toe. De bediening is echt om te janken. Stoelen ook hard in de GT-line.
Ondanks dat een, meer dan goed uitgevoerde Megane, erg fijn geprijsd was, ben ik toch voor een Golf gegaan. Tot grote tevredenheid en zonder problemen.

Bofkont 350 zei:
Je bent ook van harte welkom bij mij thuis, wil het ook wel voor je proberen, kost je niets.
Ik poets al 20 jaar lang hobbymatig, heb alle benodigde machines en producten.
Volgens mij wonen we aardig dicht bij elkaar.

Wat een nobel voorstel, daar zou ik als Dagdromer zijnde maar snel eens gebruik van maken!

Aras zei:
Het aanzicht van dat dwarsgeplaatste Salora tv-scherm is nog tot daar aan toe. De bediening is echt om te janken. Stoelen ook hard in de GT-line.

Vooral dat ja. Het uiterlijk (ik vind het ook niet mooi) is nog persoonlijk, maar die auto is gewoon niet te bedienen. Ik heb altijd nog wel wat met Renault en een fijne Talisman zou ik best kunnen overwegen, ware het niet dat daar ook zo'n systeem in zit. Daar dan gelukkig nog wel met een draaiknop, maar wel net zo omslachtig en traag.

Mijn vrouw heeft dus nu een half jaar in zo'n Megane gereden en nu moet er wat anders komen. En de keuze is alleen nog elektrisch. Met de verwachting dat er nog wat interessante(re) modellen aankomen, heeft ze wederom gekozen voor een auto uit het bestaande park, een Nissan Leaf. Die dan kennelijk op elk moment vervangen kan worden voor een (definitieve) elektrische sjees. Gaat wel even wennen worden voor mw. W212; tanken vergeet ze altijd al, nu wordt het helemaal feest. :)

Ik heb zelf wat zitten kijken naar vervanging voor de S205, maar voorlopig sturen we nog maar even door. Auto heeft nog niks verkeerd gedaan en het bod qua inruil (op een E220d) viel me ook niet mee. En eigenlijk ben ik ook wel nieuwsgierig naar de 300de en ga ik voor nu wel wachten tot er daarvan wat op de markt komen "met de kop eraf".

Waar werkt je mevrouw, W212? Dat beleid van alleen ev autos zie je steeds meer. Daarom heb ik het leasekonijn ingeleverd.

Zal een fijne auto zijn zo’n 300de, al heeft ie wel een flink hoger gewicht (ca. 300kg zwaarder dan een 300d) en een irritante bult in de kofferbak.

Terug
Bovenaan