Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Nog even en het bermtoerisme is weer helemaal terug...

ljFC08T.jpg

Denk de mevrouw weg en een Z4 in plaats van de Fiat ... en wij zien Bofkont :)

Haha idd Gullideckel :D
Mooi auto's kijken is het wel, doe ik geregeld.
Lekker zitten op de heide en kijken naar al het moois wat voorbij komt.

Ook nog wat goed nieuws.
https://auto55.be/nieuws/32606-stuttgart-schaft-dieselverbod-af-hoe-corona-een-bom-onder-de-lage-emissiezone-legt

Ibud zei:
(..) Lekker stukje rijden is een stuk leuker als er een goede lunch of diner bij zit.

Voedseltechnisch is dat toch nog wel te regelen met de afhaal optie? ;)

Het meubilair op die foto mee in de kofferbak en je kan het ook nog redelijk opeten..
Probleem zal nog zijn om een opengestelde (recreatie) parkeerplaats te vinden.

michel1975 zei:
Uiteindelijk vanmorgen antwoord gekregen. (..). Wel de toezegging gehad dat er ook voor mij dan een voorloper klaar staat.

Fijn dat je een reactie had.
Voorloper gelijkwaardig (aan de bestelling) in de bijtelling% (neem ik aan?) en tegen leasetarief kunnen afspreken?

Qua annuleringskosten.. LM zal niet snel op eigen initiatief annuleren.. Het zijn altijd 'verwachte leverdatums'. Ongetwijfeld zal er in het contract wel iets staan over het 'recht op opschorten van de leverdatum door de LM'.
Verders zijn er hier op het forum wel meerdere draadjes over te vinden.. welke procedure er dan doorlopen moet worden.
Verders blijft dan altijd de keerzijde: heb je bij annuleren al een (direct) alternatief voor een auto gereed?
Als ik het zo begreep is de spoeling voor een voertuig dat 'aan de eisen/wensen voldoet' niet al te ruim. ;)

Durashift zei:
Ibud zei:
(..) Lekker stukje rijden is een stuk leuker als er een goede lunch of diner bij zit.

Voedseltechnisch is dat toch nog wel te regelen met de afhaal optie? ;)

Het meubilair op die foto mee in de kofferbak en je kan het ook nog redelijk opeten..
Probleem zal nog zijn om een opengestelde (recreatie) parkeerplaats te vinden.

michel1975 zei:
Uiteindelijk vanmorgen antwoord gekregen. (..). Wel de toezegging gehad dat er ook voor mij dan een voorloper klaar staat.

Fijn dat je een reactie had.
Voorloper gelijkwaardig (aan de bestelling) in de bijtelling% (neem ik aan?) en tegen leasetarief kunnen afspreken?

Qua annuleringskosten.. LM zal niet snel op eigen initiatief annuleren.. Het zijn altijd 'verwachte leverdatums'. Ongetwijfeld zal er in het contract wel iets staan over het 'recht op opschorten van de leverdatum door de LM'.
Verders zijn er hier op het forum wel meerdere draadjes over te vinden.. welke procedure er dan doorlopen moet worden.
Verders blijft dan altijd de keerzijde: heb je bij annuleren al een (direct) alternatief voor een auto gereed?
Als ik het zo begreep is de spoeling voor een voertuig dat 'aan de eisen/wensen voldoet' niet al te ruim. ;)
Annuleren is ook helemaal niet de eerste keus. Inderdaad was de spoeling vrij dun. Echter zijn er hier thuis prive wel wat zaken veranderd. Voor wat betreft de voorloper maakt het mij niet zo heel veel uit. Die is toch tijdelijk. Enige eis dan is dat de hond mee kan. Dus een Golf variant zou tijdelijk prima voldoen. De PHEV doorrijden vond ik niet echt een optie. Sowieso is die dan 5 jaar dus dan gaat de bijtelling van 7 naar 22%. Naast de vrij forse leaseprijzen was me dat een brug te ver. Ik heb excuses gehad dat het antwoord op zich liet wachten. Ik was niet de enige met die vraag zeg maar. Dus wat mij betreft vooralsnog prima opgepakt. Eerst maar eens afwachten hoe lang dit allemaal gaat duren. Ik verwacht wel een andere maatschappij na Corona. Thuiswerken zal meer en meer gewoongoed worden. Kan me voorstellen dat je als werkgever op een gegeven moment andere prioriteiten aan je huisvesting gaat stellen. In plaats van 30 individuele plekken de helft aan flex plekken en de rest thuis werken. Voor een aantal mensen zal dit ook een betere balans tussen prive en werk gaan opleveren. Echter zal er ook een groep mensen overtollig worden. Naast alle faillissementen zal er ook gesaneerd worden.

Momenteel is het op de weg heel rustig, ik ben benieuwd hoe dat over een tijdje zal gaan. Enerzijds zullen er meer thuiswerkers zijn waardoor het rustiger zal blijven dan vóór corona, maar anderzijds zal er voorlopig bijna niemand in het OV stappen waardoor het ook wel eens heel druk kan gaan worden op de weg. Er zijn ook al voorspellingen dat de autoverkoop straks weer flink aan zal trekken.

Het is té rustig. Heb net de staatskas flink gespekt... o_O

Ketelbrug was open, zorgt dan voor een heel lang stuk erg langzaam rijden. Uiteindelijk de A27 op, die vrijwel leeg was. En toen reed ik vol het laserpistool in. Meest beroerde is dat ik wist dat ze er stonden, maar kreeg telefoon en was het vergeten. :cry: Heeft verdikkie ook niet zoveel meer met verkeersveiligheid te maken hè. Lege snelweg waar je voorheen 130 mocht. Maar het mag niet, zo is et ook.

Mooie eigen bijdrage aan de NOW regeling.

@W212: Hartelijk dank voor je bijdrage; door de NOW-regeling heb ik de eerste subsidie in mijn leven ontvangen.
Maar het is idd wel triest dat je op die manier wordt gepakt. Ik hoop dat je bijdrage nog meevalt.

Meeuw zei:
Hartelijk dank voor je bijdrage; door de NOW-regeling heb ik de eerste subsidie in mijn leven ontvangen.

Hier net zo. Ze waren ook verrassend vlot met overmaken zeg. Toch goed geregeld.

Doekjes voor het bloeden natuurlijk, op deze manier gaan veel ondernemers hard onderuit op korte termijn. Ik merk het nu in de cultuur, maar ook in de horeca. Mijn huurder piept nu en wil ontbinden, hij ziet geen toekomst meer. Sneu hoor, het ging net zo lekker. En die verhalen zijn legio. Prima dat de volksgezondheid zo gediend wordt, maar de prijs die we ervoor betalen, is grotesk.

Hier ook , maar die huren zijn dan tegenwoordig best hoog -en dat gaat almaar hoger, niemand stopt dat blijkbaar. Inbev was naar zijn huurders best coulant begreep ik.

funf zei:
Doekjes voor het bloeden natuurlijk, op deze manier gaan veel ondernemers hard onderuit op korte termijn. Ik merk het nu in de cultuur, maar ook in de horeca. Mijn huurder piept nu en wil ontbinden, hij ziet geen toekomst meer. Sneu hoor, het ging net zo lekker. En die verhalen zijn legio. Prima dat de volksgezondheid zo gediend wordt, maar de prijs die we ervoor betalen, is grotesk.

Een kroeg is gewoon de Sjaak. Daar kan je geen kant mee op. Ik zie in mijn omgeving wel dat bepaalde restaurants heel creatief worden. Afhaalmaaltijden, bierpakketten. Zeker degene die al succesvol waren zijn dat nu ook. Het is zowaar lastig om wat te bestellen. Het is niet alles, omzetknallers zoals tapbier moeten ze missen. Maar ze gaan wel volgas door met goede promotie. Ik kan daar wel waardering voor opbrengen. Niet bij de pakken neerzette maar ervoor gaan.

Hier krijg je als ondernemer eigenlijk 0 hulp, alleen als je echt aan kan tonen dat je mensen door corona geen werk hebben (kinderopvang, horeca etc zijn dicht) kun je ze tijdelijk parkeren, waarin de staat hun loon voor het grootste deel betaald. Maar ze mogen dan ook echt niks meer voor je doen, anders krijg je een boete en moet je alles terug betalen.

Verkopende makelaars (zzpérs) kunnen dan dus wel wat krijgen, maar het grootste deel van hun loon is commissie, en daar geldt die regeling dan weer niet voor. Die miljarden die jullie binnenkort gaan overmaken, gaan iig niet naar het bedrijfsleven. De giga overheid moet hun eigen mensen natuurlijk eerst betalen :D

Veel ontwikelaars en makelaars zullen kapot gaan, maar er waren er toch al teveel, wellicht zijn wij straks de enige overgebleven :T

We mogen hier nog steeds niet het huis verlaten voor een wandeling, ik laat de hond van de buren uit, en dat doen nog 2 mensen uit de buurt, dat beest is nog nooit zo gelukkig geweest :)

Gullwing zei:
Die miljarden die jullie binnenkort gaan overmaken, gaan iig niet naar het bedrijfsleven. De giga overheid moet hun eigen mensen natuurlijk eerst betalen :D

Een bodemloze put dus, net als in Italië. Het is dus maar goed dat Rutte/Hoekstra de poot stijf hebben gehouden m.b.t. de eurobonds voor deze landen.

Yup, en die overheidsbaantjes blijven ook wel bestaan. Echt nog de jaren 70 in Nederland hier, wil je een vergunning voor iets moet je echt nog naar 13 loketten, met 700 papieren, waarop iedereen een stempeltje moet zetten. Waar bij loket 13 je doodleuk wordt verteld dat je iets mist of verkeerd hebt gedaan, en alles opnieuw moet doen. Online werkt er niks, of je moet iets printen om dan weer eenzelfde stempeltje te halen :)

Ze moeten eens leren bezuinigen, maar tja, dat gaat hier nooit gebeuren, beetje arm en zielig doen en noord Europa maakt wel weer wat centen over.

Hebben de Spanjaarden nu net als de Italianen ook zo de pik in op NL? M.a.w. kunnen we straks onze auto nog ergens parekeren in Spanje zonder hem bekrast weer aan te treffen? :)

Valt volgens mij allemaal wel mee, af en toe staat er wel wat in de krant, maar ik heb het idee dat het in Nederland wat groter wordt gemaakt dan het eigenlijk is.

Waar wil je heen? :T

Vorige week wilden ze nog alle hotels, bars en restaurants sluiten tot kerst. Dat moet ik nog zien, dat overleefd geen enkel bedrijf

Gullwing zei:
Waar wil je heen? :T

Wij hadden deze zomer Italië (Marche) op het programma staan, of een rondreis door Spanje (Catalonië). Maar stel dat er tegen die tijd weer naar deze landen gereisd mag worden maar bijna alles dan nog dicht is (horeca etc), dan blijf ik veel liever thuis.

Dit soort berichten lees je wel steeds vaker over elektrische auto’s, nu zelfs met dodelijke afloop. Ik zou een EV niet graag in mijn garage parkeren, met het risico dat de hele boel affikt.

Buitengewoon sneu voor de berijder en nabestaanden. Ongeluk + brand.... gebeurt toch niet alleen met EV's . Ben wel benieuwd hoe jij je garage inrijdt om 'm zeker te laten crashen.

https://vanoostmedia.nl/2020/04/22/auto-woning-en-carport-beschadigd-door-korte-heftige-brand-in-emmen/

Nu ik door het hele Corona gebeuren opeens veel meer vrije tijd heb, ga je klusjes voor jezelf verzinnen. Dus ik vroeg me af, wat gebruiken jullie aan middeltjes voor onderhoud aan lederen bekleding? Met een mooi mat resultaat uiteraard. Dan kan ik de E een keer aanpakken.

buitengaats zei:
Nu ik door het hele Corona gebeuren opeens veel meer vrije tijd heb, ga je klusjes voor jezelf verzinnen. Dus ik vroeg me af, wat gebruiken jullie aan middeltjes voor onderhoud aan lederen bekleding? Met een mooi mat resultaat uiteraard. Dan kan ik de E een keer aanpakken.

Dat spul van Stipt onlangs aangeschaft. Geeft serieus een mooi resultaat. Een matte uitstraling, maar niet schraal.

Marco; zal ik onthouden. Wordt wel een lange termijn project.

Ik ben blij dat ik volledig thuis kan werken. Het is niet ideaal, maar ergens ook wel fijn.

In de afgelopen 4 weken nog geen 250 km gereden, totaal. Normaliter doen wij het dubbele, per persoon, per week.

De paar kilometer die ik heb gereden waren wel vreselijk. Lege wegen, lage snelheidslimieten. Ik rijd liever niet meer als ik eerlijk mag zijn. Het is gewoon echt meer hel dan plezier, vroeger ging ik regelmatig rondjes rijden voor de lol maar dat is er echt helemaal uit.

Haha dank Gullideckel :D

Beste Buitengaats,

Het is eigenlijk vrij simpel met leder, leder wat glimt is vies van huidvet etc etc
Schoonleder is mat, nu zijn er genoeg leuke middeltjes te koop maar je hebt vrij weinig nodig.
Warm water en een schone microvezel doek is in principe voldoende.
Wil je het echt grondig gaan doen kun je een cleaner gebruiken en een zachte borstel van paardenhaar.
Geloof het of niet de blauwe keuken microvezel doeken van de action zijn de beste die er te krijgen zijn en dat voor 89 cent per stuk.
De blauwe spargo doeken. Die reinigen echt grondig. Mijn kastje ligt er vol mee.
https://www.action.com/nl-be/p/spargo-microvezeldoek--a527e02e/

Eerst voorzichtig stofzuigen, panty om de stofzuiger mond om krassen te voorkomen.
Vervolgens voorzichtig boenen met warm water is eigenlijk al voldoende, meermaals de stappen herhalen en drogen met een katoenen theedoek.

Wil je het echt grondig doen koop je deze producten:
https://www.colourlock.nl/reparatieproducten-en-gereedschap/reinigingsborstel.html
https://www.colourlock.nl/reinigers/glad-leder-reiniger-mild.html
https://www.colourlock.nl/onderhoudsprodukten/leder-protector.html

reiniger opbrengen en voorzichtig inboenen afnemen met een vochtige doek, stappen meermaals herhalen.
Vervolgens drogen met een theedoek.
Als het leder echt goed droog is de protector aanbrengen.

S J 1001 zei:
De paar kilometer die ik heb gereden waren wel vreselijk. Lege wegen, lage snelheidslimieten. Ik rijd liever niet meer als ik eerlijk mag zijn. Het is gewoon echt meer hel dan plezier, vroeger ging ik regelmatig rondjes rijden voor de lol maar dat is er echt helemaal uit.
Ik ben sinds de snelheidsverlaging nog niet op snelwegen geweest waar je eerst harder mocht. Op sommige trajecten lijkt het me ook wel vervelend.
Maar rondjes rijden is nog steeds top, ik pak daar de Kever voor. Die heeft de afgelopen maand meer gereden dan de Focus. De eCitigo wordt nog wel gebruikt, want het werk in de zorg gaat uiteraard door.

Met de cabrio’s heb ik er geen moeite mee om mij aan de snelheden te houden nu het lekker weer is. Maar met de W213 vind ik het waardeloos om slechts 100 te mogen rijden, en ik vertik het dan ook om mij eraan te houden.

Gullideckel zei:
Met de cabrio’s heb ik er geen moeite mee om mij aan de snelheden te houden nu het lekker weer is. Maar met de W213 vind ik het waardeloos om slechts 100 te mogen rijden, en ik vertik het dan ook om mij eraan te houden.

Haha, ik doe het juist anders en rijd nu tussen de 95 en de 100 op de snelweg. Hard genoeg om vrachtwagens voor te blijven en precies goed om zo lang mogelijk op cc te kunnen rijden. En ik hoef niet bang te zijn voor camera”s. Dodelijk saai rijden, dat wel. Gelukkig kan ik mijn snelwegkilometers vaak na 19.00 uur maken, dat rijdt een stuk beter.

@Funf: Wel knap dat jij die 95-100 volhoudt in die potente M340i van je :)

Tja, de M340. Heerlijke auto, daar niet van. Ik rijd er alleen bijna niet in. 1.000 km per maand, en dan meestal ritten om het blok toch even op temperatuur te laten komen. Als het zo doorgaat, wordt het een rentnerfahrzeug...

@ENTE en Bofkont,

Bedankt. (y) Daar kan ik verder mee. Bijvoorbeeld de achterbank wordt bijna nooit gebruikt dus daar hoeft eigenlijk alleen het stof vanaf.
En de kunststof delen in het interieur, wat moet je daar tegenwoordig voor hebben?

Over honderd op de snelweg...ik heb meestal de Tempomat op iets tussen 120-130 staan en Flitsmeister aan. Ik geloof dat ik nooit boven de 3000 tpm kom. Even de kickdown intrappen na een inhalende vrachtwagen is snel rijbewijsgevaarlijk tegenwoordig.

De afgelopen weken amper de oprit af geweest met een auto. Als ik al ergens heen ging, dan veel op de fiets. Verveelde me zo erg dat ik een beetje heb zitten kijken of ik beide auto's ook anders op de oprit kan zetten, bijvoorbeeld schuin ofzo.... kan, maar ziet eruit als de parking van een autohandel. Niet doen dus :)
Verder maar levensbelangrijke dingen gedaan zoals de ietwat verweerde wisserarmpjes op de Fabia geschuurd en opnieuw zwart gespoten ziet er veel beter.
Voor de BMW was is eigenlijk van plan om (bv via werksräder24) een set gebruikte 19'' met nieuwe banden te kopen, maar gezien de nogal stevige maatregelen die intern nemen, zou dat op dit moment een verkeerd signaal zijn op meerdere manieren. Dus maar even niet. Wel moet ik nieuwe zomerbanden, maar dat weet ik al een maand ofzo. Gezien de auto's stil staan is de noodzaak niet zo groot. De dealer belde vanmorgen nog als herinnering. Nou, ja, maar even rustig rondshoppen voor de beste prijs op een set Michelin's (wil een zo stil mogelijke band, ook als deze ouder wordt).
Verder gebruiken we de tijd om in en om huis de klussenlijst af te werken, kunnen we dadelijk toch zeggen dat we binnen een jaar een huis gerenoveerd hebben :)
Grotere investeringen zoals een andere auto (wat eigenlijk de planning was) of zonnepanelen stellen we nog maar even uit. Niet uit angst voor de toekomst, maar voor de gemoedsrust van morgen.

Beste Buitengaats,

Voor het interieur zou ik deze nemen.
Belangrijkste is dat het UV/zonlicht blockt, dat is funest voor plastic delen op lange termijn.
https://www.carclean.com/nl/gyeon-qm-preserve-250ml.html

Barri zei:
S J 1001 zei:
Ik ben sinds de snelheidsverlaging nog niet op snelwegen geweest waar je eerst harder mocht. Op sommige trajecten lijkt het me ook wel vervelend.
Maar rondjes rijden is nog steeds top, ik pak daar de Kever voor. Die heeft de afgelopen maand meer gereden dan de Focus. De eCitigo wordt nog wel gebruikt, want het werk in de zorg gaat uiteraard door.

De juiste auto hebben scheelt! Snelheidsbeleving is nodig, daadwerkelijke snelheid heb je niks meer aan. Misschien maar een werkgever zoeken waar ik meer dan 50% thuis kan blijven werken en dan een leuke auto erbij. Leasert eruit, klaar met de bijtelling en het rijden met zo een stil modern gevoelloos hok. Zo dat is eruit.

Nogmaals bedankt, Bofkont! (y)

Ik moest vandaag in Delft zijn, was ruim op tijd dus keurig aan de snelheid gehouden. En wat krijg je dan, een (volgens de boordcomputer tenminste) verrassend zuinige V8.

yTsgkGN.jpg

Heeft iemand al ervaren dat je met super (E5) zuiniger rijdt?
Ik heb het laatste getankt omdat ik ook nog een jerrycan voor mijn motormaaier wilde volgooien.
Nu heb ik altijd mijn displaytje achter het stuur op 'verbruik' staan (per rit) en merk dat het verbruik nu aanzienlijk lager is. Schat ruim 10%, maar zal het eens goed meten als ik mijn tank weer volgooi. Aangezien de E5 slechts circa 5% duurder is, zou het dus aantrekkelijker zijn omdat te tanken.

Ik kwam dit tegen en dacht dat wil ik delen:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1543907873-bmw-e30-kinder-auto-schaal-1-2-2-2pk-benzine-motor.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=android_social&utm_source=whatsapp&utm_content=vip

Echt heel grappig!

@Meeuw,

Kan er eigenlijk niets over zeggen, tank sinds ik de Benz heb altijd 98. Ik heb voor mezelf bepaald dat ik niet in een V8 rijdt om vervolgens te besparen door E10 te tanken.
Met mijn motorfiets (met caburateur) merk ik wel duidelijk verschil, ook voordat Euro 95 E10 werd.

@S J,

Leuke vonst! Briljant transport als je als 'corona-racer' gepakt wordt en even zonder rijbewijs door het leven moet.

Beste Meeuw,

Ik tank sinds dit jaar enkel nog v power in de Z4.
Deze is gegarandeerd bio ethanol vrij, heb daar contact over gehad met shell.
In normale ron 98 is er nog steeds 5% bijgevoegd.
Motor loopt echt beter/feller op het gas en idd zuiniger.

Succes Buitengaats (y)

Ik deed met mijn V8 Clk 1 op 10 altijd.
Geweldige motor!

Meeuw zei:
Heeft iemand al ervaren dat je met super (E5) zuiniger rijdt?
Ik heb het laatste getankt omdat ik ook nog een jerrycan voor mijn motormaaier wilde volgooien.
Nu heb ik altijd mijn displaytje achter het stuur op 'verbruik' staan (per rit) en merk dat het verbruik nu aanzienlijk lager is. Schat ruim 10%, maar zal het eens goed meten als ik mijn tank weer volgooi. Aangezien de E5 slechts circa 5% duurder is, zou het dus aantrekkelijker zijn omdat te tanken.

Idem, geen 10% maar het scheelt echt wel. Elke tank opnieuw weer. Geen E10 troep in mijn auto's.

Terug
Bovenaan