Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Poedercoating. Had liever spuitwerk (meer glans, meer kleuren) maar dan doen ze blijkbaar alleen maar de buitenkant en dan kun je het net zo goed niet doen vind ik. Juist mooi als ze van binnen ook helemaal fris zijn.

Mooi geworden, die velgen! Je was in Zeeland, vlak bij Uden? Daar in de buurt zit ook de Velgendokter. Zij kunnen dat ook erg goed, weet ik uit eigen ervaring.

Klopt, vlakbij Uden! Sowieso wel veel interessante autobedrijven in die omgeving. Rijt, Stipt, Premium Classics etc. Velgendokter niet benaderd maar wel Wheeltrim en Stipt. Prijs was bij Wheeltrim ook wel schappelijk (€411), alleen gepolijste rand was erg duur (+€540). Bij Stipt was het €1800 totaal. Bij Wheelcare was het €508 incl., vond ik zeer netjes. Wel veel gedoe dat je bij alle bedrijven moet aanleveren zonder banden. Moet je 2x naar de bandenzaak en 2x naar het velgenbedrijf. Niet echt commercieel van die jongens, zet er een bandenmachine neer en je pakt nog een paar tientjes extra winst denk ik dan.

MB 300SL zei:
Wat een verschil dan met stipt, denkt die inmiddels dat ie onze lieve heer zelf is?
:) :)

Dat ze geen van allen zelf de banden eraf draaien snap ik ook niet. Of sluit als velgopknapper een contractje af met een bandentoko om de hoek, gewoon om de klant te ontzorgen.

Nou, dat vermoed ik dus eigenlijk wel... Hij heeft de machines iig niet zelf staan dus zal het sowieso wel uitbesteden. Belachelijke prijs natuurlijk, dan kun je beter een nieuwe set kopen.

Laten we eens gek doen en pagina 205 opleuken met een rode Mercedes C43 AMG (W205). :T
20.jpg

20-1.jpg

Ik vind de nieuwe C ook in alle opzichten mooier dan de W205. Iets gestrekter (minder bol), en een veel mooier interieur. Ook een stuk ruimer zodat je nu fatsoenlijk achterin kunt zitten.

Minpunt van de W206 t.o.v. de W205: Alleen nog 4-pitters, geen 6- en 8-cilinder meer…

Het gaat er niet om dat ik zelf achterin moet kunnen zitten, maar bij een sedan vind ik dat het wel moet kunnen. Anders kun je net zo goed voor een coupé kiezen. Deze zomer met de E in alle comfort een flinke rit door Italië gereden (totaal ruim 4.000km) met 2 tieners achterin, met een W205 was dat zeker niet prettig geweest.

Ik zie net dat er een C Estate All Terrain is gepresenteerd. Met SUV’s heb ik niks, maar dit vind ik echt een leuke auto!

tip3cgq.jpg

Dat is ook niet echt een SUV maar nog echt een opgehoogde stationwagon volgens het recept van de Volvo XC70, Subaru Outback en Audi A6 Allroad. Ik vind het ook een leuk ding!

Barri zei:
Dat is ook niet echt een SUV maar nog echt een opgehoogde stationwagon

Precies. En nu is er natuurlijk ook al de E All Terrain Estate, maar die vind ik (net als de normale Estate) te lomp. Deze C versie ziet er goed uit!

MB 300SL zei:
Het gaat er niet om dat ik zelf achterin moet kunnen zitten, maar bij een sedan vind ik dat het wel moet kunnen. Anders kun je net zo goed voor een coupé kiezen. Deze zomer met de E in alle comfort een flinke rit door Italië gereden (totaal ruim 4.000km) met 2 tieners achterin, met een W205 was dat zeker niet prettig geweest.

mwoah met kleinere kinderen zou het geen probleem moeten zijn.
Daarnaast vind ik bij een auto achterdeuren altijd veel handiger dan een coupe, alles gaat altijd op de achterbank, koffer kunnen ze bij mij eigenlijk wel dichtlassen :)

die opgehoogde stations vind ik echt helemaal niets, destijds bij de v70 vond ik het wel wat hebben maar verder niet

GLC is ook maar een raar gedrongen ding.

X5 is toch wel mijn ding.

$_57.jpg

$_57.jpg

nu een paar keer een proefrit gemaakt, en denk m binnen 2 maanden te bestellen, of als er een dergelijke op voorraad staat die te nemen, lekker nog een 3.0 diesel, want dat kan hier gelukkig nog gewoon, prima lease tarieven op het moment via BMW (y)

Wel andere wielen, maar verder wel zoals ik m wil hebben.
Het liefst rij ik een sedan, 5,7 of s, maar ik merk dat ik hier een suv toch fijner vind. Meesten rijden als idioten dan is wat meer overzicht wel fijn, en de mogelijkheid om wat ruwer terrein te doorploegen is erg prettig en eigenlijk gewoon nodig.

Eigenlijk was mijn fijnste auto de laatste jaren hier de w164, de rr sport was op zich ook prettig, maar dat ding ging zo vaak kapot dat ik me er niet meer prettig bij voelde.

Wordt mijn eerste nieuwe auto sinds 2001 :)

Gullwing zei:
Leuk ding, maar met de komst van de nieuwe c natuurlijk wel wat ouderwets :T

Ik heb de nieuwe C-klasse nu een aantal keer gezien, zowel rijdend als stilstaand bij de dealer, maar ik vind hem echt niet mooier dan de W205. Vooral de kont lijkt niet lekker te kloppen.
0f4y4s5bzreg-800.jpg

De achterlichten van de huidige MB vind ik eigenlijk maar niks, maar verder vind ik het wel mooier dan de vorige.

Verder natuurlijk maar een grapje, de w205 is nog steeds een fijne auto, en die kun je nu voor goed geld ophalen.

Gullwing zei:
Wel andere wielen, maar verder wel zoals ik m wil hebben.
Het liefst rij ik een sedan, 5,7 of s, maar ik merk dat ik hier een suv toch fijner vind. Meesten rijden als idioten dan is wat meer overzicht wel fijn, en de mogelijkheid om wat ruwer terrein te doorploegen is erg prettig en eigenlijk gewoon nodig.

Welke wielen zou je willen?

Hier het zelfde. Hoewel ik een touring ook goed kan waarderen, blijft een sedan de voorkeur houden. Mijn volgende wordt dus zeker weer een sedan.

Ik ben ook een sedan liefhebber, al heb ik best wel eens situaties waarin ik het voordeel van een station mis.

Haha, voorlopig niet. Ik heb vanochtend wel de M340i ingeruild op een 745e. De garage is dus alweer goed gevuld. :p

Thanks! Het is een demo. Nieuw werd me wat te gortig en er zijn wel echt leuke exemplaren beschikbaar. Ik kon nu kiezen voor Tansanitblau met Cognac leder. Interieurlijsten pianolak zwart. Een uitvoering die ik zelf zo had kunnen samenstellen. Qua opties zitten de relevante zaken er op, met als fijne cadeautjes de B&W geluidsinstallatie, het uitgebreide lederpakket, comfortstoelen voor en achter en de zonweringen voor achterruit en zijruiten. Geen privacy glass dus, dat wilde ik niet meer.

Gullwing zei:
GLC is ook maar een raar gedrongen ding.

X5 is toch wel mijn ding.

$_57.jpg

$_57.jpg

nu een paar keer een proefrit gemaakt, en denk m binnen 2 maanden te bestellen, of als er een dergelijke op voorraad staat die te nemen, lekker nog een 3.0 diesel, want dat kan hier gelukkig nog gewoon, prima lease tarieven op het moment via BMW (y)

De X5 is in de huidige gedaante nog altijd een fraaie en imposante auto. Ik ben zelfs al aan de nieren gewend. Deze kleur staat hem heel goed.

Twix zei:
Hebben jullie de advertentie gevonden of mis ik iets?
Er staat (stond) precies 1 tansanietblauwe 745e te koop. Dat was niet heel lastig. ;)

Ik vond de X5 echt een stap achteruit ten opzichte van de generatie ervoor. Begreep er ook niks van dat een maat van mij een nieuwe bestelde destijds. Maar net als iedereen hier kennelijk, je went aan de nieren. Toch wel een fraaie auto in et echt en na gewenning.

MB 300SL zei:
Ziet er goed uit (y)
En zo te zien nog dichtbij huis geslaagd ook ;). Wanneer krijg je hem?

Tja, ik liep er tegenaan toen ik voor een lekke band bij de garage stond. Helemaal mijn uitvoering zo. Over een week of twee wordt hij afgeleverd.

W212 zei:
Dat zijn een paar béste nieren!

Van harte funf, prachtige kleur en uitvoering.

Dank! Ja, die nieren. Ik ben blij dat ze niet zwart zijn en ik vind het irl toch wel gewoon goed staan. De hele uitvoering klopt zo voor mij wel, al ga ik de wielen wellicht nog wel aanpassen.

Twix zei:
De X5 is in de huidige gedaante nog altijd een fraaie en imposante auto. Ik ben zelfs al aan de nieren gewend. Deze kleur staat hem heel goed.

Ja, die kleur doet veel. In zwart of wit vind ik het al een heel stuk minder. Arctic Grau vind ik ook goed.

Lekkere dikke uitvoering, daar ontbreekt niets aan. Ook wel mooi dat het geen L is, dan is het wel een enorm lang slagschip en wat mij betreft kloppen de verhoudingen beter van de korte 7.

Zal prima rijden de hybride 6 in lijn. Wat ik echter niet begrijp is dat er (net als bij de 545e) niets getrokken mag worden, terwijl de gelijk gemotoriseerde X5 2.700 kg trekgewicht heeft.

Ja, de L heb ik bewust laten staan. Er staan er wel een paar voor vergelijkbare bedragen, maar de korte versie vind ik mooier. Het is idd gek dat er geen trekhaak onder mag. Ik heb niet nagevraagd waarom dat is.

Wellicht wel. Maar dan is het nog vreemd dat de 545e en de X545e wel leverbaar zijn met een trekhaak.. Voor mij wordt het in elk geval voor het eerst in jaren dat ik geen trekhaak meer heb. Ik zal hem niet missen, er hing eigenlijk nooit meer iets aan de haak.

Ah, ik zie idd dat de hybride 5 nu wel trekgewicht heeft.
Tja voor mij is dat toch wel een punt, ben nog wel eens met caravan, aanhanger of fietsenrek op pad.

Terug
Bovenaan