Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik ben toch blij dat wij bij de aanschaf van de X5 garantie hebben bijgekocht. Dit weekend voor een beurtje geweest. Belden ze op dat de bushings van de voorwielophanging gescheurd waren: USD 1.000. Maar het eigen risico is slechts USD 50, dus die maar :D
Zo is het wel makkelijk om de auto in goede conditie te houden.

Geweldig TYN! Dat alle historie erbij zit wil al zeggen dat de vorige eigenaren liefhebbers zijn geweest, dat geeft altijd een goed gevoel over een auto. En ook prachtig om zo de 1e eigenaar te kunnen achterhalen!
Bij mijn W116 is dat ook zo, daar zit ook vanalles bij en zo weet ik dat de 1e eigenaar directeur van een transportbedrijf was. Ik ben zeker van plan om eens contact met die familie te zoeken en daar eventueel eens heen te rijden met de 280SEL.

Heel veel plezier gewenst met de prachtige S124!

Heel leuk verhaal achter een geweldig mooie auto. het is echt een plaatje zo en hij is daar in dat chique Londen nog steeds helemaal op zijn plek.

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=N6kZzh59REc

Conclusie dat Mercedes ook nu nog (lees: 21e eeuw) steeds goede auto's bouwt. Leuk filmpje om te kijken.

Wel opvallend dat de Mercedes eerst een HH-kenteken heeft en later op de foto's een WL-kenteken. Of kan dat als die van eigenaar verandert in Duitsland?

De kwaliteit van een Mercedes-model wordt veelal hoger beoordeeld nadat het model al lang uit productie is. Er wordt ook vaak gezegd dat de oudere modellen veel beter zijn dan de hedendaagse Benzen. Ten tijde van de W124 waren er met dat model best wel wat probleempjes, en werd er wel gezegd dat de W123 een veel betere auto was. En bij de W211 waren er zelfs items in de actualiteitenprogramma’s op TV, er waren veel problemen (volgens mij o.a. met het remsysteem) waardoor het met de kwaliteit slecht gesteld zou zijn. Inmiddels zijn beide modellen geliefde youngtimers en worden ze juist gewaardeerd vanwege hun bovengemiddelde kwaliteit.

Ik denk dat met name de roestissues van eind jaren negentig het imago van Mercedes-Benz flink parten heeft gespeeld. Maar dat is lang geleden en ik kan me zo voorstellen dat de kwaliteit nu gewoon weer is wat het moet zijn. De ontwerpen zijn ook echt wel weer goed inmiddels.

MB 300SL zei:
De kwaliteit van een Mercedes-model wordt veelal hoger beoordeeld nadat het model al lang uit productie is. Er wordt ook vaak gezegd dat de oudere modellen veel beter zijn dan de hedendaagse Benzen. Ten tijde van de W124 waren er met dat model best wel wat probleempjes, en werd er wel gezegd dat de W123 een veel betere auto was. En bij de W211 waren er zelfs items in de actualiteitenprogramma’s op TV, er waren veel problemen (volgens mij o.a. met het remsysteem) waardoor het met de kwaliteit slecht gesteld zou zijn. Inmiddels zijn beide modellen geliefde youngtimers en worden ze juist gewaardeerd vanwege hun bovengemiddelde kwaliteit.

In de beginperiode waren er een aantal kinderziektes bij de W124. Die zijn er inmiddels wel uit, bijna veertig jaar later, dus nu zie je wat een goede auto het was. Zo'n 204 is trouwens ook een goede auto. Maar zoals bij een W210, dat kun je geen kinderziektes meer noemen, dat was gewoon besparen op kwaliteit. Zonde, want ik heb een 210 altijd wel een aantrekkelijk model gevonden (als een van de weinigen, dat wel).

Bij de 210 was vooral roest een dingetje, verder is het een dijk van een auto. Rijdt ook veel fijner dan een 124.

funf zei:
Ik denk dat met name de roestissues van eind jaren negentig het imago van Mercedes-Benz flink parten heeft gespeeld. Maar dat is lang geleden en ik kan me zo voorstellen dat de kwaliteit nu gewoon weer is wat het moet zijn. De ontwerpen zijn ook echt wel weer goed inmiddels.

Van roest had de C-klasse W203 tot de facelift van 2004 ook nog aardig last.

Klopt idd HarmenA maar we zijn inmiddels 18/19 jaar verder :)
Best wel lang geleden, al lijkt het de dag van gisteren nog.
Geweldig, vooral die ex C55 AMG van jou!

Zo’n w203 C180 heb ik ooit een splinternieuw exemplaar een krappe maand gehad in Zuid Afrika. In NL had ik destijds een nieuwe 406. Die was eigenlijk kwalitatief een behoorlijk stuk beter…
Ik herinner me vooral dat na 1 week het hele onderstel erbarmelijk aan het kraken was. Nou waren de wegen daar niet allemaal top, maar toch.

2-B8-FC6-EF-C44-F-43-EA-B07-A-4-DC9-CD81-E38-D.jpg

Had wel een fraai nummerbord mèt olifant!

MB 300SL zei:

Mijn vader had in 2003 een S211. Die heeft het eerste jaar ongelooflijk vaak bij de dealer gestaan met problemen. Vooral elektronica gereleerd, maar ook schuifdak, elektrische achterklep, etc. De W211 uit 2005 is op dat vlak eigenlijk probleemloos, op wat ouderdomskwaaltjes nu na, mag ook wel na 17 jaar.

HarmenA zei:
Van roest had de C-klasse W203 tot de facelift van 2004 ook nog aardig last.

Bij BMW was het rond 2000/2001 niet veel beter. Ik had een E39 en een E38, beide (tussen de drie en zes jaar oud destijds) met roestissues.

Vanochtend nog even wat motorkapisolatiemateriaal opgehaald, ouwe was wat vergaan na bijna 40 jaar. Gewoon nieuw origineel te koop bij de dealer voor prijzen waar je het niet voor van internet kan plukken…

Heerlijk klusje in de vakantie.

4-C7361-D5-B225-4-B44-8967-1-E0-EBDDFB27-C.jpg

43-D907-FC-40-B6-4-D01-A19-A-66-E97-B6430-BD.jpg

98-CBB069-3-C67-4-F97-A88-B-7028-DFEE76-CC.jpg

166-FAF28-5-A79-483-E-8-D36-EBADEB780168.jpg

B626-B413-8-D2-B-4-AE1-B107-A6-BEC5-E00-B74.jpg

Bij de dealer stond opeen z’n blauwe broer. Bleek van medewerker importeur te zijn. Leuk zo naast elkaar!

Goed bezig Ente, ziet er weer mooi uit!

Vandaag een bezoekje gebracht aan Münster. Los van dat het een mooie stad is, is het wel geruststellend om te zien dat er nog genoeg 'dikke Duitsers' rondrijden. Al zal de elektrificatie ook in Duitsland wel snel (door)gaan in de komende 5-10 jaar.
IMG-20220805-142439887-HDR-2.jpg

IMG-20220805-152732123-HDR-edited.jpg

IMG-20220805-162216036-HDR-2.jpg

Hierbij mijn nieuwe aanwinst, afgelopen vrijdag opgehaald.
En nu zal je denken is toch dezelfde auto :)
Qua uitvoering motor is het inderdaad een identiek exemplaar, alleen is dit een origineel Nederlands geleverd exemplaar.
Verkocht bij Bmw Vriesendijk in 2003 en tot dit jaar daar ook trouw jaarlijks onderhouden.
85000 km en echt in geweldig nette staat, deze kon ik gewoonweg niet weerstaan.
Opmerkelijk hoeveel frisser deze wagen ook rijdt als mijn vorige.
Ben er erg blij mee, dit is absoluut een bewaar exemplaar.

Untitled by bofkont OEM, on Flickr

Aha, Z4 nummer 3! The way to perfection, helaas voor de Bofkont-mannetjes die aan deze dus niets meer kunnen verbeteren. Inderdaad een mooi exemplaar om te behouden, het wordt vanzelf een klassieker en de waarde kan tzt wel eens flink omhoog gaan.

Dank u dank u, inmiddels zelfs al nummer 4 o_O
Ach perfect is een auto van 20 jaar nooit, velgen worden nog even gespoten voor het mooie.
En vind ongetwijfeld nog wel iets, maar de basis is echt super netjes.
In de waarde stijgen doen ze nu al duidelijk , mijn 1e Z4 in 2016 kocht ik bijna de helft goedkoper.
Nu moet ik zeggen dat dit exemplaar ook geen koopje was.

85000km is inderdaad niets! Mooie vangst, je bent een bofkont:T

Bij mij iets verderop in Terwolde zit sinds kort Van Eerde. Zat eerder in het -voor tweedehands auto’s- altijd fijne Apeldoorn.
Overigens wel mooi adres met mooie BMW’s.

Heeft een hele knappe rode staan:
Z4

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Bofkont. Ik wacht nog even met mijn oordeel tot ik meer foto's zie...

Die ziet er inderdaad zeer netjes uit. Erg fraai.

Grappig dat deze dan toch weer strakker rijdt fan de vorige.

BK zei:
Er stonden idd eerst meer foto's maar ach denk wil jullie niet te veel vervelen met hetzelfde

Wat mij betreft nooit foto’s teveel.
Erg strak exemplaar. Mooi! Ook tijdloze kleur waarin het design mooi uitkomt.
Hoeveel had je vorige gelopen?

Ik merk sinds ik nieuwe schokbrekers en een paar nieuwe onderdelen in m’n versnellingsbak heb dat het zoveel beter en fijner is. Iedere dag een feest!

Doe je goed Ente (y)
Mijn vorige had ook niet gek veel km gezien de leeftijd 122000 maar denk ik een stuk zwaarder leven gehad, drempels etc etc
Ja prachtig tijdloos design de E85 wat mij betreft!
En heerlijk rijden, komende maanden nog echt even van genieten.

Precies! Je merkt dan echt dat het langzaamaan minder gaat worden met schokbrekers. 40000km ervaring voel je wel.

Heb je ook een hardtop? M’n oudste broer had er ooit eentje met een geïntegreerde spoiler en een soort dubbel bubbel dak. Volgens mij van Wiesmann. Staat erg mooi bij dit type.

Dat is wel een super zeldzame hardtop!
Heb er niet eentje bij, ook niet nodig voor mij.
Het dak van de E85 is al geïsoleerd en heeft een verwarmde glazen achterruit.
In de winter rijdt hij sowieso toch niet.

Zo'n BMW Z4 blijft er toch ook na 20(!) jaar wel fris uitzien, heeft die Chris Bangle toch goed gedaan.

Zelfs de 7-serie E65 van Bangle kan ik tegenwoordig wel waarderen, terwijl ik dat bij de introductie echt een Quasimodo-achtige verschijning vond.
bmw_7series_banglebutt.jpg

De nette originele exemplaren verdwijnen echter snel uit het straatbeeld en daarentegen rijden er helaas veel 'gesjonificeerde' exemplaren.

En de BMW 6-serie E63 met specifiek deze velgen vind ik nog echt een beauty!
6%20e63%203.jpg

Dank je Barri :)

Inderdaad waar HarmenA, helaas zie je veel verkrachte exemplaren rijden, oudere bmw’s zijn al heel snel fout.

bofkontZ4 zei:
oudere bmw’s zijn al heel snel fout.

In principe al het oude Duitse spul.
Met een oude Fransoos, Italiaan of Engelse auto heb je dat niet zo snel.

Zo’n 6 serie is gaaf maar al heel snel heel fout,
Eigenlijk alles wat niet OEM gemonteerd is maakt zo’n wagen gelijk ondraaglijk.

Gefeliciteerd Bofkont! Pareltje weer.

Ik ben na 2 jaar nog steeds erg blij met mijn Z4. :) Vorige week nog xenon gemonteerd..... kan ik eindelijk weer eens wat zien in het donker.

oizwvOu.jpg

Inderdaad waar Ente (y)
Dank je Joel! jij ook nog steeds lekker bezig zie ik (y)

Afgelopen week heerlijk veel gereden met dat bloedhete weer, en wat een heerlijk exemplaar is deze E85.
Echt opmerkelijk hoeveel frisser deze wagen stuurt en verder aanvoelt, zeer in mijn nopjes.
Verder veel aan het schoonmaken en poetsen/polijsten nog steeds, blijft een heerlijke tijdverdrijf.

Hier even een W124 Hammer voor 748.967 euro!
Blijft een enorm gave wagen! wat een bedragen tegenwoordig!
Kan me die van Marco nog goed heugen aantal jaren geleden.
https://www.autoblog.nl/nieuws/zo-krankzinnig-veel-bracht-deze-briljante-amg-hammer-op-3381606

Prachtige Z4 Bofkont. Moet als ik in de buurt ben toch weer eens komen kijken. Leuk dat je nog altijd zo druk bent met perfectioneren.

Dank je Kristian , ja leuk!
Kunnen we zeer zeker wel eens doen, of afspreken ergens halverwege.
Toer heel erg veel in de regio.

Het was wel handig om een auto erbij te hebben. De Xantia draait onverstoord de hele kleine rondjes in het dorp. Bezorgen, boodschappen en mijn vrouw en dochter gaan ermee naar de manege. Ding ziet er niet uit, zowel van binnen als van buiten. Door de parkeergarage bij onze winkel, heeft elk plaatdeel wel een handtekening van een Boomer die niet kan rijden. Maar goed, het kostte niets en het hok is gewoon goed en comfortabel.

Er was toch wel wat behoefte aan een 2e auto. Het knaken rijden bevalt wel en dus opzoek naar een goedkope cabrio. Gewoon omdat het leuk is. Budget op 2k en zoeken maar. Golfjes III, allemaal verrot. Peugeot 206, te klein. Megane is lelijk. CLK, allemaal bagger. Saabs hebben veel te veel gelopen.
Toch maar budget verhoogt naar 4.5k en een A4 geprobeerd bij een gerenommeerd bedrijf. Wat schades, achterstallig onderhoud en Chinese kut-banden. Ook drama.

Er stond al heel lang een A4 3.0 V6 bij een handelaar, waar ooit een behoorlijke deuk in de deur zat. Keurig gerepareerd en niets meer van de zien. Elk jaar een stempeltje van PON Audi in Amersfoort. Distributieriem kan nog 5 jaar 40.000km mee. Op wat slijtage aan het stuur en wat lichte knopjes, een heel net ding. En voor het zelfde geld als de andere A4.

52301835853_74a6883e98_b.jpg

Voor 4,5k kan je er wel even mee vooruit zo te lezen. Is het een tiptronic en hoeveel km asfalt hebben zijn er inmiddels onderdoor gegaan?

Blijft een mooi model, ik kijk nog wel eens naar een oranje maar die zijn echt niet meer te vinden.
Golf 3 cabrio kan ook, alleen moet je altijd investeren in een setje nieuwe voorschermen :)

Deze zijn we wat aan het opknappen:
https://flic.kr/p/2nyFgex

Ah leuk Aras heerlijke cabrio!
Genieten nu :cool:
Blijft een prachtig tijdloos model, en met die fijne 3.0 V6 echt een genot.

Blijft goed die pre-facelift A4 cabrio. Een vriend heeft er ook eentje. Stijlvoller kun je er bijna niet bij rijden voor 4-5k.
TYN ook nog gefeliciteerd met de nieuwe W124, prachtig. Perfecte uitvoering hoor. Een echte TYN mobiel:D
Bofkont wil ik ook graag feliciteren maar ik zie geen verschil. Neem in ieder geval eens een keer een ander kleurtje man:D

Mooie klusjes Ente, knapt zo'n auto van op. Maakt de hobby wel iets makkelijker als alles nog goed te krijgen is.

Ibud zei:
Mooie klusjes Ente, knapt zo'n auto van op. Maakt de hobby wel iets makkelijker als alles nog goed te krijgen is.

Klopt! Er is enorm veel nieuw te koop via BMW. Daarnaast OE spul via de bekende bedrijven als Bosch, Hella etc.
Ook zijn er diverse ‘BMW Classic’ onderdelen leverbaar. Ontzettend handig, vaak zeer goed nieuw gemaakt. Heb onlangs een setje gasdrukveren voor de cabriokap aangeschaft. De oude hadden het 10 jaar uitgehouden.
Nieuwsgierig hoelang deze het volhouden.

Haha Thx Ibud helemaal eens, was ook echt de bedoeling.
Totdat ik tegen deze kwam, heel erg zeldzaam in deze staat en kmstand.

Terug
Bovenaan