Tiguan of Sportage

gast 6193617

Startmotor
Graag jullie advies.
Ik ben op zoek naar een andere auto, de keuze beperkt zich op dit moment tot een Tiguan Elegance 2025, met 9000 km op de teller en een Sportage 1.6 T-GDi Hybrid DynamicPlusLine, ook uit 2025 met enkele km's op de teller. De prijzen zijn zo goed als gelijk.
Wat is jullie advies?

De AutoWeek redactie heeft (wel al eerder) een vergelijkende test gedaan tussen beide:

llayqkrbs2z6.jpg

Van de Volkswagen Tiguan zijn gebruikerservaringen ook samengevat in een Praktijkervaringen artikel online. Dat zijn wellicht aardige startpunten.

Hallo Roadracer, dit heb ik natuurlijk gelezen maar de Tiguan in de test is de vorige versie. Het gaat bij mij om de nieuwe versie.
Goede voorbereiding! :) Die nieuwe Tiguan is er inderdaad wat eerder, ik had 2025 als 'wisseljaar' in mijn hoofd.

Heb je al in allebei de auto's gereden? Ik had laatst de Sportage als huurauto in München en met mijn 1,93m vond ik de zitting van de stoelen veel te kort. Daarnaast vond ik het mega omslachtig om de verplichte hulpsystemen uit te schakelen. Welke motorisering heeft de Tiguan?

Heb je al in allebei de auto's gereden? Ik had laatst de Sportage als huurauto in München en met mijn 1,93m vond ik de zitting van de stoelen veel te kort. Daarnaast vond ik het mega omslachtig om de verplichte hulpsystemen uit te schakelen. Welke motorisering heeft de Tiguan?
In de Sportage heb ik gereden, de Tiguan volgt zaterdag. Ik ben geen racer, de auto's moeten gewoon goed rijden, ik hoef geen haakse bochten te nemen. Ik wil in elk geval een caravan van 1300 kg kunnen trekken en de auto moet geschikt zijn om met 5 volwassenen van 1,80 tot 1,95 te rijden. Dat laatste zal niet vaak voorkomen maar moet wel kunnen. Dat is ook de reden dat de XC40 en CX-5 zijn afgevallen.

jammer dat het niet het vorige model tiguan is die hierboven word weergeven. die is juist zoveel fraaier, mooier (ergonomische) interieur en met wat minder verplichte veiligheidspiepjes.

ik zou van beide niet echt heel blij worden met dat vrijwel elk merk 1 of meerdere van zulke vergelijkbare modellen in hun gamma hebben en er ook zoveel andere keuze is. Ook met plek voor 5 volwassenen.

Terug
Bovenaan