Welke zou jij kiezen?

• BMW 330e (redelijk kaal)

Stemmen: 7 28.0%
  • Mercedes-Benz C300e Luxury line

Stemmen: 4 16.0%
  • 508 (SW) Allure aangekleed

Stemmen: 6 24.0%
  • V60 T6 Core

• Superb Sportline Business

• Totaal aantal stemmers
    25

Leviathan

Net ingestapt
Beste lezers,

Ik mag van mijn werkgever een nieuwe leaseauto uitkiezen.

De voorwaarden:

- PHEV of elektrisch (Het moet een stekker hebben)
- Leasebudget van 1000 in de maand gebaseerd op 35K KM per jaar en 4 jaar met een maximaal overschrijdingsbijdrage van 10% (Dus max 1100 is 100 boven op mijn bijtelling)

Persoonlijke eisen:

Lagere auto
Adaptieve cruise control
Keyless entry
PHEV
Comfortabele stoelen (AGR?)
Goede audio
Automaat (Zware voorkeur DCT dus DSG/DCS etc.

Momenteel rijd ik in een Octavia 1.0 DSG uit 2021. Daar ben ik best tevreden over. Het mag wat sneller en de sport business stoelen zitten net niet naar mijn zin. De standaard audio vind ik niet goed genoeg. Hiervoor een Grandland X 1.2 handbak gereden met AGR stoelen en daar zat ik heel goed in. Maar de hoge zit positie hierin beviel niet. Daarvoor nog een Polo 1.0 met adaptieve cruise control en dat vond ik heel fijn.

Ik ben al jaren een groot fan van de D-segmenters.

Dit is het lijstje waar ik zelf mee gekomen ben:

- Peugeot 508SW Allure 1.6 PHEV 225 | Het model gaat eruit begreep ik? Dus kans dat deze niet meer te bestellen is?
- Skoda Superb Sportline Business | Deze zou te bestellen zijn medio november
- V60 T6 Core

De Skoda Superb al proefgereden en uitgebreid bekeken. Mooie en fijne auto. Is weinig op aan te merken. Tikkie saai.

De Peugeot vind ik heel erg mooi. Volgende week zaterdag ga ik een proefrit maken. Ik maak me wel zorgen over het automaat gedrag van de auto en het infotainment systeem. Wel een grote pluspunt voor de Focal audio, deze heb ik al beluisterd in de showroom.

De V60 past ook in budget maar ik ben qua uiterlijk nog niet verkocht. Ik ga volgende week zaterdag een proefrit maken. Ook hier maak ik me wel zorgen over de automaat gedrag.

Hoor graag jullie mening en eventueel alternatieven!

Mvg,

Iwan

De peugeot heeft geen automaat met dubbele koppeling. Wellicht heeft het merk ds nog iets leuks binnen je lease budget, ik denk zo even uit mijn hoofd dat een ds9 niet mogelijk is.

Als je de Peugeot 508 SW op je shortlist hebt staan, zou je ook de Citroën C5 X nog kunnen overwegen. Zelfde techniek, ander jasje (en een stukje comfortabeler). Ziet er niet heel mainstream uit, dat moet natuurlijk wel je smaak zijn.

Bedankt voor de reacties!

Hier nog wat keuze mogelijkheden als het binnen het budget valt!

Ik ben de BMW 3 serie en Mercedes C klasse helemaal vergeten!

Zou net binnen budget vallen met extra bijleggen. Dan wel vrij kaal uitgevoerd. C klasse lees ik wel veel over het negatieve weggedrag vanwege het grote accupakket, dus die heeft niet mijn voorkeur.
Ik zou persoonlijk voor een EV gaan.
Maar een BMW 330e is ook niet verkeerd.
EV houd ik in gedachte maar mijn voorkeur gaat wel naar PHEV. Ik heb geen oprit, geen laadmogelijkheden op openbare plekken in de buurt en op de zaak staat er wel geteld 1 laadpaal waar er ook geen extra bijkomt op korte termijn. Die ene plek wordt nu al gedeeld met ongeveer 10 collega's die elektrisch rijden.

Lage en minder hoge EV's zijn er ook, bijvoorbeeld:

De Ioniq6 vind ik dan ook echt wel een gave bak. Niet iedereen deelt die mening weet ik haha.

Als je de Peugeot 508 SW op je shortlist hebt staan, zou je ook de Citroën C5 X nog kunnen overwegen. Zelfde techniek, ander jasje (en een stukje comfortabeler). Ziet er niet heel mainstream uit, dat moet natuurlijk wel je smaak zijn.
Citroen C5 X eens bekeken maar vind hem echt niet mooi.
Golf, Leon of A3 PHEV? De Octavia komt helaas pas iets later.
Een octavia met de 1.5 etsi phev aandrijflijn zoals de leon en superb al hebben zou mij ook bekoren. Maar die laat nog lang op zich wachten volgens de Skoda dealer.

Golf vind ik niet zo mooi, althans het interieur. Leon is ook een kandidaat en zo ook de Cupra. Al vind ik de Cupra een beetje TE uitbundig qua styling.

Laatst bewerkt:
Als je feitelijk geen laadmogelijkheden hebt is een PHEV niet handig, dan kan je nog beter een volledig elektrische auto nemen met fatsoenlijke range en die langs de snellader sturen.
Bij een plug-inn zal ik altijd op gewicht zoeken.dan hoeft het ene volle gewicht het andere lege gewicht niet mee te slepen

Met mijn zeer goede ervaringen met BMW zou ik zeggen de 330e. Maar als je uit een Skoda komt dan vindt je die waarschijnlijk te sportief en past de MB daar beter bij. Deze is ook snel en heeft heel veel luxe en comfort aan boord in de uitvoering die je aangeeft. Tevens kan je ook nog eens bijna 100km electrisch rijden. Ik rij nu een voorloop auto van Volvo maar dit merk kan helaas niet tippen aan de kwaliteit van de Superb die ik eerder een aantal jaren heb gereden. Mijn ervaring met een DS5 en twee Renaults hebben mij afgestraft om voor de charme van franse auto te vallen. Veel voor weinig maar een abonnement bij de garage. Mijn advies zou zijn een Superb of een C300e. Wil je meer ruimte dan blijft er maar één over. Wil je meer luxe dan kom je bij de C klasse uit.

Bedankt allemaal voor het advies. Vanwege beperkingen in het budget uiteindelijk voor een voorraad/demo auto gaan kijken. Heel wat offertes verder en uiteindelijk is het een Peugeot 508SW GT 225 Hybrid geworden met alle opties behalve panoramadak wat ik niet heel belangrijk vind en bij de 508 ik het niet zo geslaagd vind in de uitvoering.

De V60 viel af vanwege de audio en de standaard stoelen in de Essential en Core. De optionele stoelen in de Plus viel voortdurend uit budget zo ook het harmon kardon geluidssysteem.

C300E en 330E kreeg ik niet voor mekaar, de 320E in de demo ook niet. Die was eigenlijk net zo duur als een nieuwe 330E.

Skoda Superb Sportline stond lang op 1 maar het duurde te lang voordat deze besteld kon worden als liftback. Planning was 16 november, werd 16 december en uiteindelijk 16 januari.

Tot zover bevalt de 508 erg goed en (nog) geen spijt van de beslissing.

Bedankt allemaal voor het advies. Vanwege beperkingen in het budget uiteindelijk voor een voorraad/demo auto gaan kijken. Heel wat offertes verder en uiteindelijk is het een Peugeot 508SW GT 225 Hybrid geworden met alle opties behalve panoramadak wat ik niet heel belangrijk vind en bij de 508 ik het niet zo geslaagd vind in de uitvoering.

De V60 viel af vanwege de audio en de standaard stoelen in de Essential en Core. De optionele stoelen in de Plus viel voortdurend uit budget zo ook het harmon kardon geluidssysteem.

C300E en 330E kreeg ik niet voor mekaar, de 320E in de demo ook niet. Die was eigenlijk net zo duur als een nieuwe 330E.

Skoda Superb Sportline stond lang op 1 maar het duurde te lang voordat deze besteld kon worden als liftback. Planning was 16 november, werd 16 december en uiteindelijk 16 januari.

Tot zover bevalt de 508 erg goed en (nog) geen spijt van de beslissing.
Bedankt voor de terugkoppeling! Maak je ook een review op de FP? Of laat je ons meegenieten van verdere ontwikkelingen en belevenissen bij het onderdeel Mijn Auto?

Terug
Bovenaan