Toyota Aqua (JP) facelift 2026

Rutger DC

Asfaltkampioen
Na tien jaar vindt Toyota het tijd voor een nieuwe generatie Aqua (buiten Japan Prius c geheten).

[size=medium]All-new 2021 Toyota Prius C (Aqua) spied in Japan[/size]
[size=x-small]Shaun | Jun 28, 2021 10:20 AM[/size]

The all-new 2021 Toyota Prius C, otherwise known as Aqua, has been spotted in Japan. The new Toyota Prius C is expected to debut mid-July, which is less than a month away.

Like the Japanese/European Toyota Yaris, the new Prius C will be underpinned by the TNGA-B platform. Creative311 reports that the new Prius C will adopt a foot-type parking brake, rather than an electric parking brake that is able to support auto brake hold feature.

Powertrain details are unconfirmed at the moment. Though it’s worth noting that the global version of the Toyota Yaris features a 1.5-litre 3-cylinder engine that runs on an Atkinson-cycle, mated to a CVT and an electric motor. Power output is 116 PS combined.

When it debuts in Japan, the new Prius will go up against the Honda Jazz e:HEV as well as the Nissan Note Aura.

Other than that, other details of the 2021 Toyota Prius C remain scarce for now. Do watch this space as we bring you the latest updates.

Bron: https://www.wapcar.my/news/Allnew-2021-Toyota-Prius-C-Aqua-spied-in-Japan-29832

Hoewel de foto's niet door Toyota zijn verspreid, leek het me niet zinvol om voor deze ongecamoufleerde auto's nog een topic in Scoops aan te maken.

69-DDE1-C0-A715-462-F-B7-D4-2-DBAEACDBA94.jpg

223-C5428-3-FD5-43-FA-BAB6-675-B6-A2-F0525.jpg

C36490-EE-E94-D-4-BE3-A9-D5-78-C25-B0-AA8-DC.jpg

ACA63-F7-F-F362-456-E-BC4-F-D4-B72-FB0-C9-A2.jpg

6-C122-E36-C1-D1-4-CA2-B65-B-1-E87-E04-E23-EF.jpg

56ae817f42db4f45b471148e673d7d24_1200.jpg

08a281e62e8f4fd0b9c034a378bcef4d_800.jpg

Huidig model:

01.jpg

03.jpg

12.jpg

08.jpg

Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1065860.html

Altijd al een raar model geweest. De nieuwe is niet veel beter. Wel een succes in Japan. Leuke scoops.

Bedankt voor de beelden van deze nieuwe auto's. Nogal dezelfde designtaal als de huidige Yaris, die ik ook niet enorm geslaagd vind.

Een topic in scoops voor tientallen ongecamoufleerde auto's van een auto die hier niet verkocht gaat worden en over een maandje officieel gepresenteerd wordt, vind ik persoonlijk nogal onzinnig.

Afijn, vind 'm ook niet mooi. De Yaris oogt tenminste nog dik, het neusje van de Europese (bredere) uitvoering althans. Dit hele ontwerp vind ik nogal slap ogen. Vermoed dat 'ie wel iets zuiniger is, de auto oogt namelijk gestroomlijnder.

Alsnog zou het een mooi nieuw instapmodel voor Subaru kunnen vormen. Dat hadden Wouter82 en ik al besloten over de huidige Aqua/Prius c, maar 'ze' luisteren niet naar ons. o_O

Niet heel ontopic, maar eind dit jaar komt er een hybride Daihatsu Rocky/Toyota Raize en dat zou ook een prima instapmodel voor Subaru kunnen zijn. Die heeft ook een beetje een Subaru-uitstraling. Of dat positief of negatief is; daar houd ik me dan maar over op de vlakte.

Het lijkt mij inderdaad nog altijd een no-brainer om dit als Subaru in Europa aan te bieden, maar goed, dat merk moet kennelijk echt een ongrijpbare niche blijven. Ondanks dat deze Aqua zelfs met vierwielaandrijving leverbaar is o_O

gw2yu77b8b7c.jpg

xfyy5u9buu1a.jpg

femy0ulbonbl.jpg

qh7yrqvb4wun.jpg

o5vytkxb1bjf.jpg

63pyzwibds3b.jpg

da4y8zib0zzq.jpg

r34y6wlbm85z.jpg

4ixyoinb12hn.jpg

hkbyxskbqwok.jpg

De geheel nieuwe Toyota Aqua houdt min of meer vast aan het concept van zijn voorganger en dat betekent dat ook de tweede generatie een relatief compacte hybride hatchback is. Hij deelt zijn GA-B-platform met de actuele Yaris en diens SUV-broer: de Yaris Cross. De wielbasis is met 2,6 meter echter 4 centimeter groter. De nu 4,05 meter lange Aqua wordt straks weer alleen met een hybride aandrijflijn geleverd, die we kennen van de Yaris Hybrid. In de Aqua ligt dezelfde 91 pk 1.5 driecilinder benzinemotor die samenwerkt met een 80 pk elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt net als in de Yaris Hybrid 116 pk. Dankzij een nieuwe nikkel-waterstofbatterij, een krachtigere versie van het exemplaar in de vorige Aqua, ligt het gemiddeld verbruik volgens Toyota op 2,8 l/100 km.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-aqua-hybride-prius-broer-vernieuwd/

Waterig model, deze aqua. Evengoed is ('EV-loos) Toyota wereldwijd nog nooit zo populair geweest

Wat moet Subaru met een lelijk op de smaak van de Aziatische markt georiënteerd model met geen greintje DNA van het merk? Hier gaan ze echt geen nieuwe klanten mee naar de dealer lokken.

929V6 zei:
Wat moet Subaru met een lelijk op de smaak van de Aziatische markt georiënteerd model met geen greintje DNA van het merk? Hier gaan ze echt geen nieuwe klanten mee naar de dealer lokken.
Nieuwe klanten lokken ze ook niet met hun huidige modelaanbod dat stijf staat van het merk-DNA. Bovendien hadden bijna alle generaties Justy bar weinig met het merk te maken, evenmin als auto's als de Traviq op andere markten. Maar wat ze nu eenmaal moeten, is voldoen aan CO2-doelstellingen en wat is er dan makkelijker om even een Aqua om te stickeren?

3.jpg

1.jpg

2.jpg

Kfk1Nyx.jpg

6owjpdm.jpg

5.jpg

Meer foto's: https://www.carscoops.com/2021/07/toyota-launches-second-gen-aqua-prius-c-in-japan-with-optional-awd-standard-emergency-power-supply/ en hier ook: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1338990.html

Het lijkt mij inderdaad nog altijd een no-brainer om dit als Subaru in Europa aan te bieden

Wat een rare manier van denken. Dit heeft niks met Subaru te maken en lijkt ook niet op een Subaru.

MCW5 zei:
Het lijkt mij inderdaad nog altijd een no-brainer om dit als Subaru in Europa aan te bieden

Wat een rare manier van denken. Dit heeft niks met Subaru te maken en lijkt ook niet op een Subaru.

Wat een rare manier van denken. Zo leken bv. alle generaties Justy ook niet op een Subaru, evenmin als auto's als de Traviq op andere markten. Maar wat ze nu eenmaal moeten, is voldoen aan CO2-doelstellingen en wat is er dan makkelijker om even een Aqua om te stickeren?

On November 29, TOYOTA GAZOO Racing released the second generation "Aqua GR SPORT" based on the new Aqua. The drive system is 2WD (FF) only, and the price is 2,590,000 yen (2,614,800 yen in the Hokkaido area).

1824201.jpg

1824198.jpg

1824199.jpg

1824203.jpg

1824204.jpg

Meer foto's: https://response.jp/article/img/2022/11/29/364640/1824207.html

The special edition model was given the name Raffine, which means "fine quality" in French, and is a model whose entire body is coordinated with carefully selected colors. The exterior features a two-tone roof, bronze metallic painted grille molding, bronze-colored aluminum wheels (16-inch for 2WD, 15-inch for 4WD), and automatic electrically retractable remote control colored door mirrors with LED side turn lamps that share the same color as the roof. (with heater), colored outside door handles, and a rear roof spoiler.

The interior has also been dressed up with bronze metallic decorations on the passenger seat upper box, instrument panel, and front console.

009_o.jpg

013_o.jpg

010_o.jpg

011_o.jpg

Raffine, which means "fine quality" in French
Raffine is in het Frans geen zelfstandig naamwoord, maar een vorm van het werkwoord raffiner. Het betekent dus "verfijn" en is dus eigenlijk een onzinnaam. Als het echt "fine quality" had moeten zijn, had hij "raffinement" moeten heten, maar dat bekt natuurlijk niet lekker.

Rond de C-stijl lijkt het wel betrokken te zijn geweest bij een ongeluk. Wel aardig neusje maar een schoonheid wordt het niet

Terug
Bovenaan